مجموعه‌ای از ایمیل‌های کلاهبرداری ارسال‌شده از ژاپن از افراد خواسته بود تا به سازمان بازی‌ های المپیک در توکیو رمزارز اهدا کنند. این کلاهبرداران خود را عضو کمیته ‌بازی ‌های المپیک معرفی می‌کنند. برای اطلاع از اخبار بیشتر در حوزه رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

شیوع بیماری کووید ۱۹ باعث به تعویق‌افتادن بازی ‌های المپیک در توکیو شد. این امر زمینه‌ساز مجموعه‌ای از کلاهبرداری آنلاین مرتبط با رمزارزها شد، از جمله ایمیل‌هایی که ادعا می‌شود از سوی اعضای کمیته بین‌المللی المپیک ارسال شده‌اند. در این ایمیل‌ها، کلاهبرداران از اعتماد قربانیان برای اهدای کمک به این سازمان سواستفاده می‌کنند.

کلاهبرداران ادعا می‌کنند که قرار است از کمک‌های افراد برای کاهش تاثیرات اقتصادی حاصل از تعویق بزرگترین رویداد ورزشی در جهان، بازی‌ های المپیک، استفاده کنند.

در این ایمیل جعلی، کلاهبرداران که خود را به جای اعضای کمیته بازی‌ های المپیک جا زده‌اند بیان می‌کنند که این سازمان مجبور است ضرر سرمایه‌گذاری روی بلیت‌های هواپیمایی‌ها، هتل‌ها، موارد زیربنایی، و هماهنگی‌های لازم برای رزرو مسابقات را جبران کند.

از قربانیان خواسته می‌شود تا از کنسل‌کردن بازی ‌های المپیک در توکیو جلوگیری کنند

این ایمیل آنلاین کلاهبرداری ادعا می‌کند که دولت مجبور به جمع‌آوری وجوه برای جبران خسارات شده و به همین علت، جمع‌آوری کمک‌های مالی لازم است.

کلاهبرداران در این ایمیل اضافه می‌کنند که اگر هدف تامین مالی، که جزئیات آن مشخص نشده است، محقق نشود، تصویر بین‌المللی مردم ژاپن «به شدت خدشه‌دار خواهد شد» و این ممکن است باعث کنسل‌شدن بازی‌ های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شود.

به همین دلیل، این ایمیل از افراد دعوت می‌کند تا به یک کیف پول بیت کوین که متعلق به کمیته بین‌المللی المپیک است رمزارز واریز کنند. آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند که اهداکنندگان واجد شرایط خرید بلیت برای بازی‌های المپیک با تخفیفی ۳۰ درصدی خواهند بود.

ایمیل‌های کلاهبرداری در مورد بازی‌ های المپیک از ژاپن ارسال می‌شوند

تحقیقات شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری در ژاپن، ترند میکرو (Trend Micro)، نشان داد که بیش از ۴۰۰ ایمیل جعلی مشابه از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ آوریل از آدرس‌های آی‌پی ارائه‌دهندگان اینترنت در ژاپن ارسال شده است.

کلاهبرداری‌های مربوط به بازی‌های المپیک چیز جدیدی نیست. اوایل ماه آوریل نیز کمیته المپیک چین از شکایات مکرر در خصوص کلاهبردارانی خبر داد که تظاهر می‌کردند اعضای «بنیاد جهانی ورزش‌های المپیک» هستند. این کلاهبرداران نیز از افراد دعوت می‌کردند تا روی محصولات منحصربه‌فرد مرتبط با بازی ‌های المپیک سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: Cointelegraph