در هفته گذشته اغلب ارزهای دیجیتال بازار روند نوسانی را پشت سر گذاشته‌اند. بیت کوین هم اغلب اوقات در هفته گذشته پایین‌تر از مقاومت ۱۹٫۵۰۰ دلاری معامله شد. همچنین وضعیت برای سایر آلت کوین‌ها هم خیلی متفاوت نبود. با این حال همچنان احساسات بازار صعودی است و اغلب تریدرها و سرمایه‌گذاران با اشتیاق فراوان نمودارهای تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کنند. در این مطلب به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ ۱۷ آذر پرداخته‌ایم تا نگاه دقیق‌تری به وضعیت بازار داشته باشیم.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۷ آذر

در ادامه به تحلیل قیمت ۵ ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم، نئو، ریپل و کاردانو در هفت روز گذشته می‌پردازیم و سعی می‌کنیم اهداف قیمتی این ارزهای دیجیتال را پیش بینی کنیم.

بیت کوین

همانطور که در تحلیل هفته قبل انتظار داشتیم، تلاش بیت کوین برای پس گرفتن سطح ۱۹ هزار دلار موفقیت آمیز بود و در طول هفته در یک منطقه مثلثی حوالی همین عدد شروع به نوسان کرد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۷ آذر
نمودار تحلیل قیمت جفت ارز بیت کوین / تتر

سد روانی ۲۰٫۰۰۰ دلاری مقاومت خیلی جدی برای بیت کوین محسوب می‌شود و منطقی به نظر می رسد که برای شکست این سد مستحکم چند روز یا چند هفته را به انتظار بنشینیم. با این حال با توجه به اینکه اندیکاتورها سیگنال ریزشی خاصی را نشان نمی‌دهند، در صورت خروج بیت کوین از بالای این مثلث، اهداف انتهای این موج می‌تواند قیمت‌های ۲۲ تا ۲۳ هزار دلاری را به ما نشان دهد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۷ آذر
تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

در نمودار بالا هدف نهایی و حدود زمانی پیش بینی شده برای رسیدن به این هدف نشان داده شده است.

اتریوم

اتریوم در همان محدوده هفته قبل گیر افتاده است و به نظر می‌رسد لبه‌ی کانال صعودی که سعی در شکست آن دارد و مقاومت ۶۲۵ دلاری در حال فشرده‌سازی قیمت هستند. با توجه به اینکه بیت کوین سقف تاریخی خودش را لمس کرده و در حال شکست آن است، انتظار می‌رود اتریوم هم عقب ماندگی خود را جبران کند و به سمت اهداف بالاتر حرکت کند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۷ آذر
نمودار تحلیل قیمت جفت ارز اتریوم / تتر

نئو

برای نئو هم اتفاق خاصی در هفته گذشته رخ نداد و در همان محدوده ۱۷ تا ۱۸ دلاری در حال نوسان و کف سازی است. با توجه به اینکه در فاصله ۱۳ تا ۱۸ دلار حمایت‌های زیادی دیده می‌شود، احتمال ریزش در این محدوده بسیار کم است.

در نمودار روزانه قیمت نئو در تلاش برای خروج از ابر قرمزرنگ ایچی کومو است. از آنجا که ابر بعدی تشکیل شده سبز رنگ است، انتظار داریم این هفته با خروج از ابر قرمز و شکست مقاومت ۲۲ دلاری و خط روند نزولی، برای اهداف ۲۵ دلار و بالاتر خیز بردارد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۷ آذر
نمودار تحلیل قیمت جفت ارز نئو / تتر

ریپل

اگر به نمودار تغییرات قیمتی ریپل نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که فعلا نشانه‌ای از ریزش در آن دیده نمی‌شود. ریپل در یک مثلث حبس شده و شکست آن از بالا می‌تواند قیمت را دوباره به سمت مقاومت ۰/۸ دلار و هدف ۱ دلاری نزدیک کند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۷ آذر
نمودار تحلیل قیمت جفت ارز ریپل / تتر

کاردانو

کاردانو نیز مانند سایر ارزها این هفته را در حال رنج زدن و حرکات نوسانی گذراند. مهمترین سد پیش روی این ارز خط روندی است که از آوریل ۲۰۱۹ تشکیل شده و در بالای سر قیمت قرار گرفته است. با شکست این مقاومت در محدوده ۰/۱۷۵ دلار، می‌توانیم امیدوارباشیم از ۰/۱۹۲ عبور کرده و قله‌های جدیدی را فتح کند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۷ آذر
نمودار تحلیل قیمت جفت ارز کاردانو / تتر

فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و پیش بینی‌های خود در مورد تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۷ آذر را از طریق قسمت نظرات سایت کوین نیک یا در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام اعلام کنید و با سایر فعالان این حوزه به بحث و تبادل نظر بپردازید.