با کم ارزش‌تر شدن ارزهای رایج و سنتی و البته، میزان قابل توجه دزدی‌ها، دخالت‌ها و کنترل آن‌ها توسط مراکز مختلف از دنیا و محدودیت‌های بی‌شماری که این نوع از ارزها در دنیا ایجاد کرده‌اند، باعث شده تا بسیاری از مردم به خرید و فروش ارز دیجیتال روی بیاورند. جایی که ارزهای دیجیتالی، روز‌به‌روز ارزش بالاتری پیدا می‌کنند، امنیت بالاتری دارند، محدودیتی در هیچ نقطه دنیا ندارند و هیچ‌کسی قادر نیست روی آن‌ها کنترل داشته باشد.

با توجه به افزایش روز افزون ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، در این مطلب از کوین نیک قصد داریم تا به زبان ساده، خرید و فروش ارز دیجیتال را برای شما شرح دهیم. فراموش نکنید که در دنیای خرید و فروش رمزارزها، یک شبه نمی‌توان به موفقیت رسید. باید بازار را بشناسید، چگونگی ارزیابی ارزها را بلد باشید، انواع و اقسام تحلیل‌ها را بدانید و نحوه کار در صرافی‌ها و چگونگی حفظ امنیت کیف پول خود را بدانید.

خرید و فروش ارز دیجیتال چیست؟

تبادل یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به معنی حدس و گمان روی قیمت ارزهای دیجیتال با توجه به فاکتورهای مختلف است که در نتیجه آن به فروش یا خرید ارز دیجیتال مورد نظر در صرافی‌های دیجیتال می‌پردازیم.

در هنگام بررسی و حدس و گمان روی قیمت ارز دیجیتال، یک فرد می‌تواند با توجه به شرایط بازار، اگر فکر می‌کند قیمت ارزها قرار است افزایش پیدا کنند، به خرید ارز دیجیتال مانند بیت کوین می‌پردازد. در نقطه مقابل، اگر این فرد پس از بررسی‌های خود حدس زد که احتمال افت قیمت وجود دارد، یا خیلی زود شروع به فروش ارز خود می‌کند یا برای خرید ارز دست نگه می‌دارد تا آن ارز به پایین‌ترین قیمت خود برسد.

برای ورود به بازار خرید و فروش ارز دیجیتال، نیازی نیست یک سرمایه‌دار باشید، حتی با مقدار کمی سپرده هم قادر هستید شروع به کار کنید. تنها فرق شما با یک شخصی که سپرده بیشتری را به تبادل ارز دیجیتال تزریق می‌کند، میزان سود است (یا البته ضرر!).

چطور خرید و فروش ارز دیجیتال انجام دهیم؟

بازار خرید و فروش ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی دیجیتال یعنی چی؟

همانطور که از نام ارزهای دیجیتال پیدا است، تمامی تبادلات آن باید در یک فضای دیجیتال انجام شود. هیچ بانکی، هیچ مرکزی یا هیچ بازار فیزیکی برای خرید ارزهای دیجیتال وجود ندارد. همه چیز در صرافی‌های دیجیتال و همیشه آنلاین انجام می‌شود. صرافی‌های زیادی وجود دارند. اما برای شروع کار، بهتر است تحقیق ویژه‌ای روی بهترین و مطمئن‌ترین صرافی‌های حال حاضر دنیا انجام دهید. پس از انتخاب صرافی، یک حساب کاربری در آن ایجاد می‌کنید و ارز دیجیتال مورد نظر خود را می‌خرید یا می‌فروشید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آموزش صفر تا صد خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس

همچنین برای ذخیره ارزهای دیجیتال، نیاز است که یک کیف پول دیجیتال داشته باشید. کیف پول دیجیتال همانند یک گاو صندوق چند لایه و بزرگ، به خوبی از دارایی‌های دیجیتالی شما محافظت می‌کند و با خیال راحت می‌توانید ارزهای خود را در آن‌ ذخیره کنید.

اما برای این که بتوانید به درستی در صرافی‌ها به درستی به تبادل ارز دیجیتال بپردازید، بسیار مهم است که با زیر و بم کار با آن‌ها آشنا شوید و بدانید که چطور باید ارزهای خود را بخرید و بفروشید.

بازار ارز دیجیتال چیست و چطور کار می‌کند؟

بازارهای ارزهای دیجیتال غیر متمرکز هستند، به این معنی که آن‌ها هرگز توسط یک مرکز خاصی مانند یک دولت یا بانک، کنترل یا منتشر نمی‌شوند. در عوض، ارزهای دیجیتال در یک شبکه‌ای از کامپیوترها در جریان هستند. ارزهای دیجیتال، از همین شبکه‌های کامپیوتری تامین می‌شوند. وظیفه این کار، بر عهده ماینرها یا استخراج کنندگان است.

پس از استخراج ارز دیجیتال از شبکه‌های کامپیوتری، ماینرها ارز مورد نظر را به بازار تزریق می‌کنند تا خرید و فروش‌ها انجام شود. شما هم می‌توانید یک ماینر باشید یا می‌توانید با خرید و فروش جای خود را در دنیای ارزهای دیجیتال باز کنید.

بر خلاف ارزهای سنتی، ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال تنها به عنوان یک دارایی برای صاحب خود ثبت می‌شوند. این اطلاعات درون شبکه بلاک چین ذخیره می‌شود. هنگامی که یک کاربر بخواهد واحدی از ارز دیجیتالی را به دیگر کاربر منتقل کند،‌ این ارز دیجیتال را به کیف پول دیجیتالی کاربر مورد نظر خود ارسال می‌کند. هر یک از کاربران، دارای یک نشانی دیجیتال برای کیف پول خود هستند و زمانی که بخواهند ارزی را بین خود برای خرید یا فروش جا‌به‌جا کنند، از این آدرس استفاده می‌کنند.

تمامی این اطلاعات ارسالی، در شبکه بلاک چین صورت می‌گیرد.

روش ساده خرید و فروش ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال

بلاک چین چیست و چطور کار می‌کند؟

بلاک چین، شبکه دیجیتالی توزیع شده‌ای است که اطلاعات درون آن ثبت می‌شوند. هر بلاک چین می‌تواند کاربرد خاص خود را داشته باشد. اما در دنیای ارزهای دیجیتال، بلاک چین نقش یک شبکه برای ثبت تاریخچه و اطلاعات تمامی تبادلات و تراکنش‌های هر واحد از ارزهای دیجیتال را بر عهده دارد. در این ثبت می‌شود که صاحب تک تک ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند و با هر تغییر، به سرعت آپدیت می‌شود.

هر یک از اطلاعات در شبکه بلاک چین، درون یک بلوک ذخیره می‌شوند و هر یک از بلوک‌ها در شبکه‌ای از زنجیرها به یکدیگر متصل هستند. برای درک هر چه بهتر بلاک چین و نقش آن در ارزهای دیجیتال، مطلب تفاوت بلاک چین با بیت کوین را در کوین نیک مطالعه کنید.

بلاک چین یک نکتولوژی منحصر به فرد است که از امنیت بالایی برخوردار است. بدون وجود بلاک چین، وجود ارزهای دیجیتال غیر ممکن بود. البته بلاک چین خود انواع مختلفی دارد که می‌توانید با انواع آن در مطلب تفاوت بلاک چین غیرمتمرکز و توزیع شده با سایر شبکه‌های متمرکز آشنا شوید.

شبکه وفاق بلاک چین چیست؟

یکی از دلایل موفقیت بلاک چین و امنیت بالای آن، این است که فایل‌های بلاک چین‌های عمومی بین هزاران یا میلیون‌ها کامپیوتر در سرتاسر دنیا توزیع شده و دست یک نفر یا یک دولت نیست. همچنین هر کامپیوتری که در شبکه بلاک چین نقش دارد، می‌توانید این فایل‌ها را بخواند و هیچ چیز خصوصی و پنهانی در آن وجود ندارد. به همین دلیل است که بلاک چین، شبکه‌ای شفاف است که تغییر دادن یا خراب کردن آن به شدت سخت است و نقطه آسیب پذیری برای هک شدن یا وقوع اشتباهات انسانی و نرم‌افزاری در آن وجود ندارد.

رمزنگاری ارزهای دیجیتال چیست؟

تمامی بلوک‌های موجود در شبکه بلاک چین، توسط رمزنگاری‌های قدرتمند به یکدیگر لینک شده‌اند. این رمزنگاری‌ها، نتیجه ترکیبات پیچیده ریاضیات و علوم کامپیوتر هستند. نه تنها هک کردن یا دستکاری در این رمزنگاری‌ها بسیار سخت و هزینه‌بر است، حتی اگر این اتفاق انجام شود، خیلی زود در شبکه به عنوان یک نقطه مخرب شناسایی و از شبکه حذف می‌شود.

