با ادامه روند افزایشی قیمت بیت کوین و اتر، ارزش بازار ارزهای دیجیتال به ۱ تریلیون دلار رسیده است.

کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال، معضلی مهم برای سلامت کلی کلاس دارایی‌های دیجیتال، برای اولین بار از ۱ تریلیون دلار گذشت. بیت کوین تواسنت از مرز ۴۰ هزار دلار عبور کند و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

تأثیر بیت کوین و اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال

کلاس دارایی‌های دیجیتال از لحاظ ارزش بازار در ماه گذشته تقریباً دو برابر شده، زیرا بیت کوین (BTC) به بالاترین سقف تاریخی خود رسیده و اتریوم (ETH) برای اولین بار در سه سال گذشته از ۱٫۲۰۰ دلار عبور کرده است. در مجموع، این دو دارایی تقریباً دو سوم ارزش کل بازار را تشکیل می‌دهند.

ارزش بازار تمام ارزهای دیجیتال از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱

بیشتر بخوانید: ارزش بازار چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

تأثیر جاذبه بیت کوین و اتر در بازار باعث شده برای ده‌ها یا شاید صدها ارز دیجیتال، در هفته گذشته درصد سودهای دو رقمی گزارش شود.

این ارزش بازار تریلیون دلاری تنها چند روز پس از آنکه بازار از بالاترین سطح نسبت به بازار گاوی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ عبور کرد، به دست آمد. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، در بالاترین سطح آخرین چرخه در اوایل سال ۲۰۱۸، ارزش بازار ارزهای دیجیتال تقریباً ۸۳۰ میلیارد دلار بوده است.

آخرین بازار گاوی در اوایل سال ۲۰۱۸

در آن زمان، ارزش بازار آلت کوین‌ها پس از عقب نشینی بیت کوین از بالاترین قیمت خود در دسامبر ۲۰۱۷، به اوج خود و به حدود ۵۴۷ میلیارد دلار رسید. در حال حاضر، بازار آلت کوین‌ها کمتر از نیمی از کل ارزش بازار را در اختیار دارد و این امر تأکیدی بر سلطه مطلق بیت کوین در چرخه فعلی است.

فصل آلت کوین‌ها

به طور معمول، چرخه‌های گاوی بیت کوین باعث شکل‌گیری رالی بعدی برای آلت کوین‌ها می‌شود که اغلب بزرگتر از رالی اولیه BTC است. افزایش پارابولیک آلت کوین‌ها که توسط جامعه ارز دیجیتال «فصل آلت کوین‌ها» لقب گرفته، می‌تواند به سرعت اتفاق بیافتد و سرمایه‌گذاران وقت کمی برای آماده شدن دارند.

اوج فصل آبت کوین ها در اوایل سال ۲۰۱۸

بسیاری از ناظران ارز دیجیتال یک بازار صعودی را در سال ۲۰۲۱ برای بیت کوین و آلت کوین‌ها پیش‌بینی می‌کنند. آنها تقاضای نهادی رو به رشد برای BTC، فراگیر شدن ارزهای دیجیتال و فراز و فرود طبیعی چرخه‌های چهار ساله بازار را از دلایل خوش‌بینی خود عنوان می‌کنند.

به نظر شما ارزش بازار ارزهای دیجیتال امسال به چه سقفی خواهد رسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph