دیروز، جی کی رولینگ (J.K Rowling)، نویسنده محبوب بریتانیایی، برای بیان مشکلات خود در درک منطق پشت پرده بیت‌کوین، به توییتر پناه برد. جامعه ارز رمزنگاری ‌شده به‌اندازه کافی سخاوتمند بود تا در مورد ساختار بیت‌کوین برای این نویسنده توضیح دهد. طبق گزارش ZyCrypto، برخی از شخصیت‌های برتر ارزهای رمزنگاری‌شده از جمله ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) برای توضیح مفاهیم نسبتاً «پیچیده» بیت‌کوین سریع عمل می‌کردند. این گفتگو خیلی زود، پس از ورود مهندس میلیاردر ایلان ماسک به بحث بسیار جالب‌تر شده و همان‌طور که انتظار می‌رفت، جامعه ارز دیجیتال توییتر هم هیجان‌زده شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تایید بیت کوین توسط ایلان ماسک در ادامه مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

تایید بیت کوین توسط ایلان ماسک در توییتر

تایید بیت کوین

تایید بیت کوین توسط ایلان ماسک

همه چیز از زمانی شروع شد که یک مشاور فناوری به‌نام دین جانسون (Dean Johnson)، ماسک را به یکی از توییت‌های رولینگ تگ کرد که در آن توییت عدم اعتماد خود را نسبت به بیت‌کوین ابراز کرده بود. هرچند این تنها یک شوخی بود که در پاسخ به اظهار نظر به برخی از شخصیت‌های تخیلی کتاب‌های او به بیت‌کوین اشاره داشت.

با توجه به توییتی که مجدداً مواضع ایلان ماسک را در حمایت از ارز رمزنگاری شده تایید می‌کرد، او در هر صورت وارد بحث شد. مدیرعامل تسلا با توضیح‌دادن به نویسنده هری پاتر، بار دیگر بر ارزش بیت‌کوین در مقایسه با ارزهای فیات، تاکید کرد و گفت که ارزهای فیات توسط سازمان‌های متمرکز کنترل می‌شوند. در حالی که بیت‌کوین بهتر ساختار یافته و در نتیجه قابل اطمینان‌تر است. همچنین، ماسک فاش کرد که او تنها ۰/۲۵ بیت‌کوین در اختیار داشته که در حال حاضر حدود ۲۳۵۰ دلار ارزش دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ارز دیجیتال برای مبتدیان : کدام استراتژی معاملاتی بهتر عمل می‌کند؟

شاید ماسک هنوز «نظر جامع و کاملی» نداشته باشد

ماسک علی‌رغم صحبت بی‌وقفه در حمایت از ارز رمزنگاری شده، اوایل امسال شخصاً موقع اظهار نظر در مورد مواضع خود در مورد فناوری دیجیتال، موضعی خنثی اتخاذ کرد.

در ماه ژانویه، ماسک درThird Row Tesla Podcast  حضور پیدا کرد، در آن‌جا توضیح داد که ارزهای رمزنگاری‌شده به‌سرعت در حال پیشرفت در دنیای امور مالی هستند. با این حال ارزهای دیجیتال به‌عنوان پلی عمل کرده که به اعتباربخشی معامله‌های غیرقانونی هم کمک می‌کنند. هنوز، ماسک معتقد است که ارزهای رمزنگاری‌شده می‌توانند در آینده به‌طور کامل جایگزین ارزهای فیات شوند.

تایید بیت کوین توسط ایلان ماسک قطعی نیست

ارزهای رمزنگاری شده

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیت‌ کوین، اتریوم، ریپل یا لایت‌کوین : کدام یک محبوب‌ ترین ارز دیجیتال دنیا هستند؟

آیا جی کی رولینگ به‌زودی می‌خواهد وارد دنیای ارز رمزنگاری شود؟

به‌نظر می‌رسد که این نویسنده بااستعداد، زمانی که آن سری توییت‌ها را راجع به بیت‌کوین نوشت، حال عادی نداشته است.

او با انتشار اسکرین شاتی از یک کاربر که به تفاوت در ساختار بیت‌کوین و اتریوم اشاره کرده بود، اظهار داشت که اولی صرفا پول نقد است، در حالی ‌که دومی «پول قابل برنامه‌ریزی» می‌باشد. سپس به شوخی گفت:

«من نمی‌خواهم روی پول برنامه‌ریزی کنم. چون حتی کار با تلویزیونم را هم خوب بلد نیستم».

با وجود این که رولینگ اظهار داشت که همه این‌ها شوخی بود، توییت‌های وی تاکیدی است بر پیچیدگی‌هایی که اغلب تازه‌واردان در کشف فضای ارز رمزنگاری با آن روبه‌رو می‌شوند. با وجود این‌که ارزهای رمزگذاری مانند بیت‌کوین بیش از یک دهه است که وجود دارند، افراد تازه‌وارد اغلب به‌دلیل مفاهیم پیچیده مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری یا مبادله ارزهای رمزنگاری‌شده، این فناوری انقلابی را کنار می‌گذارند.

منبع: zycrypto