در گذشته خرید بیت کوین کاری پیچیده بود و حسابی سر آدم را به درد می‌آورد، اما حالا همه‌چیز فرق کرده و دیگر کار سختی نیست. با معرفی سرویس‌های جدید خرید ارز دیجیتال، علاقه‌مندان به این دنیا می‌توانند به راحتی آب خوردن در کمترین زمان ممکن و در هر نقطه‌ای از کره زمین که هستند ارز دیجیتال مورد نظرشان را تهیه کنند. اگر شما قصد دارید وارد دنیای ارز دیجیتال شوید، احتمالا اولین سوالی که برایتان پیش می‌آید این است که چه زمانی بهترین زمان خرید ارز دیجیتال است؟

شاید خیلی‌ها وقتی نام بیت کوین را بشنوند یاد نوسان‌های زیاد این ارز دیجیتال بیافتند؛ شمشیر دو لبه‌ای که خیلی‌ها را یک‌شبه میلیونر کرده و بعضی‌ها را به خاک سیاه نشانده. اگر دسامبر ۲۰۱۷ بیت کوین خریده بودید، پس با احتمال بسیار زیادی ضرر کرده بودید. ولی اگر ژانویه ۲۰۱۹ بیت کوین خریده بودید، حسابی نان‌تان در روغن بود. حالا باید پرسید که بهترین زمان خرید ارز دیجیتال چه زمانی است؟ به هنگام خرید باید به چه شاخصه‌هایی توجه کنید؟

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

بیایید با خود روراست باشیم. همه افرادی که در حوزه ارز دیجیتال فعال هستند دانش اقتصادی تخصصی ندارند. بیشتر دارندگان ارز دیجیتال خودآموخته هستند و بقیه‌شان از همان آموخته‌های اقتصاد سنتی استفاده می‌‌کنند. به هر حال اشکالی ندارد، اما تا زمانی که همه‌چیز سر جای خودش باشد.

اقتصاددان‌ها باتوجه به مشاهدات خود و بر اساس فاکتورها و تحلیل‌هایشان نظراتی درباره بهترین زمان خرید بیت کوین اعلام کرده‌اند.

محققین دانشگاه مشهور ییل روشی را ارائه داده‌اند که می‌توانند با روند قیمت‌های قبلی بیت کوین، قیمت آینده آن را پیش‌بینی کنند. این محقق‌ها قیمت بیت کوین را در هفت سال گذشته تحلیل کرده‌اند و مدلی را توسعه داده‌اند که می‌توانند با آن قیمت آینده بیت کوین را پیش‌بینی کنند.

این تحقیق نشان می‌دهد ارزهای دیجیتال کاملا با دارایی‌های سنتی فرق دارند و با فاکتورهایی که روی نوسانات قیمت تاثیرگذارند نمی‌توان آنها را تحلیل کرد.

اقتصاددانان ثابت کرده‌اند که بیت کوین، برخلاف سهام و کالای اقتصادی، بسیار به نرخ شتاب قیمت (مومنتوم) وابسته است. به عبارت دیگر، اگر بیت کوین عملکرد خوبی داشته باشد، به همین روند خوب در کوتاه مدت ادامه خواهد داد. بر اساس این تحقیق سرمایه‌گذاران می‌بایست بیت کوین را زمانی بخرند که در طی یک هفته ۲۰٪ افزایش قیمت داشته باشد.

خرید بیت کوین

بهترین روز خرید ارز دیجیتال چه روزی است؟

اگر بخواهید در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنید، فقط می‌توانید در زمان‌های محدودی از روز و هفته این کار را انجام دهید. اما از آن طرف دروازه‌های بازار ارز دیجیتال همیشه باز است. هر وقت که اراده کنید می‌توانید خرید کنید، بفروشید، تبدیل کنید و ترید کنید، البته مادامی که به اینترنت دسترسی داشته باشید.

بر اساس تحلیل‌های متعددی که روی قیمت بیت کوین انجام گرفته، یکشنبه و دوشنبه بهترین روز برای خرید بیت کوین است. دلیل آن هم این است که قیمت بیت کوین در این روزها به کمترین قیمت خود می‌رسند.

سه تئوری بهترین زمان خرید بیت کوین

پس از بررسی چندین تئوری در رابطه با بهترین زمان خرید ارز دیجیتال، سه تا از بهترین این تئوری‌ها را در زیر می‌خوانید:

تئوری اول

تقاضای خرید بیت کوین روزهای شنبه و یکشنبه (آخرهفته‌های کشورهای خارجی) کاهش می‌یابد و باعث می‌شود قیمت بیت کوین دوشنبه صبح‌ها با کاهش مواجه شود. در طرف مخالف اما قیمت بیت کوین جمعه‌ها و شنبه‌ها به بالاترین میزان خود می رسد.

