در حالی که ترس ویروس کرونا همچنان در حال همه‌گیر شدن است، کلاهبرداران ارزهای دیجیتال از این موقعیت برای هر گونه اعمال مخرب استفاده می‌کنند.

کلاهبرداران ارزهای دیجیتالی در این شرایط سخت، به دنبال راه‌هایی برای بهره‌ برداری از آسیب پذیری جامعه هستند. البته این مسئله فقط مربوط به ارزهای دیجیتال نیست. بازار سیاه ماسک، دارو یا دستکش، از جمله این کلاهبرداری‌ها هستند. اما در این موقعیت، کلاهبرداران ارزهای دیجیتال هم از قافله عقب نمانده‌اند و دست به کار شده‌اند.

کلاهبرداران فرصت طلب با توجه به شرایط و وحشتی که ویروس کرونا در دنیا حاکم کرده، در تلاش هستند تا از نقاط آسیب پذیر مردم بهترین استفاده را ببرند. برای مثال در زمینه ارزهای دیجیتال، گول تبلیغات وسوسه کننده سرمایه‌گذاری را نخورید. کلاه‌برداران با پیشنهاد‌های عجیب و البته جذاب، به راحتی می‌خواهند تمامی دارایی مردمی که به سمت آن‌ها جذب می‌شوند را به جیب بزنند. در شرایط کنونی، اگر با پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال با بازگشت سرمایه بسیار بالا رو به رو شدید و گول این پشنهادات را خوردید، بنابراین باید انتظار از دست رفتن دارایی‌ خود را داشته باشید.

حتی برخی از کلاه‌برداران با پیشنهاد کمک به سازمان‌های سلامت جهانی و مرکز کنترل بیماری‌ها از طریق پرداخت با بیت کوین، سعی در فریب دادن مردم هستند. معمولا این گونه کلاه‌برداری‌های از طریق فیشینگ انجام می‌شود. تنها با ارسال یک لینک از سوی کلاه‌بردار و یک کلیک ساده از سوی فرد، این فرد باید با دارایی خود خداحافظی کند.

منبع: decrypt