پرتاب اسپیس ایکس (SpaceX) اولین فضاپیمای کاملا خصوصی که در یک دهه اخیر در ایالات متحده امریکا ساخته شد، نه تنها در کانال ناسا در یوتیوب قابل مشاهده بود، بلکه کاربران پلتفرم دنیای واقعیت مجازی دیسنترالند (decentraland) مبتنی بر اتریوم هم آن را تماشا کردند.

دیسنترالند در توییتی در تاریخ ۳۰ می، گفته بود که پرتاب سفینه فضایی اسپیس ایکس به صورت زنده در دنیای واقعیت مجازی پخش خواهد شد. کاربران قادر بودند که پرتاب دو فضانورد ناسا به مدار زمین توسط نخستین فضاپیمای کاملا خصوصی ساخته شده به وسیله پروژه اسپیس ایکس ایلان ماسک را در سالن اجتماعات مجازی دیسنترالند تماشا کنند.

تماشای پرتاب فضاپیمای اسپیس ایکس در دیسنترالند

پرتاب اسپیس ایکس (SpaceX)

این مطلب راهم مطالعه کنید: پرتاب موفق سفینه اسپیس ایکس ایلان ماسک و ارسال دو فضانورد به مدار زمین

البته این اولین بار نبود که ساکنان دنیای واقعیت مجازی که بیش از ۱۲ هزار نفر هستند می‌توانند از تماشای یک رویداد مهم لذت ببرند. در حالی که بسیاری از کشورها هنوز در قرنظینه ناشی از ویروس کرونا به سر می‌برند، دیسنترالند در ماه مارس هم به صورت مجازی میزبان کنفرانس سالانه کوین‌فست (Coinfest Conferance) بوده است.

پیش از راه‌اندازی دیسنترالند در ماه فوریه، این پلتفرم طی عرضه اولیه سکه (ICO) در سال ۲۰۱۷ موفق شده بود بیش از ۱ میلیون دلار سرمایه جذب کند. طی این عرضه اولیه دیسنترالند به کاربران اجازه می‌داد تا بخشی از این سرزمین مجازی را به وسیله ارز دیجیتال آن یعنی مانا (MANA) خریداری کنند. طی گزارش اخیر کوین تلگراف این ارز توانسته در بین ۵ ارز گران غیرقابل معامله در سال ۲۰۱۹ تبدیل شود.

شما هم اگر تجربه‌ای در زمینه دنیای واقعیت مجازی دارید، می‌توانید نظر و تجربه خود را از طریق وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph