یک تریدر ناشناس که سال گذشته به درستی پیش بینی کرده بود بیت کوین بیش از ۴۰ درصد سقوط خواهد کرد، با پیش بینی دیگری بازگشته است. این بار او باور دارد بیت کوین در بلند مدت می‌تواند به ارزش ۵۴۰٫۰۰۰ دلار برسد. بیایید نگاهی بیندازیم ببینیم دلیل او برای پیش بینی قیمت ۵۴۰٫۰۰۰ دلار  برای بیت کوین چیست؟

پیش بینی قیمت بلند مدت بیت کوین

کاربری با نام «Dave the Wave» در شبکه اجتماعی توییتر با اشاره به نمودار ویلی وو (Willy Woo) ادعا کرد که بیت کوین تازه در اولین مراحل از چرخه پذیرش قرار دارد.

براساس گفته‌های دیو (Dave) رشد بیت کوین از نظر سهم بازار تازه آغاز شده است، چرا که افرادی که در ۱۱ سال گذشته این ارز دیجیتال را خریداری کرده‌اند در واقع نوآوران محسوب می‌شوند که تنها ۲/۵ درصد از کل بازار را تشکیل می‌دهند.

دیو با استفاده از منحنی S-curve پیش بینی می‌کند در صورتی که بیت کوین بتواند درصد بیشتری از سهم بازار را در دهه بعدی کسب کند، قیمت بیت کوین می‌تواند به ۵۴۰٫۰۰۰ دلار برسد.

پیش بینی قیمت ۵۴۰٫۰۰۰ دلار بیت کوین

پیش بینی قیمت ۵۴۰٫۰۰۰ دلاری بیت کوین توسط دیو

این مطلب راهم مطالعه کنید: بهترین جایگزین بیت کوین چیست؟ از زبان این میلیونر بیت کوین بشنوید

در حالی که دیو احتمال رشد ۴٫۹۰۰ درصدی بیت کوین نسبت به قیمت فعلی یعنی حدود ۱۰٫۸۰۰ دلار را بر اساس منحنی S محتمل می‌داند، یک استراتژیست دیگر همچنان نسبت به مدل سهم بر جریان مالی (stock-to-flow model) تردید دارد و انتظار ندارد بیت کوین تا دسامبر سال ۲۰۲۱ بتواند به قیمت ۱۰۰٫۰۰۰ دلار برسد.

او می‌گوید موفق شده است مجموعه‌ای از معیارها را به صورت پلن بی (Plan B) تنظیم کندوقتی این معیارها را روی مدل S2F پیاده کرد، اعتبار صحت این مدل محبوب را زیر سوال برد.

به گفته او در دسامبر سال ۲۰۲۱ بر اساس مدل S2F بزرگتر از ۱۰۰٫۰۰۰ دلار خواهد بود در حالی که دیو کمتر از ۱۰۰٫۰۰۰ دلار پیش بینی کرده است.

البته دیو در پاسخ به این شبهه تاکید می‌کند معیارهایی تنظیم شده‌اند که تا کاربران باور کورکورانه به این مدل نداشته باشند.

حالا باید صبر کنیم و ببینیم آیا دوباره پیش بینی «Dave the Wave» درست از آب در خواهد آمد؟ نظر شما در این باره چیست؟ آیا بیت کوین موفق می‌شود به ارزش ۵۴۰٫۰۰۰ دلار برسد؟ شما هم می‌توانید بر اساس مشاهدات و تجربیات خود قیمت بیت کوین را پیش بینی کنید و آن را از طریق کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: dailyhodl