باد حباب دیفای همچنان در حال کم شدن است. طبق داده‌های شرکت تحلیلی سنتیمنت (Santiment) فقط طی دیروز ارزش بازار دارایی‌های دیفای به میزان ۲۵ درصد کاهش داشته است.

سنتیمنت امروز ۸ اکتبر در بلاگش پیش بینی کرده است حجم معاملات روزانه توکن‌های دیفای به مقدار ۳۰ درصد با کاهش مواجه شود. این پیش بینی از آن جهت است که سردرمداران حوزه دیفای، یعنی سوشی (SUSHI)، یونی سواپ (UNI) و یرن فایننس (YFI) افت قیمت شدیدی پیدا کرده‌اند و طی این هفته به ترتیب ۵۱، ۳۸ و ۳۱ درصد از قیمت آنها کاسته شده است.

این هفته بازار ارز دیجیتال در یک دریای خون غرق شده است و در این میان پروتکل‌های دیفای از همه بیشتر زخمی شده‌اند. طی هفت روز گذشته درصد کاهش قیمت برخی از آنها دو رقمی بوده‌ است.

علیرغم اینکه در توییتر همه از پایان عمر دیفای صحبت می‌کنند، اما سنتیمنت ادعا می‌کند تجمع نهنگ‌های کریپتو را حول برخی از دارایی‌های دیفای از جمله سینتتیکس (SNX) شناسایی کرده است.

بیشتر بخوانید: کاهش ۵۰ درصدی ارزش پروژه های دیفای در یک ماه گذشته

سنتیمنت همچنین اشاره کرده است ارزش کل دارایی‌های دیفای پس از انتقال به بلاکچین MVRV به کمترین میزان خود رسیده است و سطح قیمت فعلی آنها را پایین‌تر از ارزش واقعی‌شان می‌داند.

شاخص‌های دیفای

اخیرا چندین شاخص دیفای فعال شده است و همگی این شاخص‌ها در این هفته به پایین‌ترین حد خود رسیده‌اند. دیروز شاخص مرکب دیفای بایننس ۲۵ درصد سقوط کرد. این شاخص از اولین روز راه‌اندازی‌اش، یعنی اواخر اوت تا کنون ۶۳ درصد کاهش داشته است.

همچنین توکن دیفای پالس ایندکس (DPI) نیز دیروز ۲۰ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین قیمت خود یعنی ۷۱ دلار رسید. این توکن از زمان راه‌اندازی‌اش که فقط چهار هفته از آن می‌گذرد، ۵۰ درصد اصلاح قیمت را تجربه کرده است.

نظر شما درباره کاهش ارزش بازار دیفای در این چند وقت اخیر چیست؟ به نظر شما دیفای آیا فقط یک حباب است یا خیر، این شرایط تغییر خواهد کرد؟ حتما نظرتان را با کوین نیک درمیان بگذارید.

منبع: CoinTelegraph