حال که با بخشی از مهم‌ترین المان‌های دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین آشنا شدیم، زمان آن رسیده تا به سراغ جزییات بازار خرید و فروش ارز دیجیتال برویم.

ابزار خرید و فروش ارز دیجیتال

رمزنگاری ارزهای دیجیتال

چه چیز باعث حرکت بازار ارزهای دیجیتال می‌شود؟

بازارهای ارزهای دیجیتال بر اساس عرضه و تقاضا حرکت می‌کنند. هر چند، از آن جایی که ارزهای دیجیتال غیر متمرکز هستند، نسبت به شرایط سیاسی، اقتصادی یا چنین مسائلی روی آن‌ها تاثیری نمی‌گذارد. هر بار که میزان عرضه و تقاضا تغییر پیدا کند، قیمت‌ها هم دچار افت و خیز می‌شوند. برای مثال، با شیوع ویروس کرونا، ارزش ارزهای دیجیتال به شدت بالا رفت و تقاضا زیاد شد. اتفاقات مختلفی در سرتاسر دنیا رخ می‌دهند که در عرضه و تقاضای ارزهای دیجیتال تاثیرگذار هستند.

مهم‌ترین عواملی که روی حرکت ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارند عبارت‌اند از:

  • عرضه: تعداد تمامی ارزهای دیجیتال که عرضه شده‌اند یا گم شده‌اند یا حتی نابود شده‌اند.
  • ارزش بازار: میزان ارزش تمامی ارزهای دیجیتال موجود در بازار.
  • مطبوعات: طریقه‌ای که ارزهای دیجیتال در اخبار دنیا به تصویر کشیده می‌شوند و کدام از آن‌ها بیشتر تحت پوشش مطبوعات قرار می‌گیرند.
  • یکپارچه سازی اقتصادی: وسعت استفاده از ارزهای دیجیتال در زندگی و کسب و کارها مانند سیستم پرداخت فروشگاه‌های آنلاین.
  • رویدادهای اساسی: وقوع اتفاقات بزرگ و مهمی نظیر رویداد‌های امنیتی، هک شدن صرافی‌ها، جنگ، تنزل اقتصادی، ورود یک رقیب بزرگ، تغییر رویکرد یک کشور نسبت به ارزهای دیجیتال مانند چین یا حتی شیوع یک ویروس.

خرید و فروش ارز دیجیتال چطور انجام می‌شود؟

ایده و مفهوم کلی خرید و فروش ارز دیجیتال مشخص است، شما بنا به شرایط بازار و تحقیقاتی که انجام داده‌اید، یا ارز دیجیتال خود را می‌فروشید یا ارز دیجیتال خریداری می‌کنید. هدف این است که با انجام این کار سود کسب کنید. این یک مسئله کاملا مشابه با سایر سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی دنیا مانند خرید سهام یا حتی خرید و فروش ماشین و املاک است.

اما در دنیای ارزهای دیجیتال، برای این که به سود برسید، باید تحلیل بلد باشید، باید اخبار را دنبال کنید، باید به خوبی بتوانید بازار را سبک و سنگین کنید. بازار ارزهای دیجیتال، برای افراد تازه‌کار می‌تواند بسیار خطرناک باشد و خیلی زود سرمایه آن‌ها را به باد بدهد. بنابراین تحقیقات لازم و شکیبایی در آن بسیار مهم است.

تبادل کنندگان حرفه‌ای ارزهای دیجیتال، از ابزار بسیار مختلفی برای کار خود استفاده می‌کنند تا به نتیجه برسند. این ابزارها می‌توانند مربوط به اطلاع از جدیدترین اخبار یا قیمت‌ها باشند یا ابزار نرم‌افزاری که برای تحلیل‌های بازار به این افراد کمک می‌کنند. در کوین نیک می‌توانید با ۱۲ ابزار برتر برای انجام مبادله ارز دیجیتال آشنا شوید.

