چین قانون مدنی‌ را که مدت‌ها در صف انتظار بود، تصویب کرده است که دامنه حقوق وراثت را تا رمزارزها مانند بیت کوین گسترش می‌دهد. طبق این قانون جدید، ارزهای رمزنگاری شده موروثی محافظت می‌شوند. در همین حال، اخیراً چندین دادگاه چین حکم کردند که بیت‌کوین و اتریوم دارایی‌هایی هستند که طبق قانون از آن‌ها حفاظت می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک همراه ما باشید.

ارزهای رمزنگاری شده موروثی که توسط قانون محافظت می‌شوند

قانون حمایت از ارزهای رمزنگاری شده در چین

ارزهای رمزنگاری‌شده موروثی که توسط قانون محافظت می‌شوند

سومین جلسه سیزدهمین کنگره ملی مردم (NPC)، بالاترین قوه مقننه چین، روز پنجشنبه به «قانون مدنی جمهوری خلق چین» رای داد و آن را به‌تصویب رساند. طبق گزارش آژانس خبری Xinhua، علاوه بر مواد و قوانین عمومی و تکمیلی، این قانون مدنی «شامل شش بخش در مورد حقوق عینی، قراردادها، حقوق فردی، ازدواج و خانواده، وراثت و قوانین مسئولیت‌های مدنی است».

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای بیتفینکس (Bitfinex) برای سرمایه گذاری ارزهای رمزنگاری شده

این خبرنامه با اشاره به این‌که تصمیم تهیه پیش‌نویس قانون مدنی در اکتبر سال ۲۰۱۴ اعلام شده بود و روند قانونی آن در ژوئن سال ۲۰۱۶ آغاز شد، به‌تفصیل شرح داد:

«در قانون مدنی جدید آمده است که حقوق مالکیت افراد به‌اندازه حقوق دولتی و جمعی محافظت شده و از دارایی‌های مجازی آنلاین هم حفاظت می‌شود.»

رئیس جمهور چین، شی جین‌پینگ (Xi Jinping)، در سومین جلسه سیزدهمین کنگره ملی خلق به قانون مدنی این کشور رای داد که به قانون حمایت از ارزهای رمزنگاری شده موروثی اشاره دارد و آن را به‌تصویب رساند.

این نشریه نقل کرد که وانگ چن (Wang Chen)، نایب رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق، در این جلسه گفت:

«تدوین این قانون مدنی یک مولفه مهم از برنامه‌های کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CPC) با رفیق شی جین‌پینگ در هسته اصلی آن برای توسعه حاکمیت این قانون است».

قانون مدنی جدید از اول ژانویه سال ۲۰۲۱ اجرا خواهد شد.

دامنه وراثت نسبت به قانون فعلی بیشتر گسترش یافته است. این خبرنامه تاکید می‌کند بر اساس قانون مدنی جدید، «دارایی‌های مجازی مانند بیت‌کوین می‌توانند به‌ارث برده شوند»، مانند همه دارایی‌های قانونی که در مالکیت یک شخص هستند.

ارزهای رمزنگاری شده موروثی باید محافظت شوند

قانون مدنی در مورد ارزهای رمزنگاری شده

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش چشمگیر محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده در ۹ کشور دنیا

ارزهای رمزنگاری شده موروثی باید محافظت شوند

به نقل از وانگ لیمینگ (Wang Liming)، معاون اجرایی دانشگاه رنمین (Renmin) چین و استاد حقوق:

«این قانون مدنی، اولین قانونی است که عنوان «قانون» را برای جمهوری خلق چین به‌همراه دارد. این قانون اصول و مقررات اساسی در مورد فعالیت‌ها و روابط مدنی را پایه‌گذاری می‌کند. این قانون بیانگر خواست مردم است و از حقوق و منافع آن‌ها محافظت می‌کند».

چندین دادگاه چین هم حکم صادر کرده‌اند که ارزهای رمزنگاری شده موروثی اموالی هستند که باید توسط قانون محافظت شوند. به‌عنوان مثال، دادگاه شماره ۱ خلق شانگهای، حکمی را صادر کرد که طبق آن بیت‌کوین یک دارایی است که توسط قانون محافظت می‌شود. همچنین دادگاهی در منطقه فوتیان شنزن حکمی را صادر کرد که مطابق آن اتریوم دارایی قانونی با ارزش اقتصادی است.

در همین حال، چین در تلاش است تا ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را صادر کند، اما یی گانگ (Yi Gang)، رییس بانک خلق چین (PBOC)، این هفته به خبرنگاران گفت که در حال حاضر هیچ برنامه‌ زمانی برای عرضه آن وجود ندارد. فرماندار تاکید کرد که آزمون‌های آزمایشی داخلی در شهرهای مختلف «برای بررسی قابلیت اطمینان نظری، پایداری سیستم، راحتی، کاربرد و قابلیت کنترل ریسک این ارز دیجیتال» انجام شده است.

منبع: bitcoinschannel