پس از صعود و سقوط بازار در روزهای گذشته، دوباره بازار ارزهای دیجیتال به ثبات نسبی رسید. بیت کوین که تا محدوده ۲۸۰۰۰ دلاری هم ریزش کرده بود دوباره موفق شد به بالای ۳۰٫۰۰۰ دلار بازگردد. اتریوم که همه چشم‌ها را به خود معطوف کرده است پس از رسیدن به ۱٫۱۶۰ دلار تا ۸۹۰ دلار هم ریزش کرد ولی دوباره موفق شد خودش را به سطح ۱۰۰۰ دلار برساند. ریپل هم همچنان در محدوده ۰/۲۲ تا ۰/۲۳ دلار نوسان می‌کند، لایت کوین که در روزهای گذشته موفق شده بود تا قیمت ۱۶۰ دلار پیش رود با ریزش ۵ درصدی دوباره به سطح ۱۵۰ دلار بازگشت. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۶ دی برابر با ۵ ژانویه ۲۰۲۱.

بررسی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال ۱۶ دی

در تحلیل اختصاصی روز گذشته اشاره کردیم که بیت کوین پس از رسیدن به ۳۴٫۰۰۰ دلار در حال تثبیت موقعیت خود در بالای ۳۰٫۰۰۰ دلار است و دامینانس آن از ۷۳ درصد به ۶۸ درصد کاهش یافت که همین موضوع فرصتی را برای رشد آلت کوین‌ها به‌وجود آورده است. در ادامه این مطلب قصد داریم قیمت ارزهای دیجیتال مهم بازار در روز ۱۶ دی را بررسی کنیم.

بازار ارزهای دیجیتال ۱۶ دی

بررسی بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۶ دی (منبع: Coin360)

بیت کوین

بیت کوین که در روز گذشته  حتی از سطح فیبوناچی ۳۸.۲ درصد هم پایین‌تر سقوط کرده بود و حتی در برخی از صرافی‌ها با قیمت ۲۷٫۷۶۲ دلار معامله می‌شد با فشار خرید گاوهای بازار همراه شد و موفق شد دوباره به قیمت‌های بالای ۳۰٫۰۰۰ دلار بازگردد. این موضوع را می‌توانیم در دم بلند کندل‌های روزانه بیت کوین مشاهده کنیم.

به نظر می‌رسد اگر گاوهای بازار موفق شوند قیمت را بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی (۲۶٫۷۳۷) دلار حفظ کنند، احساس بازار همچنان مثبت خواهد بود و با هر بار ریزش خفیف خریداران با خرید بیشتر روند را برگشت خواهند داد. بیت کوین برای ادامه روند صعودی خود باید از مقاومت ۳۴٫۰۰۰ دلاری عبور کند. در صورت تحقق این امر می‌توانیم انتظار داشته باشیم بیت کوین حتی مقاومت ۴۰٫۰۰۰ دلاری را هم تست کند.

اما به عقیده برخی از تحلیلگران با این نوسان بزرگ روزانه احتمالا بیت کوین چند روزی را در محدوده ۲۶۰۰۰ تا ۳۴٫۷۸۶ دلار باقی خواهند ماند. اما اگر قیمت از حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین‌تر کشیده شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم بیت کوین حتی قیمت‌های میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یعنی ۲۱٫۵۷۸ دلار را هم ملاقات کند.

بازار ارزهای دیجیتال ۱۶ دی

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز بیت کوین / دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: انتظارات از بیت کوین در سال ۲۰۲۱ با نگاهی به چرخه بازار آن در گذشته

اتریوم

اتریوم که در روزهای گذشته موفق شده بود تا ۱٫۱۶۰ دلار هم صعود کند، در روز گذشته با اصلاح مواجه شد و حتی تا قیمت‌های ۸۹۰ دلاری هم ریزش کرد، اما بلافاصله موفق شد دوباره به محدوده ۱۰۰۰ دلاری باز گردد.

اتریوم در حال حاضر در بالای محدوده میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته قرار دارد و به نظر می‌رسد قصد تثبیت موقعیت خود در بالای ۹۰۰ دلار است، تا زمانی که قیمت اتریوم زیر ۹۵۰ تا ۹۷۵ دلار بسته نشود می‌توانیم انتظار داشته باشیم به روند صعودی خود ادامه دهد.

در حال حاضر حمایت خوبی از اتریوم در محدوده ۹۵۰ تا ۹۸۰ دلار شکل گرفته است که در صورت شکست این حمایت، احتمال ریزش اتریوم تا محدوده ۸۹۰ تا ۹۰۰ دلاری وجود دارد. در طرف دیگر اگر اتریوم قصد ادامه روند صعودی خود را داشته باشد ابتدا باید از سطح ۱۰۵۰ تا ۱۰۸۰ دلاری عبور کند، در این صورت با مقاومت شکل گرفته در ناحیه ۱٫۱۲۰ دلار روبرو خواهد شد.

