برای شروع تجارت رمزارز در اکسچنج Binance باید در حساب Binance خود بودجه داشته باشید. در غیر این صورت سپرده گذاری رمزارز دشوار می‌شود. به دلیل بالا بودن تعداد رمزارزهایی که بایننس پشتیبانی می‌کند ارائه آموزش تک تک آن‌ها دشوار خواهد بود، از طرفی برخی رمزارزها شرایط ویژه خود را برای سپرده گذاری دارند. این بار به سراغ نحوه سپرده گذاری BNB از Trust Wallet رفته ایم تا با کلیت مراحل کار آشنا شوید.

سپرده گذاری رمزارز در Binance

Binance، تجارت با بیش از ۱۵۰ رمزارز مختلف را پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید هر یک از این موارد را در اکسچنج سپرده گذاری کنید. در این مقاله از کوین نیک ما برای نمونه به نحوه سپرده گذاری BNB از Trust Wallet می‌پردازیم.

از صفحه خانه (Homepage) سایت Binance موس را به سمت آیکن پروفایل خود حرکت دهید. این آیکن برای هر شخص شکل متفاوتی دارد و براساس دو حرف اول آدرس ایمیل‌تان تعریف شده است.

در منوی کشویی این قسمت می‌توانید اطلاعات پروفایلتان را مرور کنید. در منویی که ظاهر شده روی Deposit کلیک کنید تا به صفحه سپرده گذاری هدایت شوید.

سپرده گذاری رمزارز در Binance

اکسچنج Binance

پس از انتقال به صفحه سپرده گذاری، می‌توانید ارز مورد نظر خود را به منظور سپرده گذاری انتخاب کنید. Binance بیش از ۱۵۰ رمزارز را پشتیبانی می‌کند. با این حال توجه داشته باشید که اگر کیف پولتان در فرایند تعمیر (maintenance) قرار دارد، گاه ممکن است قابلیت سپرده گذاری برای برخی از رمزارزهای خاص در دسترس نباشد.

انتخاب رمزارز در قسمت چپ صفحه نمایش قرار دارد و جزئیات مربوط به سپرده گذاری در سمت راست نمایش داده می‌شود.

سپرده گذاری رمزارز BNB

با توجه به رمزارزی که برای سپرده گذاری انتخاب کردید این فرآیند می‌تواند شکل خاص خودش را داشته باشد. در مورد BNB، در حین سپرده گذاری آن در اکسچنج Binance به یک MEMO نیاز دارید. وقتی هشدار مربوطه را خوانده و از محتوای آن اطلاع پیدا کردید روی گزینه I understand و ادامه کلیک کنید.

هشدار در سپرده گذاری رمزارزBNB

ارز بایننس

با وارد شدن به مرحله بعد آدرس سپرده BNB شما در کنار MEMOی سپرده بر روی صفحه نمایش داده خواهد شد. اگر در هنگام سپرده گذاری MEMO را نگنجانید سپرده شما از دست خواهد رفت.

این مطلب راهم مطالعه کنید: نحوه پیشگیری از سرقت هویت در بلاکچین

چرا به MEMO نیاز داریم؟

وجود MEMO ضروری است زیرا آدرس سپرده BNB برای همه کاربران یکسان است. MEMO یک شناسه منحصربفرد است که به هر یک از حساب‌ها اختصاص داده شده و به Binance اجازه شناسایی سپرده و اعتبار هر حساب را می‌دهد.

سپرده گذاری رمزارز و QR Code

آدرس سپرده BNB

حال که جزئیات مربوط به سپرده خود را دارید می‌توانید کیف پولی که می‌خواهید سپرده از آنجا فرستاده شود را باز کنید. برای مثال ما از Trust Wallet روی iOS استفاده کردیم. اگر شما کیف پول Trust Wallet ندارید می‌توانید آن را از وب‌سایت Trust Wallet دانلود کنید.

وقتی کیف پولتان باز شد رمزارزی که می‌خواهید ارسال شود را انتخاب کنید. در این مورد انتخاب ما BNB است.

سپرده گذاری رمزارز Trust Wallet

کیف پول ارز دیجیتال

روی دکمه Send کلیک کنید.