تئوری دوم

این تئوری پیشنهاد می‌کند روزهای شنبه و یکشنبه برای خرید بیت کوین اقدام کنید و در ساعات اولیه روز دوشنبه خریدتان را نهایی کنید. در این سناریو، حجم مبادلات روز دوشنبه بالا می‌رود و موجب می‌شود در طی هفته قیمت بیت کوین افزایش یابد.

تئوری سوم

تریدرهای حرفه‌ای معمولا از خرید بیت کوین اوایل هر ماه خودداری می‌کنند؛ یعنی وقتی کارمندان حقوق می‌گیرند. آنها تمایل دارند وسط یا آخر ماه خرید کنند. دلیلشان هم این است که وقتی جیب مردم پر پول است تقاضای خرید بیت کوین زیاد می‌شود و قیمت آن بالا می‌رود.

چه ساعتی از روز ارز دیجیتال بخریم

بسیار خب. حالا که درک بهتری از روزهایی که نباید بیت کوین و ارز دیجیتال بخریم به‌دست آوردیم، به سراغ بهترین ساعت روز برای خرید می‌رویم.

بهتر است صبح ارز دیجیتال بخرید یا ظهر؟ عصر یا شب؟ همانطور که قبلا گفتیم، ارز دیجیتال مانند سهام یا ارزهای فیات قاعده خاصی ندارند.

هردو بازار سهام و فارکس نسبت به خبرهای خاصی که ساعت‌های مشخصی از روز منتشر می‌شوند سریعا واکنش نشان می‌دهند. ارزهای دیجیتال اما به چنین خبرهایی واکنش چندانی نشان نمی‌دهند.

چهره‌ای نگران به خود نگیرید. هنوز هم می‌شود ساعت مناسب خرید بیت کوین را پیش‌بینی کرد. مثلا طبق یک قانون کلی، قیمت بیت کوین یا یک شیب زیاد افزایش می‌یابد و سپس به آرامی کاهش پیدا می‌کند و در یک جا ثابت می‌ماند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال برای مبتدیان : کدام استراتژی معاملاتی بهتر عمل می‌کند؟

بی‌ثباتی جهانی

ژئوپولیتیک همیشه نقش مهمی را در بازار بازی می‌کند. برای مثال بلاتکلیفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موجب شده بود پوند انگلیسی برای چندین ماه ضعیف شود.

بی‌ثباتی سیاسی و هرج‌ومرج می‌تواند به‌راحتی قیمت ارز دیجیتال را کاهش دهد. بی‌جا نیست که محبوب‌ترین ارز دیجیتال، بیت کوین را «طلای دیجیتال» می‌نامند، درست مانند این فلز گرانبها به اتفاقات اطرافش واکنش نشان می‌دهد.

جنگ تجاری بین آمریکا و چین مثال خوبی از این موضوع است. افزایش تنش بین این دو ابرقدرت موجب شده یوآن عقب‌نشینی کند و جایگاه بیت کوین مستحکم‌تر شود. همیشه باید برای رسیدن به بهترین زمان خرید ارز دیجیتال حواسمان به اتفاقات جهان باشد.

خرید ارز دیجیتال در هنگام افت قیمت

پایین بخر، بالا بفروش مفهوم تازه‌ای نیست. پل گتی یکی از سرمایه‌داران نفتی جهان می‌گوید، وقتی همه در حال فروش هستند شما بخرید و تا زمانی که همه شروع می‌کنند به خرید پیش خودتان نگه دارید.

وقتی قیمت سقوط می‌کند بهترین زمان برای خرید است. سوال اینجاست که از کجا بفهمیم قیمت به پایین‌ترین میزان خود رسیده است؟ احتمالا هیچ‌وقت نخواهید فهمید، اما وقتی می‌بینید مدتی است که قیمت در حال افت است، بهتر است تکه‌تکه خرید کنید.

