مدت‌ها بود عادت کرده بودیم بیت کوین را در نزدیکی ۱۹۰۰۰ دلار ببینیم اما اگر امروز نگاهی به بازار ارزهای دیجیتال بیندازید حتما از دیدن بیت کوین در محدوده زیر ۱۸۰۰۰ دلار متعجب خواهید شد. در ادامه این مطلب نگاهی می‌اندازیم به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال، به نظر شما اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال آغاز شده است؟

اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۹ آذر (۹ دسامبر ۲۰۲۰)

بیت کوین

بیت کوین با کاهش ۵ درصدی نسبت به روز گذشته در زمان نگارش این مطلب در حدود ۱۸٫۱۰۰ دلار معامله می‌شود. بیت کوین که در ۲۴ ساعت گذشته برای شکست مقاومت ۱۹٫۳۰۰ دلاری تلاش کرده بود به نظر می‌رسد با برخورد به این سد محکم دوباره به عقب برگشت و حتی از حمایت‌های ۱۸٫۸۰۰ دلاری و ۱۸۶۵۹ دلاری هم عبور کند.

در حال حاضر محدوده ۱۷٫۸۰۰ تا ۱۸۰۰۰ دلار مهمترین حمایت برای بیت کوین محسوب می‌شود که از ریزش بیشتر آن جلوگیری خواهد کرد.

شاخص RSI در تایم فریم ۴ ساعته هم وارد قلمرو فروش بیش از حد شده است. به این معنی که یک جهش فروش بیش از حد ممکن است رخ دهد، اما این موضوع نیازمند حجم خرید قابل توجه است تا قیمت دوباره به میانگین متحرک ۲۰ روزه برسد، جایی که احتمال مقاومت وجود دارد.

در صورت تغییر روند قیمت و صعودی شدن می‌تواند باعث برگرداندن میانگین متحرک ۲۰ روزه به سطح ۱۹۰۰۰ دلار شود. اما در غیر این صورت و شکست حمایت ۱۷٫۸۰۰ دلاری ممکن است بیت کوین قیمت‌های ۱۷٫۲۰۰ و حتی ۱۶٫۴۰۰ دلاری را هم ملاقات کند که نزدیک به فیبوناچی اصلاحی ۲۳/۶ درصد است.

پیش از این مایک ون د پوپ (Micheal van de Poppe) تحلیلگر نشریه کوین تلگراف گفته بود در محدوده ۱۸٫۲۷۵ تا ۱۶٫۹۹۵ دلار یک گپ (CME gap)  وجود دارد که باید پر شود.

گپ CME زمانی اتفاق می‌افتد که بازارهای سنتی بسته شود اما معاملات بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال ادامه پیدا کند.

اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال

وجود گپ cme در نمودار قیمت بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش ۲۰ برابری بیت کوین قطعی است؛ نظر یکی از کارشناسان حوزه طلا

اتریوم

وضعیت اتریوم هم امروز خیلی بهتر از بیت کوین نیست و با بیش از ۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در محدوده ۵۴۰ دلاری معامله می‌شود. البته ناگفته نماند اتریوم در آغاز معاملات امروز برای رسیدن به ۶۰۰ دلار تلاش کرد اما به سختی شکست خورد تا محدوده ۵۴۸ دلار سقوط کند.

در حال حاضر مهمترین سطح حمایت برای اتریوم در محدوده ۵۳۶/۷۸ دلار قرار دارد و در صورت شکست این حمایت ممکن است قیمت‌های زیر ۵۰۰ دلار هم برای اتریوم دور از انتظار نباشد.

لایت کوین

لایت کوین که روز سه شنبه را با کاهش ۸ درصدی به پایان رسانده بود امروز هم به روند نزولی خود ادامه داد. در زمان نگارش این مطلب لایت کوین در محدوده ۷۴ دلار معامله می‌شود.

لایت کوین هم مانند دو ارز برتر بازار امروز را با تست یک مقاومت آغاز کرد اما موفق به شکست مقاومت ۸۶ دلاری نشد و مجبور شد تا محدوده ۷۵ دلار عقب نشینی کند.

لایت کوین برای اینکه بتواند روند صعودی خود را پس بگیرد باید تا محدوده ۷۹ دلار بالا بیاید در این صورت اولین مقاومت پیش روی آن قیمت ۸۲ دلار است. اما اگر موفق به انجام این کار نشود، مهمترین سطح حمایت برای لایت کوین قیمت ۷۳/۱۶ دلاری است.

ریپل

ریپل امروز را با تلاش برای رسیدن به مقاومت ۰/۶۱ دلاری آغاز کرد اما موفق نشد و بیش از ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داد تا به محدوده ۵۵ سنتی بازگردد.

ریپل برای اینکه به سطح محوری خود بازگردد باید برای ۰/۵۷۳۱ دلاری تلاش کند. در این صورت می‌توانیم انتظار داشته باشیم ریپل تا مقاومت ۰/۵۹۶۳ دلاری صعود کرد. اما درصورتی که موفق به انجام این کار نشود، حمایت ۰/۵۳۵۷ دلاری و پس از آن ۰/۵۲۸۵ دلاری مهمترین ایستگاه‌های ریپل در مسیر نزولی خواهند بود.

پیش بینی شما از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال چیست به نظر شما اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال آغاز شده است؟ یا خیلی زود روند بازار عوض خواهد شد؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: fxempire