بانک مرکزی فرانسه اعلام کرد اولین آزمایش یوروی دیجیتال با موفقیت انجام شده است. برای اطلاع از سایر اخبار حوزه رمزارز با کوین نیک همراه باشید.

بر اساس اعلامیه بانک فرانسه در ۲۰ می، فرانسه اولین کشوری است که با موفقیت یوروی دیجیتال را مورد آزمایش قرار داد. یوروی دیجیتال که روی بلاک چین سوار شده است در پی درخواست استفاده از فناوری‌های جدید برای پشتیبانی از ایجاد ارز دیجیتال یورو در پایان ماه مارس انجام شد.

بانک فرانسه گفت که فروش اوراق بهادار برای ارز دیجیتال مالی (CBDC) را در ۱۴ می آزمایش کرده است که می‌تواند آغازی برای آزمایش قدرتمندتر ارز دیجیتال باشد.

فروش عمده ارز دیجیتال ملی توسط بانک مرکزی فرانسه

با اینکه اعلامیه بانک چندان وارد جزئیات نشد اما به این نکته اشاره کرد که برنامه آزمایشی حال حاضر روی فروش عمده یوروی دیجیتال تمرکز دارد و نه استفاده‌های خُرد از آن. خُرده‌فروشی ارز دیجیتال ملی دری به سوی مصرف روزانه ارزهای دیجیتال خواهد گشود.

فروش عمده ارز دیجیتال ملی، همانطور که بانک مرکزی فرانسه اعلام کرد، تحت قوانین بین بانکی و برعهده بانک‌ها و سازمان‌های ملی خواهد بود.

برنامه آزمایشی اخیر عرضه اوراق بهادار به ازای یوروی دیجیتال بر اساس درخواست اجرایی‌شدن ارز دیجیتال در ۲۷ مارس صورت پذیرفت. بر اساس اعلامیه بانک مرکزی فرانسه، این بانک در ادامه این اقدامات آزمایش‌های مشابهی در هفته‌های پیش‌رو انجام خواهد داد.

فرانسه و فشار برای یوروی دیجیتال

بانک مرکزی فرانسه در زمینه ایجاد یوروی دیجیتال بسیار فعال عمل کرده است. این در حالی است که ایجاد یوروی دیجیتال پیش از این نیز در منطقه اروپا بحث‌برانگیز بوده است. پس از جداشدن بریتانیا از منطقه اروپا، فرانسه دومین اقتصاد بزرگ اروپا پس از آلمان خواهد بود.

منبع: Cointelegraph