صبح امروز ارزش کل بازار ارز دیجیتال از ۳۸۳ میلیارد دلار به ۳۶۳ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و به این صورت ۲۰ میلیارد دلار از ارزش بازار کم شد. البته بعد از این کاهش ارزش، بازار توانست کمی خودش را ترمیم کند و در حال حاضر چیزی در حدود ۳۶۹ میلیارد دلار می‌ارزد. عرض روز گذشته بازار ارز دیجیتال ۳/۶ درصد با کاهش ارزش مواجه شده است.

این اتفاق در حالی افتاده است که بازار ارز دیجیتال یک هفته فوق العاده را پشت سر گذاشته بود و توانسته بود از ۳۴۶ میلیارد دلار به ۳۸۷ میلیارد دلار برسد.

ز
نمودار یک ماهه قیمت بیت کوین

درواقع همه ارزهای مهم، امروز در وضعیت قرمز هستند، اما برخی از آنها شرایط قرمزتری دارند. در بین ۱۰ ارز دیجیتال اول جهان از لحاظ ارزش بازار، وضعیت بیت کوین، با کاهش ۳/۳ درصد، از همه بهتر است، اما با این وجود دوباره به زیر ۱۲ هزار دلار برگشته است و در زمان نوشتن این مطلب با قیمت ۱۱٫۸۵۷ دلار خریدوفروش می‌شود. اتریوم نیز با ۳/۴ درصد کاهش، پشت سر بیت کوین قرار دارد و حوالی قیمت ۴۱۴ دلار پرسه می‌زند.

کاهش ارزش بازار ارز دیجیتال
نمودار یک ماهه قیمت اتریوم

بقیه ارزهای بزرگ نیز در ۲۴ ساعت گذشته هر کدام بیشتر از ۵ درصد افت داشته‌اند؛ ریپل، بیت کوین کش و بیت کوین اس وی بدترین وضعیت را داشته‌آند و هر کدام بیشتر از ۶-۷ درصد سقوط کرده‌اند.

کاهش ارزش بازار ارز دیجیتال
نمودار یک ماهه قیمت ریپل

علیرغم روند نزولی بازار ارز دیجیتال، شاخص ترس و طمع اما در وضعیت سبز به سر می‌برد و میزان آن، طبق سایت alternative.me، ۸۰ است. این عدد نشان می‌دهد بازار در  وضعیت طمع شدید است. به عبارت دیگر، وضعیت بازار گاوی است. همچنین وضعیت بازار به‌طور کلی، در بازه زمانی ۷ روزه و ۳۰ روزه، بسیار خوب بوده و نشان می‌دهد که هنوز شرایط گاوی بر بازار ارز دیجیتال حکمفرماست.

کاهش ارزش بازار ارز دیجیتال
شاخص ترس و طمع بازار ارز دیجیتال

بیشتر بخوانید: ارزش توکن YFI از ۱۱ هزار دلار هم عبور کرد

کاهش ارزش بازار، روی همه ارزهای دیجیتال تاثیر یکسانی نداشته است. از بین ۲۰ سکه دیفای برتر بر اساس لیست سایت CoinGecko، ۸ سکه هنوز در وضعیت سبز هستند. با مقایسه وضعیت ۲۰ ارز دیجیتال بزرگ و ۲۰ سکه دیفای، می‌بینیم که در نگاه کلی، شرایط بازار مالی غیرمتمرکز همچنان خوب است.

همیشه می‌توانید نظرها و تحلیل‌هایتان را با کوین‌نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Decrypt