به عقیده دویچه بانک، سیاست‌گذاری فدرال رزرو ایالات متحده باعث پایان‌یافتن بازار آزاد شده و بازار سنتی اکنون «بازار زامبی» است. اما در این بین، بیت کوین تنها رمزارزی است که تحت تأثیر هیچ دولت و قانون‌گذاری نیست و به جذابیتی روزافزون دست یافته است. برای دنبال‌کردن مطالب بیشتر در مورد بازار بیت کوین و سایر رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

طی چند روز اخیر، بیت کوین بالاتر از ۷,۰۰۰ دلار معامله می‌شود. ۱۶ آوریل، بیت کوین شاهد یک روند صعودی کوتاه‌مدت بود که باعث افزایش قیمت تمام دارایی‌های دیجیتال شد.

هشدار دویچه بانک در مورد پایان بازار آزاد

در میانه رکود شدید اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، انواع تردید و سوظن در خصوص سلامت بازارهای سنتی بیش از پیش قوت گرفته‌اند.

در یکی از مهم‌ترین نمونه‌های اخیر، دویچه بانک فدرال رزرو ایالات متحده را متهم کرد که جرقه «پایان بازار آزاد» را زده است. جورج ساراولوس (George Saravelos)، مدیر بخش بین‌المللی تحقیقات مبادلات خارجی دویچه بانک طی مقاله‌ای به نام «پایان بازار آزاد: تاثیر روی ارزها و چیزهای دیگر» نوشت:

در نهایت، بانک‌های مرکزی ممکن است تبدیل به مامورین دائمی اقتصاد بشوند که به شکل دستوری قیمت سهام و اعتبارها را کنترل می‌کنند و به‌شدت با شوک‌های مالی مقابله می‌کنند… این مسئله یک جهان دوقطبی با سرکوب مالی شدید پدید می‌آورد که با نوسان اقتصادی بسیار بالا و نوسان مالی بسیار پایین همراه خواهد بود: یعنی یک بازار زامبی.

یک بازار زامبی بازاری است که به اندازه‌ای درآمد دارد که به کار خود ادامه دهد اما برای تامین مالی به شدت وابسته به بانک‌ها است و به علت بدهی زیاد نمی‌تواند رشد کند.

بیت کوین جایگزین بازار زامبی

بیت کوین ممکن است تنها پولی باشد که هرگز نیازی به هیچ دولتی و یا مداخلات بانک مرکزی ندارد. در حال نگارش این خبر، بیت کوین در وضعیت سبز و با قیمت ۷,۱۰۰ دلار معامله می‌شود.

در میانه بحران جهانی اقتصاد، بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال علاقه و اشتیاق بیشتری در میان افراد کسب کردند. به گفته اکثر تحلیل‌گران، طی این مدت بیت کوین برای بسیاری تبدیل به مکانی امن شده است. درواقع، در طول این بحران، بیت کوین و فناوری بلاک چین می‌توانند بهتر بدرخشند.

۱۳ آوریل، مایک نوووگراتز (Mike Novogratz) طی مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ اظهار داشت در زمان بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، صندوق‌های پوشش ریسک و افرادی که سرمایه زیادی دارند علاقه روزافزونی به بیت کوین و سرمایه‌گذاری روی بزرگ‌ترین رمزارز جهان نشان می‌دهند.

منبع: cryptogazette