اگر مطلب نگاهی به بازار روز گذشته را دیده باشید، چیزی جز رنگ قرمز در بازار دیده نمی‌شد، اما بیت کوین پس از اینکه ملاقات کوتاهی با قیمت ۲۱٫۹۰۰ دلار در روز دوشنبه داشت، حالا در قیمت بالای ۲۳۰۰۰ دلار به ثبات رسیده است و برای رسیدن به مقاومت ۲۴۰۰۰ دلاری تلاش می‌کند. اتریوم هم پس از مدت‌ها به زیر محدوده ۶۰۰ دلاری سقوط کرده بود، دوباره موفق شد به روند صعودی باز گردد و با قیمت‌های بالاتر از ۶۱۵ دلار معامله می‌شود. در این مطلب به بررسی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۳ دی برابر با ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

بازار ارزهای دیجیتال روز ۳ دی

در ادامه این مطلب نگاهی می‌اندازیم به تغییرات قیمتی مهمترین ارزهای دیجیتال بازار و سعی می‌کنیم روند قیمتی آن‌ها را پیش بینی کنیم.

بازار ارزهای دیجیتال ۳ دی

بررسی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال ۳ دی (منبع: Coin360)

بیت کوین

بیت کوین پس از ریزش ۵ درصدی روز گذشته، در ۲۴ ساعت اخیر موفق شد نزدیک به ۴ درصد از ارزش خود را بازیابی کند. به این ترتیب بیت کوین موفق شد دوباره به بالای سطح ۲۳٫۰۰۰ دلار باز گردد. در زمان نگارش این مطلب بیت کوین با قیمت کمی بیشتر از ۲۳٫۴۱۴ دلار معامله می‌شود و برای رسیدن به به ۲۳٫۵۰۰ تلاش می‌کند.

در حال حاضر مهمترین مقاومت در مسیر صعود بیت کوین ۲۳٫۵۰۰ دلار است، در صورت موفقیت می‌تواند برای رسیدن به قیمت ۲۳٫۸۰۰ و ۲۴٫۰۰۰ دلار هم تلاش کند.

به نظر می‌رسد بیت کوین فعلا در سطح قیمت ۲۳٫۲۰۰ دلار از حمایت خوبی برخوردار است، اما در صورت ریزش، ۲۳٫۰۰۰ دلار و ۲۲٫۵۰۰ دلار از سقوط بیشتر آن جلوگیری خواهند کرد.

بازار ارزهای دیجیتال ۳ دی

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین روز ۳ دی

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل حرکات بیت کوین در روزهای آینده: ۵ معیاری که باید زیر نظر داشته باشیم

اتریوم

اتریوم که در ۲۴ ساعت گذشته حتی به قیمت‌های ۵۹۳ دلار هم رسیده بود امروز با جهش ۳ درصدی دوباره به بالای ۶۰۰ دلار بازگشت. هر چند اوایل امروز اتریوم به قیمت‌های ۶۳۶ دلار هم رسیده بود اما موفق به شکست مقاومت ۶۴۰ دلاری نشد و با کمی اصلاح در حال حاضر در حدود ۶۱۵ دلار معامله می‌شود.

در صورت ادامه ریزش قیمت اتریوم سطح حمایت ۶۰۰ دلاری احتمالا از ریزش اتریوم جلوگیری خواهد کرد.

در طرف دیگر اما اگر اتریوم به روند صعودی باز گردد سطوح ۶۲۰، ۶۲۸ و ۶۳۰ دلار احتمالا جلوی صعود بیشتر آن  را خواهند گرفت، اما مهمترین مقاومت پیش روی اتریوم محدوده ۶۳۸ تا ۶۴۰ دلار است که اتریوم بارها برای عبور از آن با شکست مواجه شده است.

