در دو قسمت گذشته سری مقالات راهنمای ورودبه بازار بیت کوین، از اهمیت آشنایی با بلاک چین و ارزهای دیجیتال مهم گفتیم. همچنین در قسمت دوم، ریسک و اخبار بیت کوین را مورد بررسی قرار دادیم. پس از آشنایی با این دو مبحث مهم، حالا وقت آن است که به سراغ بازگشایی حساب کاربری صرافی بیت کوین برویم.

صرافی‌های دیجیتال مهم‌ترین مراکز خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند. بازرگانانی که به صورت روزانه به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌پردازند، سعی می‌کنند تا بهترین صرافی را به منظور نیازهای خود انتخاب کنند.

افتتاح حساب کاربری صرافی بیت کوین

می‌توان گفت صرافی کوین بیس (Coinbase) و صرافی بایننس (Binance)، از جمله بهترین و شلوغ‌ترین صرافی‌های ممکن هستند که سال‌ها به فعالیت خود مشغول بوده‌اند و مخاطبان زیادی دارند. به دلیل فضای کاربری مناسب و ساده، اپلیکیشن‌های کاربردی، سادگی در استفاده و امنیت بالا، کوین بیس و بایننس دو صرافی شناخته شده و قابل اعتماد برای خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده‌ای مانند بیت کوین، اتریوم و لایت کوین هستند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: صرافی ارز دیجیتال چیست؟

البته به دلیل همین امنیت بالا، برخی از کاربرانی که به صورت روزانه خرید و فروش می‌کنند، از این صرافی‌ها به عنوان کیف پول‌های موقف هم استفاده می‌کنند. اما بهتر است برای امنیت هر چه بیشتر، استفاده از کیف پول‌ها را جدی بگیرید. همچنین وجود اپلیکیشن موبایل باعث شده تا هر لحظه بتوان به خرید و فروش ارزهای دیجیتال پرداخت و قیمت‌ها را به صورت لحظه‌ای دنبال کرد.

اهمیت انتخاب یک صرافی دیجیتال خوب و مطمئن

افتتاح حساب کاربری صرافی بیت کوین

ما در کوین نیک، راهنمای استفاده از صرافی کوین بیس و صرافی بایننس را شرح داده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را مطلعه کنید:

البته به جز این دو صرافی کوین بیس و بایننس، صرافی‌های شناخته شده دیگری هم وجود دارند.

قابل اعتمادترین صرافی‌های بیت کوین و ارزهای دیجیتال:

افتتاح حساب در صرافی‌ها، نیاز به اسم و آدرس‌های دقیق دارد. همچنین برای تایید هویت خود، باید مدرکی معتبر مانند پاسپورت خود را صرافی‌های آنلاین آپلود کنید. همچنین فراموش نکنید که صرافی‌ها هر کدام برنامه‌ها و شرایط خاص خود را دارند. برخی از صرافی‌ها، تبادل بین دلار و ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند، در صورتی که برخی دیگر از صرافی‌ها، فقط تبادل بین رمزارزهای مختلف را پشتیبانی می‌کنند. همچنین مهم است که که در هنگام انتخاب یک صرافی، میزان حجم تبادلات صرافی‌‌ها را بررسی کنید.

معمولا بازرگانان و سرمایه‌گذارها، در دو یا چند صرافی حساب باز کرده‌اند تا بسته به نیاز خود در آن‌ها فعالیت کنند.

چطور یک صرافی بیت کوین مناسب انتخاب کنیم

حساب صرافی بیت کوین

واریز پول به حساب صرافی بیت کوین

پس از آن که در کوین بیس یا هر صرافی بیت کوین دیگری حساب باز کردید، همانطور که گفتیم، نیاز است که هویت خود را تایید کنید. برای این کار نیاز است تا مدارک معتبری که شامل عکس شما می‌شود را آپلود کنید، مانند پاسپورت یا گواهی نامه رانندگی. این کار بسته به صرافی مورد نظر، بین چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد و سپس می‌توانید سرمایه و وجوه مورد نظر خود را به حساب صرافی واریز کنید.

برای واریز به حساب، می‌توان از شیوه‌های مختلفی بهره برد. مانند کارت‌های اعتباری (مانند PayPal یا Master Card)، حساب بانکی یا انتقال ارز دیجیتال از کیف پول دیجیتال. البته حساب‌های بانکی، دارای محدودیت‌های بیشتری هستند و انتقال پول از آن‌ها به حساب صرافی، زمان بیشتری طول می‌کشد. کارت‌های اعتباری دارای محدودیت کمتری هستند و مدت انتقال پول به حساب صارفی کوتاه‌تر است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بهترین صرافی ارز دیجیتال کدام است؟

همچنین در نظر داشته باشید که صرافی‌ها، برای انتقال پول از بانک‌ها، هزینه دریافت می‌کنند. میزان هزینه هر صرافی با دیگری متفاوت است. برای مثال اگر بخواهید در کوین بیس با کارت‌های اعتباری خود بیت کوین خریداری کنید، این صرافی ۳/۹۹ درصد سود خود را از حساب‌ شما برداشت می‌کند. در عین حال تبادل بین ارزهای دیجیتال هم شامل هزینه‌های خاص خود است که در هر صرافی متفاوت هستند.

البته کارت‌های اعتباری و حساب‌های بانکی ایران در این صرافی‌ها قابل استفاده نیستند و نیاز است تا کارت اعتباری خارجی در اختیار داشته باشید.