یکی از استارتاپ‌های هندی قصد دارد تا سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را به سطح تازه‌ای از ارتباطات بروز کند تا شاهد ارسال نوتیفیکیشن در کیف پول اتریوم از طریق این سرویس‌ها باشیم.

این استارتاپ هندی، با ایجاد یک پروتکل نوتیفیکیشن غیرمتمرکز که آن را Ethereum Push Notification Service نامیده است (EPNS)، اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز قادر به ارسال نوتیفیکیشن در کیف پول اتریوم باشیم. این استارتاپ هندی کار توسعه این پروتکل را زمانی آغاز کرد که شاهد شباهت بالای میان چگونگی عملکرد این اپلیکیشن‌ها در اولین روزهای اینترنت، با چگونگی عملکرد آن‌ها در اینترنت وب ۳ بوده‌اند.

افزایش نرخ درگیری کاربران با کمک پوش نوتیفیکیشن در کیف پول اتریوم

طبق بیان موسس این استارتاپ، برعکس شرایط حال حاضر، پلتفرمی مانند جیمیل در اولین روزهای خود نوتیفیکیشنی به کاربران ارسال نمی‌کرد. کاربران باید برای آگاهی از ایمیل‌های تازه خود، دائما ایمیل‌های دریافتی را بررسی می‌کردند. زمانی که شرکت اپل اولین بار پوش نوتیفیکیشن را برای اپلیکیشن‌های اینترنت در سال ۲۰۱۰ عرضه کرد، شرایط بسیاری از اپلیکیشن‌ها هم تغییر کرد.

پس از این اتفاق بود که در بسیاری از سرویس‌های تحت وب و اپلیکیشن‌ها، نرخ درگیری کاربران ۷ برابر شد و تجربه کاربری مردم در تعامل با اپلیکیشن‌ها بسیار بهبود یافت.

افزایش نرخ درگیری کاربران با کمک پوش نوتیفیکیشن در کیف پول اتریوم
افزایش نرخ درگیری کاربران با کمک پوش نوتیفیکیشن در کیف پول اتریوم

در زمینه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، قراردادهای هوشمند و سایر خدمات غیرمترمرکز، در حال حاضر شاهد چنین امکانی نیستیم و عملکرد آن‌ها شباهت زیادی به اولین روزهای ظهور جیمیل دارد. به همین دلیل این استارتاپ توسعه یک پوش نوتیفیکیشن در کیف پول اتریوم را آغاز کرد.

این پوش نوتیفیشکن یک لایه ارتباطی غیرمتمرکز است که از ویژگی‌های وب ۳ استفاده می‌کند و قادر است هرگونه نوتیفیکیشنی را به هر پلتفرمی انتقال دهد، از جمله کیف پول‌های ارزهای دیجیتال، اپلیکیشن‌های موبایل و حتی مرورگرهای وب.

طبق ادعای تیم توسعه دهنده، پوش نوتیفیشکن آن‌ها دقیقا همان عملکرد سرویس پوش نوتیفیشکن اپل روی پلتفرم‌های iOS را به کاربران ارائه می‌دهد، با این تفاوت که این سرویس مختص اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های غیرمتمرکز است. این نوتیفیشکن به عنوان میان افزار غیرمتمرکز عمل می‌کند و با اعتبارسنجی منبع و جلوگیری از ورود اسپم‌ها، پیام را به کاربر هشدار می‌دهد.

کنترل هرچه بهتر کاربران با سرویس‌های غیرمتمرکز

کاربران کنترل کاملی بر نوتیفیکیشن‌هایی که دریافت می‌کنند خواهند داشت. پروتکل توسعه یافته به کاربران اجازه می‌دهد تا مستقیما از طریق نوتیفیکیشن، روی سرویس مورد نظر کنترل داشته باشند.

با وجود یک پوش نوتیفیکیشن مناسب، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های غیرمتمرکز شانس بیشتری در ارائه سرویس‌های خود در بین جوامع کاربران ارزهای دیجیتال و بلاک چین خواهند داشت.

مشابه با پاداشی که کاربران در مرورگر بریو از طریق مشاهده تبلیغات دریافت می‌کنند، پوش نوتیفیکیشن این استارتاپ هم مشوق‌هایی برای کاربران کیف پول ارزهای دیجیتال در نظر خواهد گرفت. همچنین ارائه دهندگان کیف پول‌های ارزهای رمزنگاری شده که اجازه استفاده از این پوش نوتیفیکیشن‌ها را صادر کنند، بخشی از درآمد آن‌ها از طریق سیستم را سهیم خواهند شد.

نظر شما در خصوص این پروتکل ارتباطی چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph