با وجود همبستگی بین صندوق‌های پوشش ریسک و بازارهای سنتی، صندوق های دارایی دیجیتال در بحران کرونا، مزایای بیشتری دارند. اولین نکته مهم این است که علی‌رغم امنیت بالای دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده، در ماه مارس مشخص شد که این طبقه از دارایی‌ها با بازارهای سنتی ارتباط نزدیکی دارند. علاوه بر این، تعدادی صندوق ارز دیجیتال وجود داشتند که به‌دلیل مواضع فاقد پوشش ریسک یا چالش‌هایی در انجام مدیریت مناسب ریسک ورشکسته شدند. درست مشابه دسامبر سال ۲۰۱۷، وضعیت برخی صندوق‌ها آنقدر بد بود که مدیران تصمیم گرفتند صندوق خود را منحل کرده، استرداد اجباری صادر و فعالیت‌ها را متوقف کنند. به‌طور متوسط، صندوق‌های پوشش ریسک ارز دیجیتال در بین مشتریان در حال افول بودند، اما این افول به‌اندازه همتایان سنتی آن‌ها نبود. هر ۲ گروه تقریبا به‌اندازه معیارهای مربوطه در بازار خود دچار شکست نشده بودند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

وضعیت صندوق های دارایی دیجیتال

ارز دیجیتال بیت کوین

مطابق انتظار، ما می‌توانیم دو گروه را شناسایی کنیم

صندوق‌های عرضه در بازار (به‌عنوان مثال، صندوق‌های طولانی‌مدت) عمدتا در بازار دچار سقوط ناگهانی می‌شوند، هرچند که شاهد استثنائاتی هم بوده‌ایم، در حالی که صندوق‌های پوشش ریسک رمزنگاری بازار بدون ریسک، به‌طور عمده با ثبات بیشتری عمل می‌کنند.

پایدارترین صندوق های دارایی دیجیتال معمولا سیستماتیک هستند و از ترکیب استراتژی‌های بازار بدون ریسک، مانند آربیتراژ آماری استفاده می‌کنند و تحت هر شرایطی بین ۱ تا ۲٪ در ماه بازگشت سود دارند. چند مشتری حتی در بحران ویروس کرونا با تعدادی از آن‌ها کار کرده‌اند و با افزایش فرصت ارائه‌شده توسط نوسانات بازار رمزارزها، حتی برخی از این صندوق‌ها به نتایج خوبی دست یافته و آلفا کوین بیشتری تولید کرده‌اند.

متاسفانه، برخی از این صندوق‌های بازار بدون ریسک تحت تاثیر «اجرای ضعیف» کارگزار/صرافی‌های خود بوده‌اند. در مجموع، این صندوق‌ها در آن گروه نسبت به صندوق‌های عرضه در بازار، ضررها را به‌حداقل رسانده‌اند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا سال آینده سال دارایی های دیجیتال خواهد بود؟

گفتنی است که به‌طور کلی این صنعت در برابر بحران بسیار مقاوم عمل کرده؛ ما در هیچ صرافی ضررهای اجتماعی مشاهده نکرده‌ایم و تعداد کمی از آن‌ها دچار رکود شده‌اند. به لطف ماهیت دیجیتالی فضای ارزهای رمزنگاری‌شده، این صنعت بسیار خوب و با کمترین اختلال، با دنیای «کار از خانه» مواجه می‌شود.

این صنعت، مشابه بازارهای عمومی سنتی انتظار دارد که صندوق‌های پوشش ریسک بازار مجدداً شتاب بگیرند، زیرا سرمایه‌گذاران به‌دنبال کاهش ریسک خود در برابر عدم اطمینان بازار هستند.

علاوه بر نوسان‌های فعلی در بازارها، این عامل می‌تواند توضیح دهد که چرا Vauban که درصد خوبی از آن مدیران صندوق‌های رمزنگاری هستند، هرگز تعداد زیادی درخواست بابت راه‌اندازی صندوق پوشش ریسک جدید دریافت نکرده است. ما انتظار داریم که صندوق‌های پوشش ریسک در سال‌های آینده رونق بگیرند و البته سرمایه‌گذاران هم تمایل به چنین صندوق‌هایی خواهند داشت.

تاثیر بحران کرونا بر وضعیت صندوق های دارایی دیجیتال

وضعیت بیت کوین در دوران کرونا

سخن پایانی

صندوق‌های پوشش ریسک رمزارزها یک فرصت خارق‌العاده برای سرمایه‌گذاران هستند. در حالی که برای این صنعت در وضعیت فعلی آن، خطرهای ذاتی وجود دارد، صندوق‌های بازار بدون ریسک که به تعهدات خود پایبند هستند، فرصت مناسبی برای خرید بازده پایدار برای بلندمدت ارائه می‌دهند که دستیابی به آن بسیار سخت خواهد بود. از سوی دیگر، در بازارهای سنتی پیش‌بینی می‌شود برخی از صندوق های دارایی دیجیتال در کوتاه‌مدت، بازده قابل‌توجهی را برای سرمایه‌گذاران خود تولید کنند.

منبع: Cointelegraph