بعد از داغ شدن بازار بیت کوین در اواخر ماه ژوئیه، صرافی معروف کراکن (Kraken) پیش بینی کرده است بیت کوین می‌تواند در هفته‌ها و ماه‌های آینده رشد ۲۰۰ درصدی را تجربه کند. در ادامه این مطلب درباره دلایل پیش بینی رشد ۲۰۰ درصدی بیت کوین توسط کراکن بیشتر صحبت می‌کنیم.

پیش بینی کراکن از رشد ۲۰۰ درصدی بیت کوین

کراکن که یکی از مهمترین صرافی‌های ارز دیجیتال در امریکا است به‌تازگی گزارشی منتشر کرده است که در آن پیش بینی می‌کند ظرف چند ماه آینده بیت کوین بین ۵۰ تا ۲۰۰ درصد رشد خواهد کرد.

در گزارش کراکن اشاره شده است میزان نوسان ۲۱ ماهه بیت کوین تا ۲۴ ژوئیه سال ۲۰۲۰ تنها ۲۳ درصد بوده است و تا به حال ۱۲ نوسان پایین بیت کوین بین ( ۱۵ تا ۳۰ درصد) همواره با یک جهش قیمتی به طور میانگین ۱۴۰ درصدی همراه شده است.

همچنین ماه اوت معمولا سومین ماه پرنوسان برای نوسانات قیمتی بیت کوین بوده است، کراکن پیش بینی می‌کند که حرکت صعودی ایجاد شده به وسیله بیت کوین در انتهای ماه ژوئیه برای ماه‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

کراکن تاکید می‌کند حرکت صعودی اخیر بیت کوین از لحاظ قدرت دومین جهش قیمتی بیت کوین در ماه ژوئیه از سال ۲۰۱۱ بود، در حالی که ماه ژوئیه همواره سومین ماه ضعیف در تقویم بازار بیت کوین بوده است.

از ۲۷ تا ۳۱ ژوئیه بیت کوین ۱۴/۵ درصد جهش داشته است که رشد کلی در ماه ژوئیه را به ۲۴ درصد رسانده است.

پیش از این حرکت صعودی ماه ژوئیه معمولا با نوسانات ضعیف همواره بوده است. ۱۰ مورد از ۱۲ باری که بیت کوین در ماه ژوئیه با کاهش نوسانات مواجه شده بود بایک جهش قیمتی ۱۹۶ درصدی همراه شد.

کراکن تخمین می‌زند، ۴۴ درصد از حجم کل معاملات بیت کوین در ماه ژوئیه در ۷ روز پایانی آن رخ داده است.

پیش بینی کراکن از رشد ۲۰۰ درصدی بیت کوین

همبستگی سالانه ۰/۹۳ درصدی طلا و بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: مهر تایید موسس یکی از بزرگ‌ترین کیف‌ پول‌های کریپتو: بیت کوین طلای دیجیتال است

همبستگی بیت کوین با طلا

همچنین در این گزارش به همبستگی بالای بیت کوین و طلا در یک ماه گذشته اشاره کرده است که باعث شده است تا همبستگی سالانه بیت کوین و طلا در تاریخ ۳۱ ژوئیه به ۰/۹۳ درصد افزایش برسد.

این در حالی است که همبستگی ماهانه بیت کوین و طلا در دوم ژوئیه به پایین‌ترین میزان در ۱۰ ماه گذشته یعنی -۰/۶۶ درصد رسیده بود.

تحلیل داده‌های بازار نشان می‌دهد، پیش‌بینی‌های متنقاض بازار باعث شده است، بیت کوین و طلا به عنوان پناهگاه سرمایه‌گذاران در برابر رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا تبدیل شوند و این دو دارایی با ارزش از ابتدای سال جاری همبستگی بسیار بالایی را با هم داشته‌اند.

با توجه به همه مسائلی که در این مطلب مطرح شد، به نظر شما امکان رشد ۲۰۰ درصدی بیت کوین در ماه‌های آینده وجود دارد؟ فراموش نکنید تحلیل‌ها و نظرات خود را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید و برای کسب اخبار بیشتر سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک را دنبال کنید.

منبع: cointelegraph