اگرچه بیت کوین در روزهای گذشته حتی به قیمت زیر ۱۰٫۰۰۰ دلار هم سقوط کرد، اما خیلی زود توانست دوباره به بالای این سطح بازگردد. در حال حاضر اغلب آلت کوین‌ها به تبعیت از بیت کوین در وضعیت صعودی قرار دارند. با توجه به همبستگی شدید بازار ارزهای دیجیتال با وال استریت همه منتظر هستند ببینید عملکرد وال استریت چه تاثیری روی قیمت بیت کوین خواهد گذاشت. در ادامه این مطلب به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۸ شهریور خواهیم پرداخت.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۸ شهریور

اگر به نمودار تغییرات قیمتی بیت کوین در چند روز گذشته نگاه کنیم متوجه خواهیم شد، بیت کوین در این مدت همواره برای حفظ جایگاه خود در بالای سطح قیمتی ۱۰٫۰۰۰ دلار دچار مشکل بوده است. داده‌های نمودار تغییرات قیمتی بیت کوین در روز جاری هم نشان می‌دهد چند ساعت پیش خرس‌های بازار باز هم کنترل بازار را به دست گرفتند و یکبار دیگر قیمت بیت کوین را به زیر ۱۰٫۰۰۰ دلار کشاندند و قیمت ۹٫۸۸۰ دلاری برای بیت کوین در بیت استمپ (Bitstamp) ثبت شد.

اما بیت کوین خیلی زود توانست ریزش خود را جبران کند و حتی به قیمت ۱۰٫۴۰۰ دلار هم رسید اما با کمی اصلاح در قیمت ۱۰٫۲۸۰ دلار تقریبا ثابت شد.

به گفته مرجع تحلیل داده‌های ارزهای دیجیتال سنتیمنت (Santiment)، برخلاف ریزش اخیر بیت کوین به سطح قیمتی زیر ۱۰٫۰۰۰ دلار، فعالیت‌های شبکه بیت کوین نشان‌دهنده یک رفتار گاوی است. سنتیمنت به این موضوع اشاره می‌کند که تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین که گاهی اوقات می‌تواند نشان‌دهنده تغییرات قیمتی باشد، به خوبی در وضعیت پایدار قرار دارد.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۸ شهریور

وضعیت پایدار فعالیت آدرس‌های بیت کوین

علاوه بر این سنتیمنت گزارش داده است، حجم معاملات بیت کوین اخیرا افزایش داشته است که می‌تواند نشان‌دهنده افزایش علاقه به بیت کوین در سطح قیمت ۱۰٫۰۰۰ دلار باشد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چطور پولکادات طی سه هفته به یکی از ده ارز دیجیتال مهم جهان تبدیل شد

تبعیت آلت کوین‌ها از بیت کوین

بازار آلت کوین‌ها هم که معمولا همیشه تحت تاثیر تغییرات قیمتی بیت کوین است، روز گذشته هم این رفتار را تکرار کرد. اتریوم که ابتدای روز گذشته با قیمت ۳۲۵ دلار معامله می‌شد موفق شد تا ۳۵۰ دلار هم صعود کند و با کمی اصلاح به ۳۴۵ دلار رسید. ریپل هم که به ۰/۲۳ دلار سقوط کرده بود در حال حاضر با قیمت ۰/۲۴ دلار معامله می‌شود.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال که به دلیل ریزش قیمت‌ها ۱۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده بود، حالا به حدود ۳۳۰ میلیارد دلار بازگشته است.

در مقیاس ۲۴ ساعته اگر به وضعیت ارزهای دیجیتال نگاه کنیم، اغلب آن‌ها در وضعیت سبز قرار دارند. با وجود کمی ریزش در طول این مدت، چین لینک با ۱ درصد افزایش قیمت دوباره به جایگاه پنجم بازگشته است. در بین ۱۰ ارز مهم بازار هم بیت کوین کش با ۰/۵ درصد، بیت کوین اس وی با ۵/۲ درصد، بایننس کوین با ۲/۴ درصد و لایت کوین ۱/۳ درصد افزایش قیمت را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کردند. از آن طرف اما پولکادات با سقوط ۴ درصدی با قیمت ۴/۵ دلار معامله می‌شود.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۸ شهریور

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۸ سپتامبر ۲۰۲۰

ارز یاست IOST هم با رشد ۲۸ درصد حالا در بین ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار  گرفته است. ارزهای دش و زی کش هم در ۲۴ ساعت گذشته با ۱۰٫۵ و ۱۰ درصد افزایش قیمت از افزایش محبوبیت ارزهای مبتنی بر حریم خصوصی خبر می‌دهند.

الراند (Elrond) هم با ۹ درصد افزایش به قیمت ۱۴ دلار رسید. گفتنی است این کمپانی به تازگی هر ۱۰۰۰ ارز دیجیتال را با یک ۱ ارز جابجا کرد و نام ارز دیجیتال خود را از ERD به eGLD تغییر داد.

البته در سمت خونین بازار هم قیمت امپل‌فورث (Ampleforth) با ۱۲ درصد کاهش قیمت به ۰/۷ دلار رسید و ارزهای یرن.فایننس (Yearn.Finance) با ۱۰ درصد، سروم (Serum) با ۹ درصد و دیفای.مانی (DFI.Money) با ۸ درصد کاهش قیمت روز خوش‌یمنی را سپری نکردند.

تحلیل شما از بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۸ شهریور چیست؟ فراموش نکنید نظرات و تحلیل‌های خود از بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptopotato