بر اساس اخباری که صبح امروز منتشر شد، یک هکر ناشناس بیش از ۲۵ میلیون دلار توکن را از استخر نقدینگی پروتکل دیفای هاروست فایننس (Harvest Finance) خارج و آن را با توکن renBTC مبادله کرده است. در ادامه این مطلب درباره جزئیات هک هاروست فایننس صحبت می‌کنیم.

هرچند جزئیات این خبر هنوز بسیار ناچیز است، اما آنچه که مشخص شده است این است پروتکل کشت سود هاروست فایننس آخرین قربانی یک هکر ناشناس است که موفق شده است به چندین پروتکل دیفای نفوذ کند. هاورست فایننس یکی از پروتکل‌های دیفای است که مانند یرن فایننس (Yearn Finance)، به دنبال پیدا کردن پربازده‌ترین استخرهای نقدینگی است.

هاورست فایننس در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرده است:

ما در حال کار روی کاهش خسارت‌های ناشی از این حمله اقتصادی به استخرهای بیت کوین و استیبل کوین هستیم و در صورت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، بلافاصله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

هک هاروست فایننس

کاهش ارزش قفل شده پروتکل دیفای هاروست فایننس پس از هک شدن

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۶ توکن دیفای مناسب سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ از نظر لارک دیویس

جزئیات هک هاروست فایننس

به نظر می‌رسد هاروست فایننس برای تامین امنیت دارایی‌های بیت کوین و استیبل کوین‌ها در حال حاضر همه دارایی‌ها را از استخرهای Curve strategy بیرون کشیده است.

تیم تحقیقاتی هاروست فایننس مدعی شد این حمله با دستکاری قیمت‌ استیبل کوین‌ها در کرو فایننس (Curve Finance) یکی دیگر از پروتکل‌های دیفای که با هاروست فایننس تعامل دارد، امکان‌پذیر شده است.

جالب است که این هک هاروست فایننس دقیقا بعد از آن صورت گرفته است که یک تحلیلگر دیفای به نام کریس بلک (Chris Blec) ادعا کرده بود که مدیران هاروست فایننس یک کلید ادمین را در قرارداد پروتکل نگه داشته‌اند که می‌تواند کل دارایی‌ها را از قرارداد خارج کند. البته هنوز مشخص نشده است که این تخلیه ناگهانی دارای‌ها از استخرها ربطی به این کلید ادمین دارد یا کدهای قرارداد هوشمند.

هاروست فایننس پیش از این حمله دارای بیش از ۱ میلیارد دلار دارایی قفل شده (TVL) بود که بر اساس گزارش دیفای پالس (DeFi Pulse) پس از این اتفاق به ۶۷۳ میلیون دلار کاهش یافته است.

فراموش نکنید که اگر از مطالب کوین نیک استفاده می‌کنید آن را به دوستان خود که به حوزه ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند هم معرفی کنید.

منبع: coindesk