شناختن بهترین کیف پول‌های ریپل قطعا یکی از لازمه‌های هر سرمایه گذار یا مبادله کننده‌ای محسوب می‌شود. با کوین نیک همراه باشید تا بهترین کیف پول‌های ریپل در سال ۲۰۲۰ را به شما معرفی نماییم.

کیف پول ریپل چیست؟

در همین ابتدای کار و پیش از این که بحث اصلی خود را آغاز کنیم، باید از تفاوت‌های بین ریپل و XRP مطلع شویم. Ripple Labs شرکتی است که توکن‌های XRP را تولید می‌کند؛ یک ارز دیجیتال که توزیع می‌شود و در شبکه‌ی تسویه به صورت Open Source قرار دارد. این شرکت به وسیله Chris Larsen (مدیر عامل) و Jed McCaleb (رئیس بخش فناوری) در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد.

هدف ریپل این بود که به عنوان یک شبکه‌ی جهانی تسویه حساب شناخته شود؛ شبکه‌ای که به همه اجازه می‌دهد پول را از هر ارز به هر ارز دیگر منتقل کنند و این فرایند تنها چند ثانیه به طول بینجامد. این یک هدف جاه‌طلبانه و بزرگ بود که باعث می‌شد استفاده از سیستم‌های قدیمی‌تر مانند Western Union یا SWIFT به کلی از بین برود.

بر اساس سرمایه گذاری بازار، ریپل هم‌اکنون به عنوان سومین رمزارز بزرگ دنیا محسوب می‌شود. شبکه‌ی پولی سریع آن باعث می‌شود تا ریپل به یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین رمزارزها در میان مردم شناخته شود و نبود آن برای سرمایه‌گذاران و فعالان در بازار رمزارز، غیر قابل تصور است.

حالا که بر اساس این توضیحات، می‌دانید ریپل چیست، شناختن بهترین کیف پول‌های ریپل نیز یکی از لازمه‌های کار محسوب می‌شود. از آن جایی که شما قرار است پول و سرمایه خود را درون این کیف پول‌ها ذخیره کنید، باید بدانید که ایمن‌ترین و بهترین کیف‌ پول‌های ریپل چه هستند.

فهرستی از ۱۰ کیف پول‌ برتر ریپل در سال ۲۰۲۰

شما می‌توانید در فهرست زیر، ۱۰ کیف پول برتر مخصوص ریپل در سال ۲۰۲۰ را مشاهده نمایید. در قدم بعدی به معرفی هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • Ledger Nano S
  • Toast Wallet
  • Uphold
  • GateHub
  • Guarda
  • Cryptonator
  • Edge Wallet
  • CoinPayments
  • Exarpy
  • Ripple Paper Wallet

کیف پول Ledger Nano S

کیف پول Ledger Nano S یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری ریپل محسوب می‌شود. این کیف پول به صورت یک وسیله USB کار می‌کند که می توان آن را از طریق پورت‌های USB به رایانه متصل کرد. کیف پول Ledger Nano S از طیف وسیعی از رمزارزها مانند ریپل، اتریوم، بیت کوین، لایت کوین، اتریوم کلاسیک و بسیاری دیگر از آلت کوین‌ها پشتیبانی می‌‌کند و کار کاربران را راحت‌تر از همیشه می‌سازد.

اما عاملی که باعث می‌شود در قدم اول به معرفی کیف پول Ledger Nano S بپردازیم، امنیت بسیار خوب و بالا آن است. این کیف پول دارای تایید سازی رمز دو مرحله‌ای، کد PIN امنیتی و یک عامل بازیابی است که آن را به یک کیف پول کاملا امن و مطمئن تبدیل می‌کند.

کف پول Ledger Nano S که به صورت سخت‌افزاری در دسترس قرار می‌گیرد، دارای یک صفحه OLED است. با استفاده از این صفحه‌ی OLED، شما می‌توانید جزئیات تراکنش‌ها را با کلید دو ضربه‌ای (Double Tap) چک کنید. علاوه بر این، به جای انبار کردن و ذخیره کردن ارزتان، کیف پول Ledger Nano S به شما اجازه می‌دهد تا دارایی‌های XRP خود را روی شبکه بلاک چین دنبال و پیگیری نمایید. برای دسترسی به کیف پول Ledger Nano S اینجا کلید کنید.

