در ۲۴ ساعت گذشته اغلب ارزهای دیجیتال در وضعیت قرمز قرار داشتند، اما بیت کوین موفق شد با وجود ریزش بازار خودش را بالای سطح ۱۰٫۰۰۰ دلاری حفظ کند. در ادامه این مطلب به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۹ شهریور می‌پردازیم.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۹ شهریور

اگر چه بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته یکبار دیگر هم به زیر ۱۰٫۰۰۰ دلار سقوط کرد اما خیلی زود موقعیت خودش را بهبود بخشید و در حال حاضر قیمت بیت کوین کمی بیش از ۱۰٫۰۰۰ دلار قرار دارد. این در حالی است که اغلب آلت کوین‌ها به خصوص نمایندگان حوزه دیفای در بازار ارزهای دیجیتال در حال عقب گرد هستند.

همبستگی شدید بیت کوین با بازار سهام می‌تواند نشانه‌ای برای سقوط بیشتر بیت کوین باشد، چرا که در روز گذشته شاهد ریزش شدیدی در بازار معاملات سهام بودیم.

البته روز گذشته شاهد بودیم که بیت کوین توانست حتی به رقم‌ ۱۰٫۴۵۰ دلار هم صعود کند، اگرچه این دارایی نتوانست موقعیتش را حفظ کند و به ۱۰٫۲۰۰ دلار سقوط کرد و این ریزش ادامه پیدا کرد تا اینکه بیت کوین از سطح حمایت ۱۰٫۰۰۰ دلاری هم پایین‌تر رفت.

این داستان چند ساعت بعد هم دوباره تکرار شد، اما بیت کوین باز هم موفق شد از قیمت ۹٫۹۸۰ دلاری دوباره به ۱۰٫۲۰۰ دلار صعود کند. از آن زمان بیت کوین در محدوده ۱۰٫۱۰۰ دلار در حال نوسان است.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۹ شهریور

تلاش بیت کوین برای حفط کردن موقیت خود بالای ۱۰٫۰۰۰ دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی قیمت ۵۰۰٫۰۰۰ دلاری بیت کوین توسط استراتژیست بلومبرگ

همبستگی بیت کوین با وال استریت

برخی از تغییرات قیمتی ثبت شده در روز گذشته ممکن است به افزایش همبستگی بیت کوین با بازارهای سهام ایالات متحده مرتبط باشد. نمودارها نشان می‌دهد نوسانات قیمتی بیت کوین تقریباً در همان زمان شروع معاملات وال استریت افزایش یافت.

در نهایت روز گذشته بازار سهام ایالات متحده خونین به پایان رسید به صورتی که شاهد سقوط ۳ درصدی شاخص اس اند پی (S&P 500) و  ۲/۵ درصدی شاخص داو جونز (Dow Jones) و ۴ درصدی نزدک (Nasdaq) بودیم.

آژیر قرمز در بازار آلت کوین‌ها

وضعیت آلت کوین‌های بازار ارز دیجیتال هم فرق چندانی با بازار سهام ایالات متحده ندارد. در ۲۴ ساعت گذشته اتریوم با کاهش ۳ درصدی به ۳۳۵ دلار رسید و ریپل بعد از  ۲ درصد کاهش زیر ۰/۲۴ دلار معامله می‌شود.

جنگ و جدال بر سر جایگاه پنجم بین چین لینک، پولکادات و بیت کوین کش همچنان ادامه دارد. در روی که گذشت چین لینک و پولکادات هر دو با بیش از ۵ درصد کاهش مواجه شدند و بیت کوین کش که تنها ۲ درصد سقوط کرد، موفق شد در جایگاه پنجم مهم‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار بگیرد.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۹ شهریور

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۹ سپتامبر

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیدا کردن ارز دیجیتال مناسب سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۰

در بین ۱۰ ارز برتر بازار، این تنها بایننس کوین بود که در ۲۴ ساعت گذشته  ۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. این جهش قیمتی پس از راه‌اندازی لانچ‌پول بایننس (Binance Launchpool) اتفاق افتاد. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد با استیکنگ ارز BNB به کسب سود بپردازند.

به گفته صرافی ارز دیجیتال بایننس در حال حاضر کاربران بیش از ۲۵۰ میلیون دلار بایننس کوین در این پلتفرم استیک کرده‌اند.

اما اگر بخواهیم نگاهی به ارزهای دیجیتال کوچک‌تر بازار بیندازیم، بیشترین ریزش قیمتی نصیب ارزهای هایپریون (Hyperion) با ۲۵ درصد و سوشی سواپ (SushiSwap) با ۱۸ درصد شده است. ارزهای دیفای.مانی (DFI.Money) با ۱۲/۵ درصد، بیت شیرز (BitShares) با ۱۲ درصد، ثور چین (THORChain) با ۱۲ درصد، بند پروتکل (Band Protocol) با ۱۱ درصد، سروم (Serum) با ۱۱ درصد و اوشن پروتکل (Ocean Protocol) با ۱۰ درصد کاهش قیمت از دیگر ارزهای ناکام ۲۴ ساعت گذشته محسوب می‌شوند.

البته از این موضوع غافل نشویم که ارز دیجیتال ترون با ۸ درصد افزایش قیمت خوشبخت‌ترین ارز بازار محسوب می‌شود و بلاک استاک (Blockstack) با ۷/۵ درصد و آنتولوژی (Ontology) با ۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

تحلیل شما از باراز ارزهای دیجیتال روز ۱۹ شهریور چیست؟ با وجود ریزش بازار سهام آیا بیت کوین می‌تواند وضعیت خودش را بالای ۱۰٫۰۰۰ حفظ کند؟

منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: cryptopotato