خرید و فروش ارز دیجیتال معمولا به دو روش انجام می‌شود:

  • خرید و فروش کوتاه مدت ارز دیجیتال
  • خرید و فروش بلند مدت ارز دیجیتال
خرید و فروش ارز دیجیتال به زبان ساده

خرید و فروش کوتاه مدت ارز دیجیتال

خرید و فروش کوتاه مدت چیست؟

در خرید و فروش کوتاه مدت، یک شخص ارز دیجیتال خود را می‌خرد اما آن را برای مدت زمان خیلی کوتاهی نزد خود نگه می‌دارد و سپس آن را می‌فروشد. این مدت زمان کوتاه به برنامه‌ها و اهداف آن شخص بستگی دارد. ممکن است این زمان از چند دقیقه و چند ساعت باشد تا چند روز یا چند هفته.

در این نوع از تبادلات، فرد بر این باور است که یک ارز دیجیتال ممکن است در آینده نزدیک افزایش قیمت پیدا کند و سپس روند نزولی پیدا کند. در این شرایط، این شخص ارز را قبل از آغاز صعود قیمت خریداری می‌کند و سپس پس از نزدیک شدن به زمان نزول قیمت، آن را می‌فروشد.

مزایا خرید و فروش کوتاه مدت ارز دیجیتال چیست؟

مزیت اصلی خرید و فروش کوتاه مدت ارز دیجیتال این است که می‌توان در آن موقعیت خوبی برای کسب درصد قابل قبولی از سود یافت. بر خلاف بازار ارزهای فیات یا سنتی، جایی که قیمت‌ها بیشتر از ۱ درصد بالا و پایین نمی‌شوند، قیمت یک ارز دیجیتال ممکن است در یک شب دو برابر شود.

حالا که ارزهای دیجیتال تا این حد به محبوبیت رسیده‌اند، بیش از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال مختلف در بازار برای خرید و فروش داریم. این مسئله به این معنی است که در این زمینه، موقعیت‌های زیادی برای کسب سود وجود دارد.

علاوه‌ بر آن، ارزهای دیجیتال این موقعیت را به وجود آورده‌اند تا بتوان حجم تبادلات بزرگ را انجام داد. این مسئله از این جهت مهم است چرا که نشان می‌دهد در دنیای ارزهای دیجیتال، همیشه خریدار و فروشنده پیدا می‌شود و با یک بازار همیشه در جریان رو به رو هستیم.

معایب خرید و فروش کوتاه مدت ارز دیجیتال چیست؟

از آن جایی که بازارهای ارزهای دیجیتال بسیار فرار هستند، قیمت‌ها ممکن است به سرعت تغییر کنند. چنین مسئله‌ای به این معنی است که اگر بخواهید به صورت کوتاه مدت خرید و فروش کنید، نیاز به زمان زیادی برای تحقیق و تحلیل بازارها دارید.

همچنین به شدت مهم است که روی احساسات خود کنترل داشته باشید. چیزی که باید در مورد خرید و فروش کوتاه مدت بدانید این است که شما همیشه نمی‌توانید برنده شوید. بنابراین ممکن است بسیار پر استرس باشد که ناگهان قیمت‌ها به هر دلیلی برخلاف چیزی که انتظار داشتید حرکت کنند. به همین دلیل ممکن است تصمیمات اشتباهی از روی احساسات بگیرید که بیش از پیش ضرر کنید.

بنابراین، یاد گرفتن قبول کردن باخت بخش مهمی از تبادلات ارز دیجیتال است. هیچ شخصی نمی‌تواند همیشه صد در صد برنده باشد.

به دلیل ریسک بالای و فرار بودن قیمت‌ها، در خرید و فروش کوتاه مدت نمی‌توان با حجم بالایی به تبادل پرداخت، مگر آن که توانایی تحلیل به شدت بالایی داشته باشید و قادر باشید به خوبی چارت‌ها و گراف‌های ارزهای دیجیتال را بخوانید و پیش بینی کنید. در عین حال در این نوع خرید و فروش، اگر بخواهید سود خوبی به جیب بزنید، باید تبادلات با حجم بالا را انجام دهید. به همین دلیل، می‌توان گفت خرید و فروش کوتاه مدت ارز دیجیتال برای افراد تازه‌وارد و بی‌تجربه چندان مناسب نیست.

