پس از چند ماه رشد منفی، حجم بازار رمز ارزها در ۳۰ روز گذشته ۴۷ درصد رشد کرد و ۰.۷۳ تریلیون دلار به ارزش آن افزوده شد.

در واقع، ارزش بازار رمزنگاری اکنون ۲.۲۸ تریلیون دلار است که ۲.۲۷ درصد در یک روز گذشته افزایش یافته است. در نتیجه افزایش علاقه به امور مالی غیر متمرکز (DeFi)، حجم کل وارد شده در دیفای در حال حاضر ۱۴.۹۶ میلیارد دلار یا ۱۱.۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار کریپتو است.

علاوه بر این، بر طبق وبسایت CoinMarketCap، ارزش بازار ارزهای رمزنگاری شده در ماه گذشته و در ۴ آگوست، ۱.۵۵ تریلیون دلار بوده است و در حال حاضر در که ۴ سپتامبر ۲۰۲۱ است، این بازار ۲.۲۸ تریلیون دلار ارزش دارد، که نشان دهنده ورود خیره کننده ۷۳۰ میلیارد دلاری در ماه گذشته است.

رمز ارزها

حجم بازار رمز ارزها

با توجه به اینکه بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای بر این عقیده هستند که وارد یک مرحله صعودی جدیدی شده‌ایم، تریدر و تحلیلگر ماهر کریپتو، مایکل ون د پوپ اظهار داشت:

حجم بازار رمز ارزها به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و امکان رسیدن به بالاترین سطح تاریخی خود نیز وجود دارد.

اتریوم بازار را هدایت می‌کند

به گفته مایکل گروناجر، مدیر عامل Chainalysis، نیروی محرکه‌ای که سبب رشد بازار کریپتو شده، اتریوم بوده که اخیراً شبکه خود را نیز ارتقا داده است. وی همچنین اظهار داشت:

ما روند دیفای را مشاهده کرده‌ایم که در حال رشد زیادی است و همین باعث افزایش علاقه به اتریوم شده است، در نتیجه اتریوم بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده دیگر را با خود همراه می‌کند

مایکل ون د پوپ با گروناجر هم عقیده است. او احساس می‌کند اتریوم غالب‌ترین ارز رمزنگاری شده در بازار حال حاضر است. از ۵ آگوست، هارد فورک اتریوم “لندن” (فناوری جدید رمز ارز اتر) به روز رسانی شد. ارتقاء دفتر کل دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ جهان، سبب کاهش کارمزدهای معاملاتی شده است.

خرید اتریوم

در حال حاضر، اتریوم با ۳.۹۴۷ دلار معامله می‌شود که ۳.۳۷ درصد در ۲۴ ساعت گذشته و ۲۱.۷۹ درصد در هفته گذشته افزایش یافته است.

سولانا به بالاترین حد قیمتی خود رسید

سولانا

سولانا به بالاترین حد قیمتی خود رسید

پول زیادی در ۳۰ روز گذشته وارد سولانا (SOL)  شده است و بر اساس گزارش گوگل ترندز، در سال گذشته علاقه به عبارت سولانا ۳۵۴.۵۴٪ افزایش یافته است. افزایش جستجوها همزمان با جهش قیمت توکن‌ها بوده که در ۴ سپتامبر به بالاترین سطح خود یعنی ۱۴۹ دلار رسید.

دلایل متعددی ارزش سولانا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، که شاید بتوان گفت که علاقه به توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) اصلی‌ترین دلیل باشد. در پی انتشار مجموعه Degenerate Apes NFT، علاقه به این دارایی افزایش یافته است. علاوه بر این تعداد قابل توجهی از پروژه‌های با عملکرد خوب نیز جذب این شبکه شده‌اند که در حال حاضر با اتریوم رقابت می‌کند. البته اکوسیستم سولانا علاوه بر حمایت از NFT، از گسترش امور مالی غیر متمرکز یا دیفای نیز پشتیبانی می‌کند.

سرمایه گذاران به دنبال جایگزینی برای شبکه اتریوم هستند. اتریوم در حال تغییر و بهبودی شبکه خود است که سبب شده اخیراً کاربران با ازدحام و کارمزدهای‌های بالای تراکنش روبرو شوند. در نتیجه، سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان به دنبال جایگزین برای آن هستند.

در حال حاضر ، سولانا با ۱۴۷.۱۵ دلار معامله می‌شود که ۲.۱۸ درصد در ۲۴ ساعت گذشته و ۶۷.۹۳ درصد در هفته گذشته افزایش یافته است.

بیت کوین از ۵۰ هزار دلار گذشت

سرانجام، پرچمدار دارایی‌های دیجیتالی یک بار دیگر به ۵۰،۰۰۰ دلار رسید و به نظر می‌رسد آماده برای ثبت بالاترین رکورد قیمتی تاریخ خود است. در زمان انتشار، بیت کوین در حال تغییر در قیمت ۵۰،۱۲۱ دلار است که ۱.۵۴ درصد در روز و ۲.۲۱ درصد در هفته گذشته افزایش یافته است.

برای بسیاری از تریدر‌‌های حرفه‌ای بازار، ۵۱ هزار دلار در حال حاضر، سطح اصلی برای عبور به مقادیر بالاتر است و حتی جاش راجر، تریدر رمز ارزها نیز معتقد باشد که بالاتر از ۵۰ هزار دلار مقاومت چندانی وجود ندارد. در حقیقت، بیت کوین اوایل امسال روند صعودی خود را آغاز کرد، اما به دلیل افزایش سرکوب کشورهایی مانند چین، در ماه مه اصلاح شد. با این حال، از زمانی که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در کنفرانس B-Word اعلام کرد که تسلا به احتمال زیاد در آینده پرداخت‌های بیت کوین را قبول می‌کند، افزایش چشمگیری در بزرگترین رمز ارز دنیا مشاهده شده است. چند ماه پیش تسلا به دلیل نگرانی از تاثیرات زیست محیطی پذیرش بیت کوین را متوقف کرد.

از زمان کنفرانس B-Word، بیت کوین روند صعودی را طی کرده است، بسیاری از کارشناسان پیش بینی می‌کنند که قبل از پایان دوره صعود، بیت کوین می‌تواند از ۱۰۰ هزار دلار فراتر رود زیرا بیشتر موسسات و کشورها این دارایی دیجیتال را می‌پذیرند.

نظر شما در مورد افزایش حجم بازار رمز ارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در رسانه‌های اجتماعی ما در اینستاگرام، توییتر و تلگرام به اشتراک بگذارید.