بازار ارزهای دیجیتال ۳ دی

نمودار تغییرات قیمت اتریوم روز ۳ دی

ریپل

ریپل که روز گذشته بیش از ۱۸ درصد ریزش کرده بود از سطح ۰/۵۶ به ۰/۴۵  دلار رسیده بود، در ۲۴ ساعت اخیر هم ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. در حال حاضر با قیمت ۰/۳۶ دلار معامله می‌شود.

در حال حاضر مهمترین سطح حمایت برای ریپل در محدوده ۰/۳۵ سنتی است. در صورت ادامه ریزش سطح ۰/۳۲ دلار یا میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه از ریزش بیشتر ریپل جلوگیری خواهد کرد. از آنجایی که در محدوده ۰/۳۱۵۰ تا ۰/۳۲۵۰ دلار تقاضا برای خرید ریپل زیاد است، انتظار داریم ریپل روند صعودی به خود بگیرد. اما اگر ریپل در زیر محدوده ۰.۴ دلاری تثبیت شود، قدرت خرس‌های بازار بر گاوهای بازار چیره خواهد شد و حتی قیمت‌های ۰/۲۲۷۰ دلاری هم دور از ذهن نخواهد بود.

اما در طرف دیگر اگر ریپل موفق شود از مقاومت ۰/۳۸۵۰ دلاری عبور کند، مهمترین مقاومت پس از آن ۰/۴ دلار است و در صورت صعود بیشتر ریپل می‌تواند برای سطح مقاومت ۰/۴۴۵۰ تا ۰/۴۵ دلاری تلاش کند.

بازار ارزهای دیجیتال ۳ دی

نمودار تغییرات قیمت ریپل روز ۳ دی

این مطلب راهم مطالعه کنید: ماجرای شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل چیست؟

لایت کوین

لایت کوین که روز گذشته با سقوط به محدوده زیر ۱۰۰ دلار به پایان رسانده بود امروز موفق شد بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کند و در زمان نگارش این مطلب در محدوده قیمتی ۱۱۰ دلار معامله می‌شود. هرچند لایت کوین در ساعات اولیه امروز موفق شده بود به ۱۱۷ دلار هم دست پیدا کند اما موفق نشد مقاومت ۱۲۰ دلاری را تست کند و به ۱۰۸ دلار سقوط کرد. پس از آن به کمی تعادل رسید. به نظر می رسد این محدوده ۱۱۰ دلاری برای لایت کوین یه سطح پیوت است و لایت کوین از حمایت خوبی در این محدوده برخوردار است.

در حال حاضر مهمترین مقاومت برای لایت کوین ۱۲۰ دلار است اما پیش از آن ابتدا باید از سد ۱۱۵ دلاری عبور کند. در صورت تحقق این موضوع می‌توانیم انتظار داشته باشیم لایت کوین حتی به مقاومت ۱۲۵ دلاری هم گوشه چشمی داشته باشد.

اما در صورتی که لایت کوین از حمایت ۱۱۰ دلاری پایین‌تر کشیده شود، ممکن است تا محدوده ۱۰۱ تا ۱۰۳ دلاری ریزش کند. مهمترین سطح حمایت برای لایت کوین پس از ۱۰۰ دلار در محدوده ۹۲ دلاری قرار دارد.

بازار ارزهای دیجیتال ۳ دی

نمودار تغییرات قیمت لایت کوین روز ۳ دی

در بین سایر ارزهای دیجیتال مهم بازار، چین لینک و بین کوین کش تغییر قیمتی قابل توجهی را نسبت به ۲۴ ساعت گذشته تجربه نکردند، اما بایننس کوین، بیش از ۵ درصد رشد کرد و به ۳۳/۶۸ دلار رسید، پولکادات هم نزدیک به ۳ درصد رشد کرد تا در محدوده ۵ دلاری معامله شود. اما کاردانو با ریزش ۲ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته حالا ۰/۱۵۱۸ دلار قیمت دارد.

تحلیل شما از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۳ دی چیست؟‌ به نظر شما بیت کوین قادر است پیش از پایان سال جاری میلادی به سطح ۲۵۰۰۰ دلار برسد؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.