بیت کوین امروز یک روز درخشان دیگر در تاریخ خود را رقم زد و با افزایش قیمت ۱۰ درصدی نسبت به روز گذشته به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۲۷٫۶۳۳ دلار دست پیدا کند. اتریوم هم با رشد بیش از ۳ درصد در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۵۰ دلار رسید. ریپل اما نسبت به روز گدشته ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و دوباره به زیر قیمت ۳۰ سنت سقوط کرد. در ادامه این مطلب نگاهی می‌اندازیم به بازار ارزهای دیجیتال در روز ۷ دی ماه (۲۷ دسامبر ۲۰۲۰).

بررسی بازار ارزهای دیجیتال روز ۷ دی

در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم تغییرات قیمتی ارزهای مهم بازار را بررسی کنیم و روند یعدی آن‌ها را پیش بینی کنیم.

بازار ارزهای دیجیتال ۷ دی

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال ۷ دی (۲۷ دسامبر ۲۰۲۰) منبع: Coin360

بیت کوین

بیت کوین که روز ۲۵ دسامبر موفق شده بود به قیمت ۲۵۰۰۰ دلار دست پیدا کند، روز ۲۶ دسامبر به سطح قیمت ۲۶۰۰۰ دلار و امروز یعنی ۲۷ دسامبر از ۲۷۰۰۰ دلار هم فراتر رفت. به این ترتیب ارزش بازار بیت کوین از ۵۰۰ میلیارد دلار هم فراتر رفت.

بیت کوین که در روزهای اخیر بدون توقف به مسیر صعودی خود ادامه می‌دهد، در ۲۴ ساعت گذشته با بیش از ۱۱ درصد رشد به ۲۷٫۶۳۳ دلار رسید البته بیت کوین در محدوده ۲۷٫۵۰۰ دلار در حال نوسان است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۲۷٫۴۷۵ دلار معامله می‌شود.

جالب است که بیت کوین نسبت به تاریخ مشابه در سال گذشته رشد ۲۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

در حال حاضر مهمترین مقاومت برای بیت کوین ۲۸۰۰۰ دلار است و پس از آن هم مقاومن ۲۸٫۱۰۹ دلاری قرار دارد. اما در صورت پول‌بک بیت کوین ممکن است تا ۲۶٫۷۲۳ دلار هم ریزش کند، پس از آن هم بیت کوین در محدوده ۲۵٫۸۷۵ دلاری از حمایت خوبی برخوردار است.

بازار ارزهای دیجیتال ۷ دی

نمودار تغییرات قیمتی بیت کوین در یک هفته اخیر

این مطلب راهم مطالعه کنید: یک روز جدید و یک رکورد جدید برای بیت کوین؛ پیش به سوی ۳۰ هزار دلار

اتریوم

با عبور بیت کوین از مقاومت ۲۷۰۰۰ دلاری، اتریوم هم موفق شد با رشد ۴ درصد نسبت به روز گذشته از مقاومت ۶۵۰ دلاری عبور کند. هر چند هنوز موفق نشد موقعیت خود را بالای این سطح حفظ کند و در همان محدوده در حال نوسان است. در زمان نگارش این مطلب اتریوم با قیمت ۶۵۱ دلاری معامله می‌شود. بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند، مانند سال ۲۰۱۸، رشد اتریوم از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد و شاهد نزدیک شدن اتریوم به بالاترین قیمت تاریخ خود خواهیم بود.

اتریوم نسبت به تاریخ مشابه در سال گذشته رشد نزدیک به ۴۰۰ درصدی را نشان می‌دهد که عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین محسوب می‌شود.

در حال حاضر یک مقاومت در سطح قیمت ۶۷۰ دلاری در مسیر صعودی اتریوم قرار دارد که در صورت موفقیت در عبور از آن می‌توانیم انتظار داشته باشیم در روزهای آینده اتریوم را بالاتر از ۷۰۰ دلار ببینیم. اما در طرف دیگر اما روند بازار به گونه‌ای دیگر رقم بخورد، اتریوم در سطح ۶۰۰ دلار از حمایت خوبی برخوردار است در صورت شکست این حمایت، حمایت‌های ۵۷۰ و ۵۵۰ دلار از ریزش بیشتر اتریوم جلوگیری خواهند کرد.

بازار ارزهای دیجیتال ۷ دی

نمودار تغییرات قیمتی اتریوم در یک هفته اخیر

ریپل

ریپل هم که در چند روز اخیر حواشی زیادی را پشت سر می‌گذارد پس از بازگشت از حمایت ۰/۲۱ دلاری موفق شده بود از محدوده ۰/۳ دلار عبور کند ولی در ۲۴ ساعت گذشته با ریزش مواجه شد و دوباره به زیر ۰/۳ دلار بازگشت. در زمان نگارش این مطلب ریپل در محدوده ۰/۲۹۲۷ دلاری معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

برخی از تحلیلگران عقیده دارند ریزش اخیر ریپل به دلیل حذف این ارز از صرافی بیت استامپ برای کاربران امریکایی است.

در صورتی که ریپل بخواهد دوباره به روند صعودی بازگردد، باید به سطح پیوت ۰.۳۲ دلار بازگردد در صورتی که موفق به این کار نشود، ممکن است شاهد ریزش ریپل تا محدوده حمایتی ۰/۲۶ دلار باشیم.

بازار ارزهای دیجیتال ۷ دی

نمودار تغییرات قیمتی ریپل در یک هفته اخیر

لایت کوین

لایت کوین اما بر خلاف ریپل ۲۴ ساعت خوبی را پشت سر گذاشت و با بیش از ۵ درصد رشد نسبت به روز گذشته از مقاومت ۱۳۰ دلاری عبور کرد.

لایت کوین در حال حاضر با قیمت ۱۳۴ دلار معامله می‌شود و مقاومت ۱۴۴ دلاری را پیش رو دارد. در صورتی که لایت کوین موفق به شکست مقاومت ۱۴۴ دلاری نشود، ابتدا حمایت ۱۳۰ و سپس حمیات ۱۲۱ دلاری از ریزش بیشتر آن جلوگیری خواهند کرد.

بازار ارزهای دیجیتال ۷ دی

نمودار تغییرات قیمتی لایت کوین در یک هفته اخیر

در بین سایر ارزهای دیجیتال مهم بازار هم بیت کوین کش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۵ درصد رشد را تجربه کرد تا به قیمت ۳۳۷/۷ دلاری دست پیدا کند. کاردانو هم موفق شد نسبت به روز گذشته ۴/۵ درصد رشد کند و حالا هر واحد کاردانو ۰/۱۵۷۵ دلار ارزش دارد. پولکادات موفق شد بیش از ۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کند و با قیمت ۵/۲۴ معامله می‌شود. بایننس کوین نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی را تجربه نکرد تا همچنان در محدوده ۳۳ دلار باقی بماند. اما چین لینک نسبت به روز گذشته بیش از ۴ درصد افت قیمت داشت تا زیر ۱۱ دلار معامله شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی قیمت ریپل تا سال ۲۰۲۵

تحلیل شما از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۷ دی چگونه است؟ به نظر شما بیت کوین می‌تواند ۳۰٫۰۰۰ دلار را پیش از سال نو تجربه کند؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.