ارسال سپرده گذاری رمزارز

اکسچنج بایننس

از این مرحله به بعد باید وارد آدرس سپرده Binance و MEMO شوید. ساده‌ترین راه برای وارد کردن آدرس، اسکن QR code موجود در Binance است. با کلیک روی دکمه Show QR Code در وب‌سایت، می‌توانید کد را ببینید.

نمایش QR Code در سپرده گذاری رمزارز

آدرس سپرده Binance

آدرس سپرده سپرده گذاری رمزارز

QR CODE

با وارد کردن جزئیات مربوطه می‌توانید تراکنش را ارسال کرده و حساب Binance شما مدت کوتاهی پس از آن دارای اعتبار خواهد بود.

واریز به حساب  Binance در سپرده گذاری رمزارز

تراکنش بایننس

خرید رمزارز روی Binance با استفاده از کارت اعتباری

می‌توانید با استفاده از کارت اعتباری هم رمزارز بخرید. برای انجام این کار، با نشانگر موس به روی آیکن پروفایل خود کلیک کنید. وقتی منوی کشویی باز شد روی Buy With Credit Card کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

سپرده گذاری رمزارز با استفاده از کارت اعتباری

خرید رمزارز از کارت اعتباری

در صفحه بعدی می‌توان انتخاب کرد که قصد دارید کدام نوع رمزارز را بخرید و مقدار آن را هم مشخص می‌کنید. هزینه کل با توجه به مقدار سفارش و قیمت رمزارز در بازار نمایش داده خواهد شد (تمام هزینه‌ها در این رقم گنجانده شده است.) اگر تمایل داشته باشید می‌توانید اول هزینه کل را تنظیم کنید، به این ترتیب به طور اتوماتیک خواهید دید که با آن قیمت چه مقدار رمزارز را می‌توانید بخرید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کاربرد بلاکچین در بهداشت و درمان چیست و چقدر از آن استفاده می‌شود؟

خرید با کارت اعتباری با سپرده گذاری رمزارز

تایید خرید با کارت اعتباری

وقتی آماده شدید برای خرید روی دکمه Buy now کلیک کنید. یک پنجره ظاهر می‌شود و در آن می‌توانید جزئیات مربوط به سفارش خود را تایید کنید. موارد مربوط به سلب مسئولیت (Disclaimer) و شرایط استفاده (Terms of Use) را مطالعه کنید و در صورت موافقت مربع را تیک زده و برای پرداخت روی دکمه Go to payment کلیک کنید.

تایید سفارش سپرده گذاری رمزارز

تایید سفارش در بایننس

در این مرحله باید جزئیات کارت اعتباری و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. پس از اتمام کار روی دکمه پرداخت یعنی Pay now کلیک کنید.

پرداخت سپرده گذاری رمزارز

پرداخت با کارت اعتباری

اطلاعات شخصی سپرده گذاری رمزارز

اطلاعات شخصی برای پرداخت

صبر کنید تا کارت اعتباری‌تان تایید شود.

پردازش اطلاعات سپرده گذاری رمزارز

تایید کارت اعتباری

اگر اولین باری است که این نوع پرداخت را انجام می‌دهید از شما خواسته می‌شود آدرس ایمیل و شماره تلفنتان را تایید کنید. یک ایمیل و یک اس‌ام‌اس با کد تایید دریافت خواهید کرد. برای پایان یافتن فرایند تایید باید لینک ارسال شده در ایمیل را باز کرده و کد دریافت شده در اس‌ام‌اس را در آن وارد کنید. پس از اتمام این مرحله روی Continue کلیک کنید.

تایید هویت سپرده گذاری رمزارز

تایید ایمیل و شماره تلفن

سپس باید با استفاده از یک سند رسمی هویت خود را تایید کنید. لطفا یک تصویر از سند خود را همراه با اطلاعات شخصی آپلود کرده و روی Upload Document کلیک کنید.

آپلود سند  سپرده گذاری رمزارز

تاییده سند پرداخت

در پایان، سند شما تایید می‌شود، در صورت پذیرفته شدن، یک ایمیل دریافت می‌کنید که می‌گوید خرید شما تایید شد. مدت کوتاهی پس از آن رمزارز خریداری شده به حساب Binance شما انتقال داده می‌شود.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر به دنبال خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه روز، هوای شما را داریم!