در پست وب‌سایت صرافی کوین بیس که اوایل می منتشر شد، این صرافی اظهار داشت که گرچه بیت کوین و طلا «از لحاظ کمیاب‌بودن و دسترس‌پذیری بین‌المللی واحدهای ارزش اساسا مشابه هستند»، اما شیوع بیماری کووید ۱۹ «مزیت مشخص» بیت کوین نسبت به طلا را نشان داده است. برای اطلاع بیشتر از اخبار حوزه بیت کوین و رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

صرافی کوین بیس در این پست نوشته است:

بیت کوین به زنجیره تامین فیزیکی و آسیب‌پذیر متکی نیست و در سرتاسر دنیا قابل دسترسی است.

کوین بیس ابتدا به اختلالاتی که در میانه بحران شیوع کووید ۱۹ به وجود آمده و باعث توقف و درنتیجه ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به بازارهای طلا و «جابه‌جایی قیمت‌» طلا شده اشاره کرد.

صرافی کوین بیس همچنین مطالب ۲۴ مارس لوس آنجلس تایمز و ۳۱ مارس وال استریت ژورنال را به عنوان شاهدی بر ادعای خود عنوان می‌کند.

لس آنجلس تایمز نوشته است:

بازار طلا در نیویورک با یک انقباض تاریخی روبرو شده است درحالی که شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ راه‌های معاملاتی فیزیکی را بسته و در عین حال سرمایه‌گذاران در حال ورود سرمایه خود به این فلز گرانبها به عنوان یک پناهگاه امن هستند.

وال استریت ژورنال نوشته است:

با شیوع ویروس کرونا، سرمایه‌گذاران و بانکدارها با کمبود شدید شمش و سکه طلا روبرو شده‌اند. طلافروشی‌ها یا دیگر طلایی ندارند و یا برای مدتی بسته هستند.

در مقابل، پروتکل اصلی بیت کوین «همانطور که طراحی شده عمل می‌کند.» همچنین، پس از رویداد سوم هاوینگ در ۱۲ می، بیت کوین تقریبا به اندازه طلا کمیاب شده است، درحالیکه غیر قابل انتقال و غیر قابل جابه‌جایی نیز هست. به طور خاص، نرخ جدید عرضه بیت کوین از ۳.۶ درصد در سال به ۱.۷ درصد رسیده است که در نتیجه، اکنون بیت کوین نیز به اندازه طلا کمیاب است.

این مطلب راهم مطالعه کنید:
راهنمای خرید بیت کوین در کوین بیس (Coinbase)

همچنین، صرافی کوین بیس اشاره کرد که:

قیمت بیت کوین در میانه نوسانات اخیر بازار نسبتا مقاوم بوده است، و در حال حاضر عملکردی بهتر از طلا و شاخص S&P 500 دارد.

همچنین، هزینه انتقال بین‌المللی بیت کوین بسیار ارزان‌تر از طلا است.

علاوه بر این، مزیت دیگری که بیت کوین نسبت به طلا از آن برخوردار است، شفاف‌تربودن هزینه تولید بیت کوین نسبت به طلا است.

منبع: Cryptoglobe