یرن فایننس (Yearn.Finance) یکی از مشهورترین پروتکل‌های غیرمتمرکز مالی یا همان دیفای در جهان اعلام کرد که با سوشی سواپ (SushiSwap) ادغام خواهد شد.

بر اساس این خبر پروتکل دیفای یرن فایننس قرار است با سوشی سواپ که در واقع یک فورک از صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap) محسوب می‌شود، ادغام شده و بر اساس این قرارداد ارزش کل قفل شده (total value locked) این دو پروتکل با هم ترکیب شود.

بر اساس گزارش دیفای پالس (DeFi Pulse) ارزش کل قفل شده (TVL) پروتکل یرن در حال حاضر در حدود ۴۵۵ میلیون دلار و TVL سوشی سواپ هم نزدیک به ۷۳۰ میلیون دلار است که در واقع بزرگترین ادغام یرن تا به حال محسوب می‌شود.

البته پروتکل یرن فایننس به تازگی اعلام کرده بود با ۴ پروتکل دیگر شامل پیکل فایننس (Pickle Finance)، کریم فایننس (Cream Finance)، کاور (Cover) و آکروپولیس (Akropolis) ادغام شده است. به این ترتیب این امر پنجمین ادغام پروژه یرن در چند وقت اخیر محسوب می‌شود.

پروتکل دیفای یرن فایننس با سوشی سواپ ادغام خواهد شد

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۶ توکن دیفای مناسب سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ از نظر لارک دیویس

هدف از ادغام یرن فایننس و سوشی سواپ

آندره کرانج (Andre Cronje) بنیانگذار یرن پیش از این گفته بود محدوده فعالیت برن با سوشی سواپ با هم تداخل و هم‌پوشانی دارد و ادغام این دو پروژه کاملا مفید خواهد بود. کرانج می‌گوید:

با توجه به اینکه سوشی در حال گسترش اکوسیستم AMM یا همان بازار ساز خودکار (automated market maker) است و یرن هم روی گسترش استراتژی‌های خود تمرکز کرده است این تداخل بیش از پیش آشکار خواهد شد. یرن برای استراتژی‌های خود به تجربه AMM سفارشی نیاز داشت و سوشی هم گسترش مرزهای کشت سود و بازارهای پول خود را آغاز کرده بود. به این ترتیب و با این هم‌پوشانی‌ها کارهای بیشتری به صورت دوجانبه قابل انجام است که باعث می‌شود رابطه بین این دو پروژه به سطح همکاری‌های بیشتر پیش رود.

همچنین سوشی سواپ می‌تواند به یرن در توسعه و راه‌اندازی پروژه جدید خود یعنی دری سواپ (Deriswap) هم کمک کند. یرن قصد دارد با راه‌اندازی دری سواپ بخش‌های مختلف دیفای شامل معامله، قراردادهای آپشن و وام‌ها را در یک پلتفرم متمرکز کند.

کرانج در پایان گفته است:

یرن در گاورنانس یا حاکمیت سوشی مشارکت خواهد کرد و مقداری سوشی را به خزانه خود اضافه می‌کند و سوشی سواپ هم توکن‌های YFI را به خزانه خود اضافه خواهد کرد.

به نظر شما با ادغام شدن پروتکل‌های دیفای یرن فایننس و سوشی سواپ آیا حوزه دیفای بیش از پیش رونق خواهد گرفت؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: theblockcrypto