کیف پول Toast

کیف پول Toast یک کیف پول Open Source و مخصوص XRP است که بسیار ساده به نظر می‌رسد اما به شدت ایمن و مطمئن است. ترکیب ساده بودن و ایمن بودن، سبب شده تا کیف پول Toast به یکی از بهترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های ریپل در سال ۲۰۲۰ میلادی تبدیل شود.

کیف پول Toast برخلاف کیف پول قبلی، به صورت نرم افزاری در دسترس است و می‌توانید آن را روی پلتفرم‌هایی مانند iOS، اندروید، ویندوز، مک و لینوکس داشته باشید. رابط کاربری کیف پول Toast بسیار ساده و راحت است و به شما اجازه می‌دهد XRP را روی تمام دستگاه‌های خود نگه دارید. ویژگی‌های بازیابی (Backup و Recovery) کیف پول Toast در کنار PIN ایمن و مطمئن آن، این کیف پول را به یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های کیف پول ریپل تبدیل می‌کند. برای دسترسی به کیف پول Toast اینجا کلیک کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کیف پول سخت افزاری چیست و چرا باید از آن استفاده کنید

کیف پول Uphold

کیف پول Uphold یکی از بهترین کیف پول‌ها برای توکن‌های XRP محسوب می‌شود. با استفاده از این کیف پول، شما می‌توانید به شکل امن به ارسال، دریافت یا ذخیره‌ی چندین رمزارز بپردازید و مشکلی از این بابت نداشته باشید. برای دسترسی به کیف پول Uphold تنها کافی است از طریق مرورگر اینترنت خود وارد عمل شوید و جالب است بدانید که این کیف پول از ۹ رمزارز، ۲۳ ارز دولتی و ۴ فلز پشتیبانی می‌کند. کیف پول Uphold یک رابط کاربری بسیار ساده و بدون دردسر و یک پروسه‌ی Set up دارد که در آن باید رمز دو مرحله‌ای را ننظیم کنید و امنیت دارایی‌های خود را بالا ببرید. همان طور که پیش از این گفته شد، شما می‌توانید تنها از طریق مرورگر وب خود به Uphold دسترسی داشته باشید یا به صورت اپلیکیشن روی پلتفرم‌های اندروید و iOS نصب نمایید. برای دسترسی به کیف پول Uphold اینجا کلیک کنید.

کیف پول GateHub

طبق اطلاعات Ripple Wallet Review، کیف پول GateHub یکی از بهترین کیف پول‌های ریپل محسوب می‌شود؛ کیف پولی که به صورت آنلاین در دسترس قرار می‌گیرد و استفاده از آن بسیار راحت است. کیف پول GateHub نه تنها از XRP پشتیبانی می‌کند، بلکه دیگر رمزارزها را نیز در شعاع پشتیبانی خود قرار می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد تا رمزارزهای خود مانند XRP ،ETH ،ETC ،REP ،DASH ،QAU ،XAU و غیره را ارسال کرده، بفرستید یا انبار و ذخیره کنید. این کیف پول همچنین به شما اجازه می‌دهد تا ارزهای دولتی مانند USD و EURO و البته فلزهای قیمتی مانند طلا و نقره را مبادله کنید.

در مورد بحث امنیت، باید بگوییم زمانی که می‌خواهید یک حساب کاربری برای کیف پول GateHub باز کنید، باید جزئیات و اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید. این کار باعث می‌شود تا یک رمز و دسترسی دو مرحله‌ای برای حساب شما فعال شود و امنیت دارایی شما را بالا ببرد. برای دسترسی به کیف پول GateHub اینجا کلید کنید.

کیف پول Guarda

کیف پول Guarda یک کیف پول بدون حضانت و چند ارزی محسوب می‌شود که ۴۵ بلاک چین و هزاران توکن را در خود جای می‌دهد. ذخایر این کیف پول روی وب، دسکتاپ (رایانه‌های شخصی)، موبایل (iOS و اندروید) و نسخه‌های گسترش یافته‌ی کروم (Chrome) قرار می‌گیرند. کوین‌هایی که کیف پول Guarda پشتیبانی می‌کند شامل بیت کوین، اتریوم، Bitcoin SV ،Monero XMR ،Zcash ،Dash، اتریوم کلاسیک و موارد بیشتر می‌شود. قابلیت و کاربرد گسترش یافته‌ی این کیف پول همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا مبادله، خرید و فروش رمزارز به صورت داخلی داشته باشند.

کیف پول Guarda از آن جایی که هیچ یک از داده‌ها و اطلاعات شخصی و خصوصی مشتریان را ذخیره نمی‌کند، ایمن است. تمام کیف پول‌ها بدون حضانت هستند و بازیابی‌ ها و پشتیبانان آن‌ها به صورت رمز نگاری شده روی دستگاه کاربر ذخیره می‌شوند. از نظر امنیت، کوین و پشتیبانی از ویژگی‌های مختلف و گوناگون، کیف پول Guarda یکی از بهترین کیف پول‌های رمزارز در بازار کنونی محسوب می‌شود. برای دسترسی به کیف پول Guarda اینجا کلیک کنید.

کیف پول Cryptonator

زمانی که از بهترین و پرطرفدارترین کیف پول‌های ریپل صحبت می‌کنیم، نمی‌توان نامی از Cryptonator به میان نیاورد و اشاره‌ای به آن نکرد. Cryptonator یک کیف پول مبتنی بر وب است که شما می‌توانید در تمام روزهای هفته و در ۲۴ ساعت روز، آن را مدیریت کنید. کیف پول Cryptonator برای سیستم‌ عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس در دسترس قرار دارد.

این کیف پول از ۱۹ رمزارز مختلف مانند ریپل، بیت کوین، اتریوم، دش (Dash)، لایت کوین، Zcash و تعداد بیشتری کوین پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری دوستانه و بسیار راحت و همچنین ویژگی‌های مبادله‌ی آنی و رایگانِ کیف پول Cryptonator، باعث می‌شود تا این کیف پول در رده‌های بالایی فهرست ما قرار بگیرد و به یک گزینه عالی در سال ۲۰۲۰ تبدیل شود. در مورد موارد امنیتی نیز باید گفت که Cryptonator دارای درجه امنیتی در سطح بانک است و به جای HTTPS از یک اتصال رمزنگاری شده‌ی SSL بهره می‌برد. علاوه بر این، تایید رمز دو مرحله‌ای برای این کیف پول در نظر گرفته شده و IPهای قابل اعتمادی دارد. برای دسترسی به کیف پول Cryptonator اینجا کلیک کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بهترین کیف پول تتر کدام است و چطور آن را تهیه کنم؟

کیف پول Edge

Edge یک کیف پول موبایلی و Open Source است که نسخه‌های اندروید و iOS آن در دسترس قرار دارند. با استفاده از کیف پول Edge، شما می‌توانید ارز و پول دولتی را به رمزارز تبدیل نمایید و به این صورت به مبادله بپردازید. علاوه بر این، امکان مبادله‌ی کریپتو به کریپتو نیز با استفاده از این کیف پول وجود دارد. کیف پول Edge در واقع به شما اجازه می‌دهد از طریق موبایل خود به شبکه‌ی ریپل دسترسی مستقیم داشته باشید.

کاربران کیف پول Edge برای ساختن و رمزنگاری کردن حساب شخصی خود، باید با استفاده از یک نام کاربری و یک رمز عبور، ثبت نام کنند. در غیر این صورت، هیچ اطللاعاتی وارد حافظه‌ی گوشی موبایل شما نمی‌شود. Edge یک کیف پول ریپل رایگان است که با استفاده از بازیابی رمز ورود  و اجازه‌ی ورود دو مرحله‌ای، امنیت حساب و دارایی شما را بالا می‌برد. برای دسترسی به کیف پول Edge اینجا کلیک کنید.

