همه ما می‌دانیم که محبوبیت رمزارز و کریپتو هر روز بیشتر می‌شود و مردم بیشتر با این مفاهیم و نحوه کارکرد آن‌ها آشنا می‌شوند. با این حال، به نظر می‌رسد که روند فراگیری محبوبیت رمزارز در همه جای دنیا یکسان نیست. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

طبق اطلاعاتی که به تازگی به دست رسیده، مشخص شده که نرخ و سرعت فراگیری محبوبیت رمزارز و کریپتو در کشورهای در حال توسعه،۴ برابر بیشتر از کشورهای توسعه یافته است. محققان از پروژه‌ی Onfo که به تازگی یک آزمایش و تحقیق تجربی را درباره این موضوع ترتیب داده بودند، به چنین نتیجه‌ای دست یافتند. همان طور که می‌دانید، روند فراگیری و محبوبیت رمزارز در کشورهای مختلف به سرعت در حال رشد است و پروژه‌ی Onfo نیز دقیقا قصد داشته با انجام تحقیقات تجربی خود، از روند پیشرفت و محبوبیت رمزارز در دنیا با خبر شود.

روش کار این مرکز تحقیقاتی به این صورت بوده که به صورت کلی، چهار کشور را به عنوان جامعه نمونه انتخاب کرده‌اند و آمریکا و آلمان، دو کشور از این چهار کشور بوده‌اند. در واقع کشورهای آلمان و آمریکا به عنوان دو کشور توسعه یافته انتخاب شده‌اند و کشورهای روسیه و اندونزی نیز به عنوان دو کشور در حال توسعه در نظر گرفته‌ شده‌اند. در این طرح و برنامه تحقیقاتی، به صدها نفر در کشورهای نام برده شده، کوین‌های دیجیتال داده شده و به آن‌ها وعده داده‌اند که در ازای جذب کردن افراد بیشتر به سمت دارایی‌های رمزارز و کریپتو، پاداش‌های دیگری نیز دریافت می‌کنند و به اندازه فعالیت‌ آن‌ها مزد و جایزه داده می‌شود.

طبق اطلاعات و جزئیاتی که Onfo منتشر کرده، ۱۰۰ فرد در کشور ایالات متحده آمریکا (USA) توانستند ۱۱۱۲ نفر را به سمت دارایی‌های رمزارز و کریپتو جذب کنند و در این حالی است که شهروندان آلمانی، توانسته‌اند در شرایطی مشابه، تنها ۷۶۳ نفر دیگر را به سمت رمزارز و کریپتو جذب نمایند. اما اوضاع در دو کشور در حال توسعه که به آن‌ها اشاره کردیم، تفاوت زیادی با این دو کشور توسعه یافته دارد و نتایج مشابهی به دست نیامد. در کشور روسیه، ۱۰۰ نفری که به آن‌ها کوین داده شده بود، توانسته بودند ۲۳۰۴ نفر را به سمت دارایی‌های دیجیتال و رمزارز جذب کنند و در این در حالی است که در اندونزی، ۱۰۰ نفر موفق شدند ۴۳۵۰ شخص جدید را به این حوزه وارد کرده و آن‌ها را جذب کنند که عدد فوق‌العاده‌ و جالبی محسوب می‌شود.

موسس مجموعه تحقیقاتی و پژوهشی Onfo درباره این پروژه و تحقیقات، این چنین توضیح می‌دهد:

عدم وجود یک سیستم قرضِ اعتبار ملی در کنار افزایش حضور گوشی‌های هوشمند و عواقب شیوع و پاندمی ویروس کرونا، باعث شده‌اند تا اندونزی برای پخش و توزیع رمزارزها، به یک بازار پخته و جا افتاده تبدیل شده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تاریخچه ارز دیجیتال‌ بیت کوین؛ نگاهی به مسیر پر فراز و نشیب طی شده توسط اولین رمزارز

از نظر جمعیت، بد نیست بدانید که دو کشور آمریکا و اندونزی، میزان جمعیت مشابهی نسبت به یکدیگر دارند و طبق آمار منتشر شده، از این تعداد جمعیت، حدوداً (به صورت تقریبی) ۱۴ درصد از مردم آمریکا و ۱۱ درصد از مردم اندونزی در زمینه کریپتو و رمزارز فعال هستند و کاربر این دارایی‌های دیجیتال محسوب می‌شوند. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که صنعت کریپتو و بازار رمزارز در کشور ایالات متحده آمریکا، خیلی قبل‌تر از کشور اندونزی رواج یافته بود و شناخته شده بود. این در حالی است که کشور اندونزی تنها ۱ یا ۲ است که با پدیده‌ی کریپتو یا رمزارز به صورت جدی آشنا شده و این روند محبوبیت رمزارز در حال افزایش است.

نظر شما در مورد آمار و تحقیقات به دست آمده چیست؟ افزایش فراگیری ۴ برابری محبوبیت رمزارز در کشورهای در حال توسعه، نسبت به کشورهای توسعه یافته را چطور ارزیابی می‌کنید؟

منبع: Bitcoinnews