امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi، بخشی از صنعت ارزهای دیجیتال است که در چند وقت اخیر، پر از شور، خلاقیت و خرید و فروش‌های چندین و چند میلیون دلاری بوده است. با این حال، طبق نظر مدیر شرکت اقتصاد دیجیتال Diginex، امور مالی غیرمتمرکز بسیار کوچک و خردسال است و آینده دیفای بسیار دورتر از حد تصور قرار دارد.

ریچارد بایورث (Richard Byworth) مدیرعامل شرکت اقتصاد دیجیتال Diginex در خصوص امور مالی غیرمتمرکز می‌گوید:

من باور دارم که دیفای پتانسیل بالایی در آینده دارد، اما خیلی برای آن زود است.

همانند این است که بخواهیم با یک جعبه مقوایی به ماه سفر کنیم. منظورم این است، شما با استفاده از آن در طول راه به دردسر می‌افتید و همانطور که در حال حاضر هم می‌توان مشاهده کرد، مسائل مختلفی در امور مالی غیرمتمرکز شکست می‌خورند و می‌سوزند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای چیست و چرا اهمیت دارد؟

آینده دیفای مشابه با شرایط ICO در سال ۲۰۱۷

در زمینه دیفای، تلاش‌ها، آزمایشات و شکست‌های زیادی رقم خورده است و این مسئله نمی‌تواند برای صنعتی که قصد دارد وارد جریان اصلی زندگی انسان‌ها شود، نکته‌ای مثبت قلمداد شود. ریچارد بایورث، در ادامه می‌گوید:

صراحتا به سال ۲۰۱۷ نگاه می‌کنم و این دیفای احتمالا چیزی نیست که در حال حاضر آن را بخواهم. ما شاهد ورود شرکت MicroStrategy بودیم، ما شاهد ورود پائول تودور جونز، میلیاردر آمریکایی در این صنعت بودیم، ما شاهد ورود اشخاص قدرتمندی بودیم که توجه آن‌ها به این صنعت جلب شود و من امیدوارم که امور مالی غیرمتمرکز تبدیل به یک ICO دیگر نشود و مردم برای چند سال بعد از آن دور نشوند.

آینده دیفای مشابه با شرایط ICO در سال ۲۰۱۷

آینده دیفای مشابه با شرایط ICO در سال ۲۰۱۷ که در آن آیکو شکست خورد.

اگر برای‌ شما هم این سوال پیش آمد که جریان سال ۲۰۱۷ چیست، باید یادآور شویم که در سال ۲۰۱۷، به دلیل رشد ناگهانی ترند عرضه اولیه سکه یا ICO، صنعت ارزهای رمزنگاری شده به بالاترین حد حباب خود رسید. اما خیلی زود این ترند زودگذر با قانون‌گذاری‌های کشورهای مختلف از بین رفت. در چند هفته اخیر هم امور مالی غیرمتمرکز، حسی مشابه با همین اتفاق را دنبال می‌کند و حتی باعث شده قیمت برخی از دارایی‌های دیجیتال به شکل عجیبی افزایش چشمگیر داشته باشند.

البته ریچارد بایورث اولین شخصی نیست که دیفای را با شرایط آیکو در سال ۲۰۱۷ مقایسه می‌کند. حتی رایان سلکیس (Ryan Selkis) موسس Messari که یک سایت مشهور داده‌های دارایی‌های دیجیتال، اخیرا نظری مشابه را در خصوص آینده دیفای مطرح کرده است.

نظر شما در خصوص دیفای چیست؟ آیا آینده آن را مشابه با عرضه اولیه سکه می‌دانید؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph