سرمایه‌گذار و چهره شاخص دنیای ارزهای دیجیتال لارک دیویس (Lark Davis) ۶ توکن دیفای را معرفی کرده است که باور دارد پس از پایان اصلاح قیمتی بازار فعلی به احتمال زیاد رشد چشمگیری خواهند داشت. در ادامه این مطلب این ۶ توکن دیفای مناسب سرمایه گذاری از نظر لارک دیویس را معرفی می‌کنیم.

۶ توکن دیفای مناسب سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰

۱. آکروپولیس

اولین توکنی که لارک دیویس به آن اشاره می‌کند، آکروپولیس (AKRO) است که محصولات دیفای از نوع استلار (stellar DeFi products) را ارائه می‌دهد. این پروژه به شما امکان گرفتن وام تحت وثیقه را می‌دهد، به این صورت که وام‌گیرنده فقط باید ۵۰ درصد از وثیقه وام را تامین کند که در نوع خودش بسیار جالب است.

۲. دلفی

دومین توکنی که دیویس از آن به عنوان یک پروژه آینده‌دار صحبت می‌کند، دلفی (Delphi) است. در حال حاضر دلفی یک استخر است که به شما امکان می‌دهد تا ضمن کسب سود از پلتفرم‌های دیفای مختلف به صورت خودکار میانگین هزینه تبدیل دلار به بیت کوین و اتریوم را به‌دست بیاورید.

۳. متا

توکن سوم مورد نظر لارک دیویس متا (Meta) یا (Mstable) است که دیویس در توضیح آن می‌گوید به ویژه روی بازار استیبل کوین‌ها (ارزهای با نرخ ثابت) متمرکز شده است.

متا یک پروتکل است که استیبل‌کوین‌ها را متحد می‌کند و پروژه‌های قرض دهی (lending) و مبادله (swapping) را در یک استاندارد واحد قرار می‌دهد. به طور کلی این پلتفرم امکان سرمایه‌گذاری روی استیبل کوین‌ها و معامله آن‌ها با ضریب لغزش صفر را فراهم می‌کند.

دیویس معتقد است با وجود بازار رو به رشد استیبل کوین‌ها پلتفرم متا از پتانسیل خوبی برای رشد برخوردار است.

توکن دیفای مناسب سرمایه گذاری

۶ توکن مناسب برای سرمایه‌گذاری در حوزه دیفای از نظر لارک دیویس

این مطلب راهم مطالعه کنید: بهترین سرمایه گذاری سال ۲۰۲۰ از نظر لارک دیویس کدام ارزها هستند؟

۴. تلور

توکن بعدی که در لیست دیویس قرار دارد، تلور (Tellor) است. به عقیده لارک دیویس این توکن که با علامت (TRB) در بازار نشان داده می‌شود. یکی از بازیگران مهم در حوزه اوراکل خواهد بود و با چین لینک (LINK) و بند پروتکل (BAND) رقابت خواهد کرد.

اگرچه تلور در طی یک هفته ۶۵ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است اما دیویس پیش بینی می‌کند، در آینده ارزش این توکن با برابر خواهد شد و به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد رسید.

۵. پروتکل بی زد ایکس

توکن پنجم پروتکل بی زد ایکس (bZx Protocol) است که دیویس به آن دیو دیفای (DeFi beast) می‌گوید. دارندگان این توکن می‌توانند با استیک سکه‌های خود از کارمزد وام، قرض دهی و معامله در پلتفرم‌های مختلف سود به دست بیاورند.

دیویس می‌گوید درست است که این توکن ۶۰ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است اما در حال حاضر این دارایی پایین‌تر از ارزش واقعی خود قرار دارد و پتاسیل رشد ۱۰ برابری را دارد.

۶. کاوا

آخرین توکن در لیست لارک دیویس، کاوا (KAVA) است که به نظر او می‌تواند میکر دائو (Maker DAO) بعدی باشد. میکر دائو نخستین پلتفرم‌های وام دهی در سیستم مالی غیرمتمرکز (دیفای) است.

دیویس پیش بینی می‌کند تا پایان سال کاوا از بیت کوین پشتیبانی می‌کند و همین امر یک محرک در افزایش قیمت این دارایی خواهد بود. همچنین او باور دارد به دلیل کاهش ۵۵ درصدی ارزش کاوا در دو هفته گذشته، الان فرصت مناسبی برای ورود به بازار این توکن است.

همچنین دیویس باور دارد ارزش بازار ۸۴ میلیون دلاری کاوا به زودی و پس از بازار گاوی که در آینده به سراغش می‌آید به میلیارد دلار خواهد رسید.

در نهایت اما لارک دیویس توصیه می‌کند، بازار ارزهای دیجیتال به خصوص در حوزه دیفای اصلا قابل پیش بینی نیست و تریدرها و سرمایه‌گذاران نباید بر اساس حرف‌های دیگران وارد معامله‌ای شوند که در نهایت منجر به ضررشان شود. قبل از سرمایه‌گذاری روی هر کدام از این توکن‌ها به خوبی بازار را رصد کنید و با آگاهی کامل وارد بازار شوید.

شما هم اگر تجربه سرمایه‌گذاری در بازار دیفای را دارید فراموش نکنید نظرات و تجربه‌های خود از این بازار را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما و سایر فعالان در این حوزه به اشتراک بگذارید.

منبع: dailyhodl