برای آشنایی با شرایط قانون گذاری ارز دیجیتال در کویت و برخورد دولت‌، بانک‌ها و شرکت‌ها در خصوص تکنولوژی بلاک چین و ارز دیجیتال در این کشور با کوین نیک همراه باشید.

شرایط قانون گذاری ارز دیجیتال در دولت کویت

نام کشور به انگلیسی State of Kuwait
پایتخت اسلام‌آباد (Kuwait City)
مساحت ۱۷٫۸۱۸ کیلومتر مربع
جمعیت ۴٫۴۲۰٫۱۱۰ میلیون نفر
زبان عربی
واحد پول دینار کویت (KWD)
قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال غیر مجاز
پرداخت با ارز دیجیتال به عنوان ارز رسمی غیر مجاز
ICO غیر مجاز
قوانین ضد پولشویی برای ارزهای دیجیتال غیر مجاز
خرید و فروش ارز دیجیتال غیر مجاز
استفاده از بلاک چین قانون گذاری نشده

موقعیت کشور کویت

کویت با نام رسمی دولت کویت، کشوی در غرب آسیا است. فعالیت‌های حکومتی این کشور طبق قانون اساسی توسط مجلس امت کویت کنترل می‌شود و مرکب از قوای سه‌گانه است. این کشور سرشار از ذخایر نفت و گاز طبیعی است و باعث شده‌اند تا کوین به یکی از بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان تبدیل شود. دینار کویت با ارزش‌ترین واحد پول جهان است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در هند

وضعیت قانون گذاری ارز دیجیتال در کویت

ارزهای مجازی، شامل بیت کوین، اتر و سایر ارزهای رمزنگاری شده، به کلی در کشور کویت ممنوع هستند. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷، وزیر اقتصاد کشور کویت اعلام کرد که ارزهای دیجیتال را به رسمیت نمی‌شناسد و تمامی بانک‌ها، موسسه‌های اقتصادی و شرکت‌ها، مجاز به استفاده از آن‌ها نیستند.

قانون گذاری ارز دیجیتال در کشور کویت

ارز دیجیتال در کویت

قانون گذاری ارز دیجیتال در کشور کویت

در قانون گذاری ارز دیجیتال در کویت ، چه بانک‌ مرکزی و چه موسسات مالی، قادر به قانون‌گذاری و کنترل معاملات بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیستند، زیرا به گفته مسئولان، رمزارزها خارج از کنترل آن‌ها قرار دارند. همچنین پروسه معاملات ارزهای رمزنگاری شده، مانند بیت کوین، از آن جایی که خارج از مرز‌های این کشور انجام می‌شود، به عنوان پول آلوده و غیر قانونی شناخته می‌شود و در قوانین کویت، این گونه ارزها به هیچ عنوان به رسمیت شناخته نمی‌شوند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در قطر

البته در سال ۲۰۱۸، بانک مرکزی کویت اعلام کرد که به دنبال ایجاد فضایی برای انتشار ارز الکترونیکی کشور خود است. این ارز الکترونیکی ساختاری متفاوت با ارزهای دیجیتال دارد و در چارچوب قوانین این کشور در جریان خواهد بود. هدف از ایجاد این ارز دیجیتال، معامله آن با ارزهای دیگر و همچنین خرید محصول و سرویس است.

وضعیت بلاک چین در کویت

به نظر می‌رسد وضعیت بلاک چین در کویت کمی متفاوت‌تر است. در ماه می ۲۰۱۸، مجلس بودجه کویت (KHF) به یک شبکه بزرگ بلاک چین به نام RippleNet پیوست. هدف از این مشارکت، طراحی یک شبکه پرداخت بین المللی است. طبق بیان مجلس بودجه کویت، این کشور می‌تواند با کمک شبکه RippleNet، مسیری مطمئن و سریع را برای پرداخت‌های برون مرزی ایجاد کند که از ابتدا تا انتها، کاملا شفاف و دقیق خواهد بود.

اما به طور کلی، هنوز مشخص نیست که تمامی شرکت‌های حاضر در کویت قادر باشند از تکنولوژی بلاک چین در امور کاری خود بهره ببرند یا خیر. اما شرکت‌هایی مانند Fusion در تلاش هستند تا بلاک چین را وارد سیستم اقتصادی و کسب و کارهای کویت کنند.

منبع: KFH ، Coin Telegraph