با توجه به بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در ۲۰ ماه می سال ۲۰۲۰، پلتفرم تجارت الکترونیک کانادایی شاپیفای (Shopify) با شرکت پردازنده پیشرو در پرداخت‌ ارزهای رمزنگاری‌شده کوین پیمنتز (CoinPayments) توافق کرده است تا گزینه پرداخت با رمزارز در شاپیفای را در اختیار کاربران قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک همراه ما باشید.

شاپیفای وارد مسیر رمزنگاری می‌شود

پذیرش ارزهای رمزنگاری در سراسر جهان همچنان به‌رشد خود ادامه می‌دهد، تا آن‌جا که پلتفرم تجارت الکترونیک مستقر در اتاوا، یعنی همان شاپیفای، پشتیبانی از پرداخت با رمزارز در شاپیفای را اعلام کرده است. اگر با نام این شرکت آشنا نیستید، شاپیفای یک شرکت بزرگ بازرگانی جهانی است که بیش از یک میلیون کسب‌وکار در بیش از ۱۷۵ کشور جهان را تامین می‌کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: رمزارز چیست و چه ریسک‌هایی دارد؟

به‌طور خاص، مشارکت بین شاپیفای و کوین پیمنتز به بازرگانان این امکان را می‌دهند که پرداخت‌های خود را با ارزهای رمزنگاری‌شده انجام دهند. این همکاری به‌دلیل نتایج دلگرم‌کننده نسخه آزمایشی موفق بتا در شاپیفای است که سال گذشته آغاز شد.

طبق این شراکت، هم‌اکنون کوین پیمنتز گزینه قابل‌مشاهده پرداخت با رمزارز در شاپیفای خواهد بود. بازرگانان شاپیفای هم‌اکنون می‌توانند با هریک از ۱۸۰۰ رمزارز پشتیبانی‌شده توسط کوین پیمنتز به‌سرعت پرداخت‌های خود را انجام دهند. علاوه بر این، در بیانیه مطبوعاتی اشاره شده است که تمرکز این ادغام، بر حداقل‌کردن هزینه معامله‌های مربوط به پرداخت با رمزارزها خواهد بود.

گزینه پرداخت با رمزارز در شاپیفای

پرداخت و خرید با رمز ارز

مزیت ادغام شاپیفای و کوین پیمنتز

نکته مهم این است که اتحاد بین دو نهاد، نه تنها برای بازرگانان شاپیفای امکان انجام سریع پرداخت‌های برون‌مرزی را فراهم می‌کند، بلکه دردسر کار با پردازنده‌های پرداخت چندگانه در کشورها با حوزه‌های قضایی مختلف را از میان برمی‌دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: هر آنچه باید برای تولید رمزارز شخصی خود بدانید

جیسون بوچر (Jason Butcher)، مدیرعامل کوین پیمنتز، گفت:

«ترکیب شاپیفای و کوین پیمنتز در صنعت پرداخت و امکان پرداخت با رمزارز در شاپیفای غیرقابل توقف است».

وی افزود:

«با ادغام پلتفرم آسان‌پرداخت جهانی ما برای استفاده در زمینه رمزنگاری و پایگاه تجاری گسترده شاپیفای، ما مشتاقانه منتظر هستیم تا فرآیند یکپارچه‌ای را برای هر فردی فراهم کنیم که بخواهد با استفاده از ارزهای دیجیتال تجارت کند. به‌عنوان رهبران عرصه تجارت الکترونیک و پرداخت‌های رمزنگاری، تخصص ترکیبی ما نشانگر آینده این معامله‌های تجاری است».

شایان ذکر است که تصمیم شاپیفای برای اعلام پشتیبانی از ارزهای رمزنگاری‌شده، اندکی پس از پیوستن آن به انجمن جنجالی لیبرا فیس‌بوک در اوایل سال جاری صورت گرفت.

پرداخت با رمزارز در شاپیفای برای کاربران

ادغام شاپیفای و کوین پیمنتز

پذیرش رمزنگاری، آهسته اما پیوسته

از آن‌جا که پرداخت‌ با رمزارزها همچنان بحث روز است، پذیرش رمزنگاری شاهد افزایش مداوم بوده است.

در اوایل سال جاری، یک نظرسنجی توسط HSB نشان داد که نزدیک به ۳۶ درصد مشاغل کوچک در ایالات متحده آمریکا، پرداخت با رمزارز را می‌پذیرند.

منبع: btcmanager