بازار ارزهای دیجیتال ۱۶ دی

نمودار تغییرات قیمتی جفت ارز اتریوم / دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: پنج پیش‌بینی جالب توجه برای دیفای و اتریوم در سال ۲۰۲۱

ریپل

ریپل روز دوشنبه یک رالی صعودی ۵ درصدی را تجربه کرد، همچنین کمی کمتر از ۲ درصد هم روز یکشنبه رشد کرده بود که به این ترتیب به در پایان روز دوشنبه به قیمت ۰/۲۳۶۰ رسید. اما از ابتدای امروز ریپل نزدیک به ۳ درصد ریزش داشت و حالا در محدوده ۰/۲۳۳۹ دلار معامله می‌شود.

در حال حاضر ریپل با مقاومت ۰/۲۳۷۵ دلاری روبرو است و در صورت شکست آن می‌تواند دوباره برای رسیدن به محدوده ۰/۲۵ دلاری تلاش کند. در صورت تحقق این امر ۰/۲۶۴۶ دلار مقاومت بعدی در مسیر صعودی ریپل خواهد بود.

در طرف دیگر اما اگر ریپل موفق به ادامه روند صعودی نشود و مقاومت ۰/۲۳۷۵ دلاری تا ۰/۲۳۹۵ دلاری آن را به سمت پایین پرتاب کند، اولین سطح حمایت برای ریپل در محدوده ۰/۲۱۰۹ دلار است در صورت شکست آن ریپل در محدوده ۰/۲ دلار از حمایت خوبی برخوردار است.

بازار ارزهای دیجیتال ۱۶ دی

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز ریپل / دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی قیمت ریپل تا سال ۲۰۲۵

لایت کوین

لایت کوین یکی از ارزهای خوشبخت روز یکشنبه بود که موفق شد حتی در برخی صرافی‌ها به قیمت ۱۷۴ دلار هم برسد. اما این روند دوام چندانی نداشت و لایت کوین دوباره به زیر محدوده ۱۵۰ دلاری سقوط کرد. هر چند با رشد ۳ درصد لایت کوین در روز دوشنبه لایت کوین دوباره به سطح ۱۵۰ دلار رسید.

لایت کوین در ۲۴ ساعت گذشته در محدوده ۱۴۰ تا ۱۶۰ دلار در نوسان بوده است و در حال حاضر کمی بالاتر از ۱۵۰ دلار معامله می‌شود.

لایت کوین برای ادامه روند صعودی باید به سطح پیوت ۱۵۶ دلار باز گردد در این صورت می‌توانیم انتظار داشته باشیم دوباره برای شکست مقاومت ۱۷۰ دلاری تلاش کند. اما در صورت محقق نشدن این موضوع می‌توانیم انتظار داشته باشیم لایت کوین تا سطح حمایت ۱۳۹ دلاری سقوط کند.

لایت کوین در روزهای اخیر به خوبی نشان داده است که در بین سطح ۱۱۷ تا ۱۲۵ دلاری از حمایت خوبی برخوردار است و در صورت شکست حمایت ۱۳۹ دلاری، این محدوده از ریزش بیشتر آن جلوگیری خواهد کرد.

بازار ارزهای دیجیتال ۱۶ دی

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز لایت کوین / دلار

در بین سایر ارزهای دیجیتال بازار پولکادات با ریزش ۴ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به محدوده قیمتی ۹/۳۷ دلار بازگشت، این در حالی است که ارز پولکادات (DOT) در یک هفته اخیر رشد چشمگیر ۴۰ درصدی را تجربه کرده است.

بیت کوین کش هم نزدیک به ۵ درصد در ۲۴ ساعت گذشته سقوط کرد و حالا به قیمت ۴۱۰ دلاری نزدیک شد. بایننس کوین هم با ریزش ۲ درصد نسبت به روز گذشته حالا کمی پایین‌تر از ۴۰ دلار معامله می‌شود و چین لینک هم با ریزش بیش از ۳ درصد حالا ۱۳/۷ دلار قیمت دارد.

در بین ۱۰ ارز مهم بازار این تنها کاردانو (ADA) بود که در ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۵ درصدی حالا بیش از ۰/۲۲۷۰ دلار قیمت دارد. کاردانو در یک هفته اخیر رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

 

تحلیل شما از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۶ دی چیست؟ فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و پیش بینی‌های خود از قیمت ارزهای دیجیتال را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید.