بیت کوین موفق شد روز شنبه را با ۲/۷ درصد افزایش قیمت نسبت به روز گذشته با قیمت ۱۹٫۱۵۹ دلار به پایان برساند. این در حالی است که روز جمعه بیش از ۴ درصد از ارزش خود را از دست داده بود. اما امروز شاهد ادامه نوسان قیمت بیت کوین و اتریوم هستیم و نمی‌توان جهت بازار را به طور واضح تشخیص داد.

ادامه نوسان بیت کوین

بیت کوین روز گذشته را با سقوط و صعود سپری کرد. روند قیمتی مهمترین ارز دیجیتال بازار از صبح تا میانه روز گذشته نزولی بود و حتی تا ۱۸٫۳۱۸ دلار هم سقوط کرده بود. با برخورد با این سطح حمایت دوباره روند افزایشی شد و خیلی زود به محدوده ۱۹۰۰۰ دلاری باز گشت. اما برخورد با سطح مقاومت ۱۹٫۲۶۸ دلاری دوباره قیمت بیت کوین را به سمت پایین هدایت کرد تا اینکه بیت کوین بیشتر طول روز را در محدوده ۱۹۰۰۰ دلاری سپری کند.

با وجود این فراز و نشیب‌ها بازار بیت کوین در نهایت روز گذشته بالاتر از ۱۹۰۰۰ بسته شد. امروز هم وضعیت بازار بیت کوین مشابه روز گذشته است و در حال حاضر بیت کوین کمی پایین‌تر از ۱۹٫۱۰۰ دلار معامله می‌شود.

 نوسان بیت کوین و اتریوم

نمودار روزانه تغییر قیمت بیت کوین (۶ دسامبر ۲۰۲۰)

البته ناگفته نماند بیت کوین در ساعت‌های گذشته موفق شده بود تا ۱۹٫۳۴۷ دلار هم افزایش پیدا کند اما دوباره روند نوسانی به خود گرفت و تا ۱۹٫۱۵۶ دلار سقوط کرد. در زمان نگارش این مطلب قیمت بیت کوین ۱۹٫۲۴۶ دلار است  که نسبت به روز گذشته  ۱/۵ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

در حال حاضر می‌توان گفت نزدیک‌ترین سطوح حمایت و مقاومت برای بیت کوین در محدوده ۱۸٫۹۴۶ دلار و ۱۹٫۳۹۵ دلار است. در صورتی که بیت کوین موفق به عبور از مقاومت ۱۹٫۳۹۵ دلاری شود، مقاومت‌های ۱۹٫۵۰۰ و ۱۹٫۶۳۰ دلاری پیش از رسیدن به ۲۰٫۰۰۰ دلار قرار دارند.

اما در صورت روند نزولی سطوح حمایت ۱۸٫۷۱۱ دلاری و سپس ۱۸٫۲۶۲ دلاری مهمترین سطوح حمایت بیت کوین هستند که مانع از ریزش بیشتر قیمت آن خواهند شد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: فشار فروش، بیت کوین را زیر ۲۰ هزار دلار نگه داشته است

ادامه نوسان اتریوم

نگاه‌ها به مهمترین آلت کوین جهان و بزرگترین ارز دیجیتال پس از بیت کوین بسیار خوش بینانه است. نه تنها خیلی‌ها منتظرند پس از افزایش قیمت بیت کوین، اتریوم هم همان مسیر را دنبال کند، بلکه کاربران اتریوم از راه‌اندازی فاز اول اتریوم ۲ یعنی زنجیره بیکن (Beacon Chain) هم بسیار خوشحال هستند. با وجود همه این خبرهای خوب، قیمت اتریوم خیلی تغییر محسوسی را تجربه نکرده است.

اتریوم تنها چند روز پس از اینکه موفق شد به بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۸ برسد با ۸ درصد کاهش مواجه شد. االبته همچنان احساس بازار مثبت است و اغلب تریدرها عقیده دارند بازار همچنان گاوی خواهد ماند.

نوسان بیت کوین و اتریوم

نمودار روزانه تغییر قیمت اتریوم (۶ دسامبر ۲۰۲۰)

به نظر می‌رسد مهمترین سطوح حمایت و مقاومت اتریوم در قیمت‌های ۵۷۰ دلار و ۶۳۲ دلار قرار دارد. البته پیش از رسیدن اتریوم به این سطوح سطح حمایت ۵۸۴ دلاری از ریزش بیشتر اتریوم جلوگیری خواهد کرد و مقاومت ۶۰۳ دلاری هم مانع از ادامه روند صعودی اتریوم خواهد بود.

اتریوم در حال حاضر در بازار با ارزش ۵۹۴ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی را نشان نمی‌دهد. این وضعیت تنها محدود به اتریوم نیست بلکه از ابتدای ماه دسامبر کل بازار ارزهای شرایط نوسانی دارد و جهت حرکت بازار برای تریدرها و سرمایه‌گذاران خیلی مشخص نیست.

این مطلب راهم مطالعه کنید: اتریوم ۲ امروز راه‌اندازی می‌شود؛ منتظر چه باید باشیم؟

نظر شما درباره ادامه نوسان قیمت بیت کوین و اتریوم چیست؟ به نظر شما بازار چه زمانی از این وضعیت خارج خواهد شد؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: fxempire