اتریوم به‌منظور درک بهتر اعتبارسنج‌ها از شبکه ارتقایافته اتریوم ۲ و فرایند انتقال به این شبکه جدید، لانچ پد اعتبارسنج اتریوم ۲ را راه‌اندازی کرده است. آنطور که سازمان اتریوم می‌گوید لانچ پد اعتبارسنج اتریوم ۲ درحال حاضر فعال شده است. اعتبارسنج‌ها می‌توانند از طریق این لانچ پد با اتریوم ۲ و نحوه کار کردن آن آشنا شوند.

اعتبارسنج‌های اتریوم ۲ می‌توانند در مدالا سپرده کنند

افرادی که می‌خواهند در نسخه ارتقایافته شبکه اتریوم اعتبارسنج شوند، می‌بایست کاملا با گواهی اثبات سهام (PoS) وفق پیدا کنند و البته با تمام زوایای فرایند انتقال به شبکه جدید آشنا شوند. به همین منظور اتریوم لانچ پد اعتبارسنج را معرفی کرده است، که مهمترین هدفش تشریح جزئیات اتریوم ۲ برای اعتبارسنج‌ها است. تیم تحقیقاتی اتریوم ۲ در وبلاگ اتریوم هدف از عرضه لانچ پد را اینچنین گفته است:

مهم‌تر از همه‌چیز برای ما این است که مطمئن شویم اعتبارسنج‌ها درک درستی از کاری که می‌کنند داشته باشند و بدانند چرا این کار را انجام می‌دهند.

افرادی که می‌خواهند اعتبارسنج شوند می‌توانند در مدالا (Medalla) سپرده‌گذاری کنند و بر سهام‌گذاریشان نظارت کنند. مدالا که روز ۴ اوت (۱۴ مرداد) راه‌اندازی می‌شود، قرار است آخرین شبکه آزمایشی اتریوم ۲ باشد.

سازمان اتریوم در وبلاگش نوشته است که در این پروژه تیم تحقیقاتی اتریوم ۲ با Consensys و DeepWork همکاری کرده است.

لانچ پد اعتبارسنج اتریوم ۲
توییت اتریوم مبنی بر اعلام عرضه لانچ پد اعتبارسنج اتریوم ۲

بیشتر بخوانید: آخرین شبکه آزمایشی اتریوم ۲ به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

اعتبارسنج‌ها چه چیزی باید بدانند؟

تیم تحقیقاتی اتریوم ۲ به افرادی که می‌خواهند در اتریوم ۲ اعتبارسنج شوند، یادآور شده است که قبل از ایجاد حساب کاربری در این شبکه حتما آشنایی کاملی از شبکه ارتقایافته بدست بیاورند. یک اعتبارسنج می‌تواند برای استیکینگ و افزایش امنیت شبکه به‌صورت مداوم سود دریافت کند، اما به‌هرحال این روند چندان بی‌خطر هم نیست. برای مثال، اعتبارسنج‌هایی که طبق قوانین عمل نکنند، جریمه خواهند شد. همین اتفاق برای آن دسته از اعتبارسنج‌هایی که آفلاین هستند و در عملیات گروهی فعال نیستند نیز خواهد افتاد.

گذشته از این جریمه‌ها، مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش اعتبارسنج‌ها است. اعتبارسنج‌ها می‌بایست بجای پیوستن به یک استخر استیکینگ، خودشان مسئول مدیریت کلیدهایشان باشند. کلیدهایی که توسط اعتبارسنج‌ها تولید می‌شود، از یک عبارت یادآور خاص گرفته می‌شود.

اتریوم ۲ در سه فاز عرضه خواهد شد:

فاز صفر: شامل تمام بخش‌های مکانیزم اجماع اتریوم ۲ است. طی این فاز بر تمام اعتبارسنج‌ها و بالانس آنها نظارت می‌شود.

فاز یک: در این فاز داده‌ها و اطلاعات اتریوم ۲ به شبکه اضافه می‌شود.

فاز دو: در این فاز شبکه ارتقایافته اجرا خواهد شد و تمام برنامه می‌توانند روی شبکه فعال شوند.

شبکه‌های آزمایشی قبل از فاز صفر راه‌اندازی می‌شود.

وقتی صحبت از پاداش می‌شود، سازمان اتریوم می‌گوید که این پاداش‌ها ثابت نیستند.

اگر مجموع سهام‌گذاری اتریوم پایین باشد، پاداش سالانه بالا خواهد بود. اما اگر مجموع سهام‌گذاری افزایش یابد، پاداشی که هر اعتبارسنج دریافت می‌کند کاهش خواهد یافت.

همین حالا و قبل از عرضه مدالا قرارداد سپرده‌گذاری شبکه آزمایشی اتریوم ۲ مملو از تراکنش شده است. تا امروز چیزی حدود ۵ هزار سپرده ثبت شده است. در مجموع، ۱۵۰ هزار اتریوم سپرده شده است و به‌نظر می‌رسد تا قبل از راه‌اندازی اتریوم ۲ حداقل میزان اتریوم لازم، یعنی ۵۳۴٫۲۸۸ اتریوم، تامین شود.

در زمان نگارش این مطلب اتریوم بالاتر از ۳۱۱ دلار خریدوفروش می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته ۲/۸۰ درصد رشد داشته است. قیمت اتریوم هنوز به عرضه لانچ پد واکنشی نشان نداده است. اما احتمالا تا همین حالا هم حواشی به‌روزرسانی اتریوم تاثیر خودش را روی قیمت گذاشته باشد.

نظرات و تحلیل‌های خودتان را درباره شبکه اتریوم ۲ و عرضه لانچ پد اعتبارسنج اتریوم ۲ با کوین‌نیک در میان بگذارید.

منبع: CryptoPotato