به این عمل اصطلاحاً می‌گویند میانگین کم کردن. مقداری ارز دیجیتال خرید کنید و دوباره هفته آینده مقداری دیگر بخرید. اگر قیمت باز هم کاهش پیدا کند، از آنجایی که میانگین قیمت خرید شما پایین‌تر آمده، شما در سود هستید. این تکنیک تا زمانی که تصمیم می‌گیرید دارایی‌تان را نقد کنید جواب می‌دهد.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

چه‌طور بهترین زمان خرید ارز دیجیتال را پیدا کنیم؟

تحلیل‌هایی برای تمام فصول ارز دیجیتال

هیچکس نمی‌تواند به‌طور دقیق حرکت بعدی بازار را حدس بزند، اما به‌هرحال می‌شود با با ابزارها و تحلیل‌های موجود دست بازار را خواند و تصویری کلی از حرکت بعدی آن پیدا کرد؛ البته در بازار پرنوسان کار بسیار سختی خواهد بود و در بازار کم‌نوسان این تحلیل‌ها می‌توانند راه‌گشا باشند و ما را در پیدا کردن بهترین زمان خرید ارز دیجیتال کمک کنند.

تحلیل‌های بازار را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد، تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و تحلیل احساسی.

تحلیل تکنیکال

در تحلیل تکنیکال نمودار و جداول نقش اول را بازی می‌کنند و با آنالیز این نمودارها و جداول که نسبت به زمان مورد بررسی قرار می‌گیرند می‌توان بازار را تحلیل کرد.

این تحلیل یک روش کاملا آکادمیک است و برای استفاده از آن نیاز به تحقیق و مطالعه و تجربه در این حوزه است. برای استفاده از تحلیل تکنیکال نیاز است از ابزارهایی استفاده کنید که بتوانید نمودارهای متفاوت را رمزگشایی کنید. اما نکته‌ای که درخصوص تحیلی تکنیکال مهم است، کافی نبودن این تحلیل است؛ قطعا تحلیل تکنیکال به‌تنهایی نمی‌تواند کاری را پیش ببرد، یعنی قطعیتی در آن وجود ندارد، پس بهتر است در کنار آن از تحلیل‌های دیگر نیز استفاده شود.

تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال روی اخبار، اطلاع از آپدیت‌ها، سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها، اطلاع از فرایند پروژه و آگاهی از واکنش صرافی‌ها به یک ارز دیجیتال و غیره تمرکز دارد. تمام این عوامل می‌توانند تاثیر به‌سزایی روی یک ارز دیجیتال بگذارند و حتی ممکن است پیش بینی تحلیل تکنیکال را نقض کنند. از این عوامل می‌شود به قانون‌گذاری‌های ارز دیجیتال در کشورهای مختلف و همچنین رویکرد کشورها و صرافی‌ها را نام برد.

با این اوصاف می‌شود گفت از لحاظی تحلیل فاندامنتال تاثیرگذارتر از تحلیل تکنیکال است. اما به‌هرحال این دو مکمل هم هستند و با می‌توان با استفاده از این تحلیل‌ها به‌صورت همزمان پیش‌بینی حرکت بعدی بازار را دقیق‌تر کرد.

تحلیل احساسی

تحلیل دیگری که می‌توان از آن استفاده کرد تحلیل احساسی است و اشاره به روانشناسی بازار دارد. در این تحلیل رفتار و واکنش‌های مردم و فضای بازار مورد بررسی قرار می‌گیرد. مثل ترسی که بین مردم ایجاد می‌شود، یا هیجانی که در تریدرها گاهی اتفاق می‌افتد و یا حسی که مردم به یک نسبت طلایی پیدا می‌کنند. تمام این موارد احساسی می‌توانند روی بازار بسیار تاثیرگذار باشند.

تحلیل احساسی به‌نوعی یک تحلیل فرعی به‌حساب می‌آید، اما به‌هرترتیب آگاهی از فضای حاکم بر بازار ما را در رسیدن به یک تحلیل دقیق‌تر کمک خواهد کرد.

خرید اتریوم

نتیجه

پیش‌بینی کردن بهترین زمان خرید ارز دیجیتال کار راحتی نیست. حسابی باید با آنها دست و پنجه نرم کرده باشید و باتجربه شوید. از طرفی نوسان بازار نیز باید به کمترین میزان خود برسد تا بشود روند قیمت را پیش‌بینی کرد. این موضوع برای همه ارزهای دیجیتال صدق می‌کند.

هیچکس نمی‌تواند به شما بگوید هفته بعد، ماه بعد و یا سال بعد چه اتفاقی می‌افتد. با این حال ترفندهایی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم می‌تواند شما را در انتخاب بهترین زمان ورود به بازار ارز دیجیتال کمک کند.

منبع: CRYPTORIUM ، COINTELEGHRAPH