کیف پول CoinPayments

CoinPayments تنها یک کیف پول نیست بلکه یک پلتفرم صرافی و مبادله نیز محسوب می‌شود. این پلتفرم به شدت شبیه به بانک کار می‌کند و شما می‌توانید در آن حساب محصوص به خود را باز کرده و ارز خود را درون آن ذخیره نمایید. کیف پول CoinPayments بیش از ۱۰۰ آلت کوین را با هزینه تراکنش بسیار کم قبول و پشتیبانی می‌کند و علاوه بر بزرگترین کیف پول‌های XRP، بزرگترین و سریع‌ترین شبکه‌های تسویه را نیز دارا است.

جست و جو در وب‌سایت CoinPayments بسیار راحت بوده و رابط کاربری استاندارد آن باعث می‌شود تا محیط وب‌سایت بسیار کاربر دوستانه باشد. این پلتفرم با فروشگاه Magento 2 ادغام شده و از کیف پول‌های رمزارز Magento 2 برای ذخیره کردن کوین‌های شما استفاده می‌کند. این پلتفرم همچنین یک اپلیکیشن موبایل دارد که برای کاربران اندروید و iOS منتشر شده و به شما اجازه می‌دهد هر زمان و هر جایی از آن استفاده کنید. برای دسترسی به کیف پول Edge اینجا کلیک کنید.

کیف پول Exarpy

کیف پول Exarpy (برای نام این کیف پول هوشمندانه عمل شده و می‌توانند به صورت XRP نیز تلفظ شود) یک کیف پول محبوب دیگر است که باید درون فهرست بهترین کیف پول‌های ریپل در سال ۲۰۲۰ قرار بگیرد. با این که کیف پول Exarpy در زمینه امنیت خود کم نمی‌گذارد اما باید توجه داشته باشید که از طریق هر مرورگری قابل دسترسی است. Exarpy در واقع پلتفرمی است که به آسانی بدون دخالت و ورود شخص یا رابط سوم، ریپل را ذخیره کرده و آن را منتقل کند.

جدا از بحث این که Exarpy واقعا ایمن است، باید بگوییم که این پلتفرم بسیار کاربرپسند محسوب می‌شود و خدمات مفیدی برای مشتریان خود دارد. شما می‌توانید برای دسترسی به کیف پول Exarpy اینجا کلیک کنید.

کیف پول Ripple Paper

کسانی که همیشه دوست دارند ارزها یا دیگر اطلاعات مهم خود را روی یک برگه‌ی کاغذ بنویسند، باید به سراغ Ripple Paper بروند. با این که نمی‌توان به صورت قطعی امنیت Ripple Paper را تضمین کرد اما افرادی که به استفاده از کیف پول‌های مبتنی بر وب‌ یا دسکتاپ رایانه شخصی خود اعتقادی ندارند و می‌خواهند مانند دوران قدیم، همه چیز را به صورت فیزیکی یادداشت نمایند، می‌توانند کیف پول Ripple Paper را امتحان کنند. کیف پول Ripple Paper در واقع بهترین کیف پول آفلاین در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

پیشنهاد می‌شود که تکه کاغذ را با مراقبت زیادی ذخیره کنید یا حتی کپی‌های زیادی از آن را بسازید تا در صورت صدمه دیدن نسخه اصلی، اطلاعات خود را از دست ندهید. از آن جایی که تکه کاغذ شامل تمام اطلاعات مهم شما مانند رمزها و کلید های شخصی می‌شود، باید به شدت مراقب باشید تا آن را از دست ندهید یا اطلاعات آن را فاش نکنید. شما می‌توانید برای دسترسی به کیف پول Ripple Paper اینجا کلیک کنید.

در این مطلب به معرفی ۱۰ کیف پول برتر ریپل در سال ۲۰۲۰ پرداختیم تا کار شما را برای ذخیره‌ی دارایی‌ها یا انتقال آن‌ها راحت سازیم. بزگترین نقطه قوت یک کیف پول، امنیت بالای آن محسوب می‌شود و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. پس از این مورد، پشتیبانی‌ها، امکانات و رابط کاربری در رد‌ه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

نظر شما در مورد این کیف پول‌های ریپل چیست؟ استفاده از کدام یک از آن‌ها را پیشنهاد می‌دهید؟

منبع: Coinswitch