شاید شما هم به عنوان یک سرمایه گذار از خودتان بپرسید که در نیمه دوم سال ۲۰۲۰، سرمایه گذاری روی بیت کوین کش کاری معقول است یا خیر؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

بیت کوین کش یا BCH یک ارز دیجیتال است که از محبوب‌ترین رمزارز دنیا یعنی بیت کوین مشتق شده است. بیت کوین کش در ابتدا در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد و فقط یک روز پس از آن ارزش بازار آن به بیش از ۷ میلیارد دلار رسید. به این ترتیب از همان ابتدا به سومین ارز بزرگ دنیا در آن زمان تبدیل شد.

هدف از توسعه این ارز جدید مقابله با سرعت پایین تراکنش‌های بیت کوین بخاطر تقاضای بسیار بالای آن بود. اندازه بلاک بلاکچین BTC تنها به یک MB محدود است  و این مقدار در زمانی که تقاضا زیاد نباشد مشکل ایجاد نمی‌کند. با وجود این، وقتی در سال ۲۰۱۷ بازار اوج گرفت، سرعت تراکنش‌ها کمتر شد و دلیل آن وجود تعداد بسیار زیاد درخواست‌ها بود.

در نتیجه، در اول آگوست سال ۲۰۱۷، شبکه بیت کوین فورک شده و بیت کوین کش (BCH) ماندگار شد. اندازه بلاک BCH در آن زمان هشت MB بود که در حال حاضر به ۳۲ افزایش یافته است. این موضوع باعث افزایش سرعت تراکنش‌ها مخصوصا در مقایسه با بیت کوین شده است.

بقای بیت کوین کش

برای اینکه ببینیم سرمایه گذاری روی بیت کوین کش معقول است یا خیر باید چند نکته را مورد بررسی قرار بدهیم.

قبل از هر چیز، این ارز دیجیتال تا حد زیادی به انتظارات طرف سرمایه گذار وابسته است. آیا بیت کوین کش همان جایی است که در روزهای سخت می‌خواهید پولتان را روی آن سرمایه گذاری کنید؟ یا اینکه هدف اولیه شما از آن درآمدزایی است؟ مشخص است که سرمایه گذار برای سرمایه گذاری باید به حد معینی از اطمینان رسیده باشد. این اطمینان می‌تواند از چشم‌اندازه توسعه بلندمدت گرفته تا امنیت کلی سرمایه گذاری نشات بگیرد.

این دو مورد و سایر جوانب کوچکتر همگی توسط فاکتورهای بیرونی (مثل فعال بودن تیم توسعه در پروژه یا اشتیاق جامعه به سمت آن) هدایت می‌شوند.

بیت کوین کش مزایای خاصی را برای کاربران فراهم می‌آورد. یکی از آن‌ها پایین بودن کارمزد تراکنش است که مقدار آن به طور متوسط حدود ۰/۰۰۸۰ دلار و بسیار مناسب است. اندازه ۳۲ مگابایتی بلاک هم باعث شده پیش‌بینی معاملات آینده آن سریع‌تر صورت بگیرد.بعلاوه محدوده میزان عرضه آن هم ۲۱ میلیون واحد است. بیت کوین کش با مشخصاتی که دارا است برای تراکنش‌های روزمره مناسب است. کارمزد تراکنش اتریوم حدود ۱/۷ دلار می‌باشد که در مقایسه با بیت کوین کش به میزان قابل توجهی بالاتر است.

آیا بیت کوین کش امروزه باارزش تلقی می‌شود؟

بیت کوین کش در هزاره جدید

بیت کوین کش در آینده نزدیک عملکردی قوی خواهد داشت.

در حال حاضر احتمال افزایش قیمت برای بیت کوین کش وجود دارد. بی‌ثباتی بازار باعث شده داشتن یک پیش‌بینی دقیق در این زمینه واقعا سخت شود. قیمت بیت کوین کش در سال قبل مقداری افزایش را تجربه کرده است. با این حال، آخرین تحلیل‌ها نشان می‌دهد که در ماه آگوست تا حدودی قدرت گرفته و به قیمت هر واحد ۳۱۱ دلار رسید. اما از آن زمان ۱۰۰ دلار از قیمت آن کاهش یافته و در زمان نوشتن این مقاله با ۲۲۰ دلار مبادله می‌شود.

قیمت بیت کوین کش از هر چیزی ازجمله اخبار سیاسی، سرمایه گذاری شرکت‌ها و افراد معروف، امکانات استخراج، پشتیبانی صرافی‌ها و افزایش قیمت بیت کوین ، تاثیر می‌پذیرد. بنابراین هر لحظه این امکان وجود دارد که قوای خود را بازیابد. البته باید گفت بیت کوین کش در ماه گذشته نتوانست از تمجید دارپر (Draper) در توییتش بهره‌ای بگیرد. در ابتدا این تمجید به هک ارتباط داده شده بود اما بعدا دراپر در یک مصاحبه اعلام کرد که خودش این توییت را نوشته است.

بازار ارزهای دیجیتالی حتی در بهترین شرایط خود نیز بی‌ثبات است اما اکنون با وجود همه‌گیری کروناویروس، نرخ بیکاری رو به افزایش گذاشته و مردم به دنبال گزینه‌هایی هستند که ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. بیت کوین کش هم یکی از همین فرصت‌ها محسوب می‌شود.

حرف آخر

آینده بیت کوین کش در کوتاه مدت بسیار قوی پیش‌بینی می‌شود. در حال حاضر این ارز دیجیتالی پنجمین رمزارز محبوب دنیا است و جامعه بزرگی هم از آن حمایت می‌کند. بیت کوین کش با داشتن معاملات سریع و کارمزد پایین یکی از بهترین گزینه‌ها در میان سایر ارزهای دیجیتالی است.

در کل، گاهی شاهد روندهای نزولی هستیم و احتمالا در این شرایط بهترین زمان برای سرمایه گذاری فراهم آمده است. انتظار می‌رود قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند و اگر به ترندهای گذشته اعتماد کنیم آلت‌کوین‌ها هم در مسیر رشد قرار خواهند گرفت. پس اکنون بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا سایر مخاطبان این مقاله هم از آن استفاده ببرند. از همراهی شما سپاسگذاریم.

منبع: coindoo