خرید و فروش بلند مدت چیست؟

آیا تا به حال با کلمه HODL برخورد کرده‌اید؟ اگر نه، پس احتمالا شما کاملا یک شخص تازه‌ وارد در دنیای ارزهای دیجیتال هستید. HODL کلمه‌ای نیست که بتوانید معنی آن را در دیکشنری پیدا کنید بلکه این یک کلمه کاملا اختصاصی و تازه‌وارد در دنیای ارزهای دیجیتال است.

HODL یک کلمه عامیانه در فضای ارزهای دیجیتال است، به معنی نگه داشتن (Hold) بلند مدت یک دارایی به جای فروختن سریع آن. به طور معمول، خرید و فروش بلند مدت در ارزهای دیجیتال به معنی نگه داشتن آن ارز برای یک سال یا بیشتر است.

ایده ماجرا این است که با وجود فرار بودن همیشگی قیمت‌های ارزهای دیجیتال، با این حال قیمت‌ها در طول زمان افزایش پیدا می‌کند. یک مثال واضح برای ارز دیجیتالی مانند بیت کوین وجود دارد. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۱ فقط ۰/۳۵ دلار قیمت داشت. این ارز در سال ۲۰۱۷ هر واحد به ۲۰ هزار دلار رسید! به این معنی که اگر کسی در سال ۲۰۱۱ ارز خود را تا سال ۲۰۱۷ همچنان در اختیار داشت، سرمایه او بیش از ۵۷ هزار برابر شده بود.

خرید و فروش ارز دیجیتال با پول

خرید و فروش بلند مدت ارز دیجیتال

مزایای خرید و فروش بلند مدت ارز دیجیتال چیست؟

یکی از مزیت‌های اصلی خرید و فروش بلند مدت ارز دیجیتال این است که انجام آن آسان است و زمان کمی برای انجام و تحقیق روی آن نیاز است. برای این کار نیازی نیست که چارت‌ها یا گراف‌های پیچیده تبادلات را بلد باشید و با یک تحقیق ساده هم کارتان راه می‌افتد.

برخلاف خرید و فروش کوتاه مدت، جایی که نیاز است به صورت دائمی قیمت ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را تحت نظر داشته باشید، در خرید و فروش بلند مدت می‌توانید این کار را در زمان آزاد خود انجام دهید. ساده است، زمانی که ارز خود را خریدید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بیشتر از یک سال صبر کنید!

دیگر مزیت خوب خرید و فروش بلند مدت ارز دیجیتال این است که نیاز نیست پول زیادی برای شروع داشته باشید. می‌توانید هر وقت مقدار کمی پول به دست آوردید آن را تبدیل به ارز دیجیتال کنید و اجازه دهید در طول زمان ارزش آن بالاتر برود.

این نوع خرید و فروش هم اجازه نمی‌دهد استرس‌های مرتبط با توسانات بازار گریبانگیر شما شود و نیازی نیست دائما خود را اسیر بالا و پایین شدن قیمت‌ها کنید.

معایب خرید و فروش بلند مدت ارز دیجیتال چیست؟

یکی از معایب خرید و فروش بلند مدت ممکن است در طول زمان، موقعیت‌های خوبی که در خرید و فروش کوتاه مدت به وجود می‌آید را از دست بدهید.

گاهی اوقات، ارزش ارزهای دیجیتال آن قدر به سرعت بالا می‌رود که در نهایت با یک سقوط آزاد قابل توجه رو‌به‌رو می‌شود. تبادل کنندگان حرفه‌ای روش کوتاه مدت این مسئله را خیلی زود متوجه می‌شوند و سریع اقدام می‌کنند.

دیگر عیب این روش این است که وقتی شما زمان زیادی را برای تحلیل روی بازار صرف نمی‌کنید، حداقل نه به اندازه بازاریان روش کوتاه مدت، ممکن است اخبار بد را هم از دست بدهید. ممکن است در طول یک سالی که منتظر هستید، خبر بدی منتشر شود که روی قیمت ارزها تاثیر منفی بگذارد و دیگر هیچگاه هم رشد نکند. البته این عیب چیز عجیبی نیست و واقعا می‌توانید با یک وقت کوتاه، اخبار حول محور ارزهای دیجیتال را دنبال کنید.

در خرید و فروش ارز دیجیتال مراقب چه چیزهایی باشیم؟

مهم‌ترین چیزی که باید در شروع این کار بدانید، این است که این شانس وجود دارد تا کل سرمایه خود را از دست بدهید. همانطور که می‌دانید، بازار رمزارزها بسیار فرار هستند به همان اندازه که مردم پول زیادی به جیب می‌زنند، پول خیلی از مردم هم به باد می‌رود. هرگز بیشتر از آن چه که می‌توانید، پول وارد سرمایه‌گذاری خود نکنید.

این که در زمان شکست چطور برخورد کنید، موفقیت در آینده شما را افزایش می‌دهد. زمانی که ناگهان سرمایه‌ای را از دست می‌دهید، هرگز سعی نکنید با سرمایه‌گذاری بیشتر، آن شکست را جبران کنید. این کار یه سرمایه‌گذاری از روی احساسات است که اغلب باعث از دست رفتن کل سرمایه می‌شود.

ترس، تردید، گمراه سازی

یکی از اصطلاحات معروف چه در دنیای واقعی و چه در ارزهای دیجیتال، FUD است که به معنی ترس (Fear)، تردید (Uncertainty) و گمراه‌سازی (Disinformation) است.

FUD به مردم یا ارگان‌هایی گفته می‌شود که سعی می‌کنند با ترساندن مردم با از دست رفتن تمامی پول‌هایشان، جلوی آن‌ها را از سرمایه‌گذاری روی یک مال با ارزش بگیرند. این افراد یا اهداف مشخصی برای منفعت خود دارند یا افراد نا آگاهی هستند.

شما همیشه باید قبل از هرگونه اقدام و نتیجه‌گیری، تحقیقات خود را انجام دهید. اما در هنگام تحقیق هم باید به شدت مراقب باشید. سعی کنید تحقیقات خود را بر اساس منابع معتبر و مناسب انجام دهید. در فضای مجازی خیلی‌‌ها تنها به دنبال منافع خود هستند. حتی باید مراقب تولید کنندگان ویدیو در یوتیوب هم باشید. ممکن است خیلی از آن‌ها تنها فقط برای تبلیغات برای یک ارز ویدیو بسازند که اصلا مناسب شما نباشد.

بد نیست قبل از هر کاری، مطلب بررسی ما از رابطه میان بیت کوین و ترس از دنیای دیجیتال را مطالعه کنید.

از کجا ارز دیجیتال بخریم و بفروشیم؟

همانطور که گفتیم، برای خرید و فروش رمزارزها باید به سراغ بهترین صرافی‌های دیجیتال بروید. اما بهترین انتخاب برای ما ایرانی‌ها، جایی نیست جز کوین نیک! شما در کوین نیک می‌توانید ارزهای مهم و بزرگ دنیا از جمله بیت‌کوین، اتریوم، تتر و غیره را بخرید و بفروشید.

برای شروع تنها کافی است راهنمای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کوین نیک را مطالعه کنید.

علاوه‌ بر کوین نیک، می‌توانید به سراغ صرافی مشهوری به نام کوین‌بیس (Coinbase) بروید. کوین بیس یکی از شناخته‌ شده‌ترین صرافی‌های دیجیتال حال حاضر دنیا است که با داشتن محیط کاربری آسان و قابل درک، به راحتی می‌توانید به خرید و فروش رمزارز خود بپردازید.

برای شروع کافی است راهنمای خرید بیت کوین در کوین بیس را مطالعه کنید.

خرید و فروش رمزارز

راهنمای خرید بیت کوین در کوین

مراحل خرید و فروش ارز دیجیتال

قدم اول: تحقیق کنید و یاد بگیرید!

  • بدون این کار پای خود را وارد دنیای ارزهای دیجیتال نگذارید.
  • برای تحقیق و یادگیری تمامی فوت و فن دنیای ارزهای دیجیتال، به سراغ وبلاگ سایت کوین نیک بروید.

قدم دوم: یک کیف پول دیجیتال بسازید

قدم سوم: امنیت را جدی بگیرید

دنیای مجازی پر است از افراد سودجو که به هر روشی به دنبال هک، خرابکاری یا کلاهبرداری هستند.

قدم چهارم: خود را با بهترین ابزار تجهیز کنید

قدم پنجم: تحلیل بازار

قدم ششم: خرید و فروش ارز دیجیتال

راهنمای خرید ارز دیجیتال برای مبتدی‌ها
آموزش صفر تا صد خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس + ویدیو