ایلان ماسک (Elon Musk) بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) چهره آشنای دنیای فناوری که به صورت غیر مستقیم با دنیای ارزهای دیجیتال هم گره خورده است، موفق شد در تاریخ ۳۰ می، دو فضانورد را با فضاپیمای کاملا خصوصی به فضا بفرستد. پرتاب موفق سفینه اسپیس ایکس دوباره نام ایلان ماسک را که نظرات جالبی در مورد ارزهای دیجیتال داشته است را به سر زبان‌ها انداخت. با کوین نیک همراه باشید.

این اولین بار است که یک شرکت خصوصی موفق به ارسال فضانورد به مدار زمین می‌شود. همچنین از سال ۲۰۱۱ و پس از متوقف شدن فعالیت‌های شاتل فضایی، این اولین بار است فضانوردانی از خاک امریکا به فضا پرتاب می‌شوند.

ایلان ماسک که بیشتر به عنوان مدیرعامل شرکت آینده‌نگر تسلا شناخته می‌شود، پروژه اسپیس ایکس را در اوایل دهه ۲۰۰۰ آغاز کرد تا به سفرهای بین ستاره‌ای در فضا سرعت ببخشد.

اکنون و بعد از گذشت ۱۸ سال از شروع این پروژه، ایلان ماسک با پرتاب موفق سفینه اسپیس ایکس به فضا، موفق شد ۲ فضانورد را به وسیله فضاپیمای دراگون به مدار زمین پرتاب کند. البته این پرتاب قرار بود در تاریخ ۲۷ می انجام شود که به دلیل شرایط ناپایدار جوی به ۳۰ می موکول شد و در نهایت در این تاریخ، سفینه فضایی دراگون به کمک فضاپیمابر فالکون ۹ به مدار زمین پرتاب شد.

پرتاب ۲ فضانورد به مدار زمین با سفیه اسپیس ایکس

ارسال دو فضانورد به مدار زمین

این مطلب راهم مطالعه کنید: ایلان ماسک با وجود حمله به بیت کوین همچنان از دوج کوین حمایت می‌کند

بنیانگذار شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس بارها ادعا کرده است که به صورت مستقیم در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت ندارد، حتی یکبار در توییتی به این موضوع اشاره کرده است که تنها ۰٫۲۵ بیت کوین در اختیار دارد.

با این حال این نابغه دنیای فناوری بارها در مورد داج کوین (Dogecoin) اظهار نظرهای مثبتی داشته و گفته است، این ارز دیجیتال ممکن است انتخاب اول او در زمینه ارزهای دیجیتال باشد. جالب است که در یک نظرسنجی غیررسمی توییتری، فعالان حوزه ارزهای دیجیتال ایلان ماسک را به عنوان بهترین گزینه فرضی برای مدیرعاملی ارز دیجیتال داج کوین انتخاب کردند.

منبع: cointelegraph