یک کارگروه از شرکت هوندا و جی‌ام به تازگی یک استاندارد جهانی برای استفاده از تکنولوژی بلاک چین به منظور ایجاد شبکه شارژ غیرمتمرکز ماشین‌های الکترونیکی معرفی کرده‌اند. این کارگروه که Mobility Open Blockchain Initiative نام دارد، قصد دارد تکنولوژی خود را به یک استاندارد جهانی تبدیل کند.

ذخیره انرژی‌های اضافی که توسط باد یا خورشید ایجاد می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صنعت انرژی تجدید‌پدیر است و باتری‌هایی که برای نگهداری اینگونه انرژی‌ها استفاده می‌شوند، بسیار گران قیمت هستند. اما ماشین‌های الکترونیکی در حال حاضر دارای ظرفیت قابل توجهی هستند که می‌توان از آن‌ها برای شبکه شارژ غیرمتمرکز برای ذخیره انرژی تجدید‌پذیر بهره‌ برد.

شبکه شارژ غیرمتمرکز با هدفمندسازی انرژی سبز

هدف از ایجاد استاندارد این کارگروه این است که شالوده‌ای برای شبکه شارژ غیرمتمرکز ایجاد کند تا قادر باشد انرژی سبز اضافی را به درستی دسته‌بندی کند، این انرژی را برای ماشین‌‌های الکترونیکی یکپارچه ‌سازی کند، اعتبار کربن (Carbon Credit) را توکن‌سازی کند و در نهایت اپلیکیشن‌های همتا به همتا را در این زمینه عرضه کند.

ترام وُ (Tram Vo) موسس این کارگروه در خصوص این استاندارد می‌گوید:

ماشین‌های الکترونیکی، شارژرها و تولیدکنندگان الکتریسیته، می‌توانند هویتی امن داشته باشند، در یک فرمت استاندارد در ارتباط باشند و تمامی تراکنش‌ها مانند شارژ، تولید و تبادل انرژی را در یک شبکه توزیع شده بلاک چین به صورت خودکار ثبت کنند.

این استاندارد سعی دارد تا حدی منعطف‌پذیر باشد که هر ارگانی بتواند اپلیکیشن مختص خود را روی یک شبکه بلاک چین واحد ایجاد کند. در این تکنولوژی، شرکت‌های بزرگی نظیر Accenture، IBM و R3 حضور دارند.

یکی از اهداف مهم ایجاد شبکه‌ای غیرمتمرکز در این زمینه، ایجاد ابزاری هدفمند برای مشتریان است تا از این انرژی‌های تولید شده، به درستی استفاده شود.

بسیاری از شرکت‌های مرتبط در حوزه بلاک چین در تلاش هستند تا حضور پررنگی در زمینه انرژی سبز داشته باشند. به تازگی شرکت ریپل و انرژی وب فاندیشن، پروتکل Energy Web Zero را معرفی کرده‌ند تا شبکه‌های توزیع شده بلاک چین را کربن زدایی کنند.

نظر شما در خصوص حرکت صنعت بلاک چین به سوی هدفمندسازی انرژی سبز چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph