مهمترین ارز دیجیتال جهان بیش از یک هفته است که دچار کاهش حجم معاملات شده است و با توجه به رشد آلت کوین‌های کوچک‌تر سهم بیت کوین در بازار ارز دیجیتال به پایین‌ترین میزان خود در ۵ ماه گذشته رسیده است. در ادامه این مطلب به بررسی تغییر قیمت‌ ارزهای دیجیتال و علت کاهش سهم بازار بیت کوین می‌پردازیم.

طبق داده‌های بازار با توجه به راکد ماندن قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر تسلط بیت کوین در بازار ارز دیجیتال کاهش یافته است و سهم بازار بیت کوین به ۶۲ درصد یعنی پایین‌ترین میزان در ۵ ماه گذشته رسیده است.

کاهش سهم بازار بیت کوین

میزان رشد آلت کوین‌های در مقایسه با بیت کوین

در ۲۴ ساعت گذشته باز هم شاهد نوسان زیادی در بین ارزهای کوچک‌تر بودیم. بهترین عملکرد امروز را ارز لونا (LUNA) از شبکه ترا (Terra) با رشد نزدیک به ۴۰ درصد داشت و حالا به قیمت ۰/۳۷ دلار رسیده است.

بند پروتکل (Band Protocol) هم با ۳۲ درصد رشد وارد ۱۰۰ ارز دیجیتال بزرگ بازار شد. بند پروتکل به تازگی با پلتفرم غیرمتمرکز بازی بت پروتکل (BetProtocol) قرارداد همکاری امضا کرده و به نظر می‌رسد همین امر در رشد قیمت این ارز تاثیر مثبت گذاشته است.

یکی دیگر از ارزهایی که عملکرد خیلی خوبی را ثبت کرده است سوایپ (Swipe) است. سوایپ یا همان ارز متعلق به پلتفرم کارت اعتباری ویزا که اخیرا در لیست ارزهای قابل معامله در بایننس قرار گرفته است در هفته گذشته از ۰/۵۵ دلار به ۱/۹ دلار افزایش قیمت داشته است که رشد ۲۰۰ درصد در طی یک هفته را نشان می‌دهد.

ارزهای امپل‌فورث (AMPL)، کاوا (Kava) و کوانت (QNT) هم از دیگر ارزهایی هستند که در روزهای گذشته توانستد رشد دو رقمی را تجربه کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بهترین سرمایه گذاری سال ۲۰۲۰ از نظر لارک دیویس کدام ارزها هستند؟

البته از آن طرف ارزهای مانند Flexacoin (FXC)،Elrond و Reserve Rights هم روزهای خوبی را پشت سر نگذاشتند و به ترتیب ۲۵، ۹ و ۶ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

اما در بین ارزهای بزرگ‌تر وضعیت کاملا باثبات است. اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، کاردانو نه روند صعودی خیلی شدیدی را تجربه کردند نه نزولی، تنها ارز بایننس (Binance Coin) امروز ۵ درصد رشد داشته است.

بیت کوین هم مانند هفته‌های گذشته در محدوده‌ی قیمتی آشنای ۹۰۰۰ تا ۹٫۳۰۰ دلار در نوسان بود. البته امروز یک تلاش نافرجام برای عبور از سد ۹٫۳۰۰ دلار داشت اما نتوانست از ۹٫۲۵۰ دلار عبور کند و دوباره به ۹٫۱۸۰ دلار سقوط کرد.

به این ترتیب و با توجه به راکد ماندن بیت کوین برای هفته‌ها و رشد قابل توجه ارزهای کوچک‌تر سهم بازار بیت کوین با کاهش روبرو شد. داده‌های به دست آمده از CoinMarketCap نشان می‌دهد سهم بازار بیت کوین به تدریج از زمان هاوینگ بیت کوین در ماه مه در حال کاهش است.

کاهش سهم بازار بیت کوین

نمودار سهم بازار بیت کوین

در حالی که پیش از انجام هاوینگ بیت کوین ۶۷ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت، حالا به ۶۲ درصد یعنی پایین‌ترین میزان در ۵ ماه گذشته رسیده است.

به نظر شما این کاهش سهم بازار بیت کوین می‌تواند نشانه خاصی داشته باشد؟ آیا وقت آن رسیده است که به ارزهای دیجیتال کوچکتر برای سرمایه‌گذاری فکر کنیم؟ نظرات و تحلیل‌های خود از بازار ارزهای دیجیتال را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptopotato