برای اولین بار در بازار ارزهای دیجیتال و در یک اتفاق نظر در بین دارندگان ریپل تصمیم گرفته شد تا امکان حذف کیف پول های ریپل به کاربران داده شود. با کوین‌نیک همراه باشید.

در رای گیری که انجام شد با موافقت ۸۰ درصد از جامعه ریپل در مورد بروزرسانی «اصلاح حساب‌های قابل حذف» (Deletable Accounts Amendment) به کاربران ارز ریپل اجازه داده شدتا بتوانند حساب‌های قدیمی و غیرفعال خود را حذف کنند. این بروزرسانی به حفظ یک دفترکل تمیزتر و جلوگیری از نگهداری کیف پول‌های غیرفعال کمک می‌کند.

بعد از این بروزرسانی که در تاریخ ۸ می ۲۰۲۰ انجام شد، برخی از کاربران ریپل موفق شدند کیف پول‌های قدیمی خود را حذف کنند.

کیف پول ریپل

حذف کیف پولهای ریپل

این مطلب راهم مطالعه کنید: بهترین کیف پول‌های ریپل در سال ۲۰۲۰

یکی از مهندسان ریپل به نام نیک بوگالیس (Nik Bougalis) این اصلاحیه یا بروزرسانی را در اکتبر سال ۲۰۱۹ پیشنهاد کرده بود و مزایا و معایب آن را در اختیار دیگران قرار داد. در آن زمان بزرگترین نگرانی شامل حذف حساب‌ها در میان تعهدات موجود و سوءاستفاده از حجم گسترده حساب‌های حذف شده بود.

برای حذف یک حساب کاربری باید پیش ‌شرط‌های خاصی انجام شود و فقط صاحبان تایید شده یک کیف پول یا والت حق پاک کردن آن را دارند به شرط اینکه قبل از حذف یک تراکنش از کیف پول مذکور انجام شود تا صحت مالکیت آن تایید شود.

از دیگر پیش شرط‌های آن می‌توان به داشتن کمتر از ۱۰۰۰ شیء در دفتر کل و همچنین لینک نبودن هیچ حساب دیگری به آن شیء در دفتر کل اشاره کرد.

سوابق تراکنش‌های حساب پاک شده همچنان روی سرورهایی که تاریخچه کامل تراکنشات را نگهداری می‌کنند، وجود خواهد داشت. این کار باعث جلوگیری از امکان فعالیت‌های غیرقانونی و تراکنش‌های مجهول می‌شود. با این حال داده‌ها روی سروری که فعالیت‌های اخیر بلاکچین را ثبت می‌کنند در دسترس نخواهد بود و حساب‌های حذف شده مانند حساب‌هایی رفتار می‌کنند که انگار هرگز وجود نداشته‌اند.

۵ ریپل هزینه حذف کیف پول های قدیمی ریپل

طبق گفته CryptoSlate، می‌توان حساب‌های قدیمی را با هزینه اسمی ۵ ریپل یا ۹۰ سنت حذف کرد.

بعد از اعمال این اصلاحیه یا بروزرسانی شماره گذاری کیف‌ پول‌های جدید به جای شروع شدن با عدد ۱، تغییر می‌کند تا با شاخص  دفتر کل همخوانی داشته باشد.

در پست رسمی مربوط به این اصلاحیه آمده است:

در صورتی که حسابی حذف و مجددا ایجاد شود، این تغییر از آن حساب در برابر اجرای مجدد تراکنش‌های قدیمی محافظت می‌کند.

نکته جالب این است که حساب‌های پاک شده امکان بازیابی دوباره دارند، با پرداخت هزینه ۲۰ ریپل یا ۳/۶ دلار می‌توانید حساب‌های پاک شده خود را بازیابی و از آن دوباره استفاده کنید. البته دقت کنید که تراکنش‌ها یا تنظیمات قدیمی دوباره بازیابی نمی‌شود و این بازیابی صرفا مثل «ری فرش» (refresh) کردن حساب‌های قدیمی است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تبدیل ریپل به دلار آمریکا یا بیت کوین: راهنمای کامل

این بروزرسانی یکی از پردرخواست‌ترین ویژگی‌هایی بازار ارز دیجیتال است که اکنون برای کاربران ریپل فراهم شده است.
ضمنا صفحه اصلاحات ریپل پیشنهادها و پروژه‌های مختلفی را نشان می‌دهد که در دست اجرا هستند، اما هیچکدام به اندازه امکان حذف کیف پول های ریپل مهم نیستند.

منبع: cryptoslate