افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی داج کوین در طی کمتر از دو روز بازار ارزهای دیجیتال را با هیجان شدیدی مواجه کرد.

در طی دو روز گذشته ارزش یکی از محبوب‌ترین آلت کوین‌ها یعنی داج کوین (Dogecoin) نزدیک به ۱۰۰ درصد رشد کرد. این باور در بین جامعه ارز دیجیتال وجود دارد که این تغییر قیمت چشمگیر در ارزش داج کوین، معمولا می‌تواند نشانه‌ای برای رشد سایر آلت‌کوین‌ها باشد. با این وجود تیم داج کوین در حساب رسمی خود در توییتر به سرمایه‌گذاران هشدار داد دچار فومو (FOMO) یا ترس از دست دادن فرصت نشوند و نسبت به سرمایه‌گذاری خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت داج کوین در طی دو روز

به گزارش CryptoPotato ارز داج کوین (DOGE) در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰ درصد رشد کرد. داج کوین از زمانی که به شدت رونق گرفته است تمام سطوح مقاومت را شکسته و بهت و ترس زیادی را به بازار تزریق کرده است.

داج کوین در حالی به قیمت ۰/۰۰۵۵۹۹ دلار در صرافی بایننس رسیده است که در کمتر از ۲ روز گذشته بیش از ۱۰۰ درصد به ارزش آن افزوده شد. البته بعد از آن قیمت داج کوین کمی اصلاح شد و الان در حدود ۰/۰۰۴۲ دلار معامله می‌شود.

اکنون جامعه ارز دیجیتال بیش از حد هیجان زده است چرا که در بسیاری از موارد وقتی ارز داج رشد می‌کند، معمولا نشان می‌دهد یک فصل مناسب برای سرمایه‌گذاری روی آلت‌کوین‌ها در راه است. به نظر می‌رسد این بار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یکی از شاخص‌های قطعی شروع رشد آلت کوین‌ها کاهش سلطه بیت کوین بر بازار است. همانطور که می‌شود حدس زد، بیت کوین در روزهای اخیر نزدیک به ۲ درصد از سهم بازار خود را از دست داده است. همین موضوع نشان می‌دهد فصل تازه‌ای برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال جایگزین یا همان آلت کوین‌ها آغاز شده است.

افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی داج کوین در طی دو روز

افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی داج کوین در طی دو روز

این مطلب راهم مطالعه کنید: فصل سرمایه گذاری در آلت کوین‌ ها فرا رسیده است؟

سوار شدن بر موج فومو

یکی از اتفاقات شایعی که در این زمان رخ می‌دهد، گیر افتادن سرمایه‌گذاران کوچک در تله «ترس از دست دادن» یا همان فومو است که باعث می‌شود شروع به خرید یک ارز دیجیتال در بالاترین قیمت آن کنند، به امید اینکه آن ارز به رشد خود ادامه خواهد داد.

این اتفاق در سال ۲۰۱۷ هم رخ داد و زمانی که اغلب ارزهای دیجیتال در بالاترین قیمت تاریخ خود قرار داشتند، سرمایه‌گذاران زیادی که پیش از این سابقه فعالیت در این بازار را نداشتند وارد شدند. در نتیجه بسیاری از سرمایه‌گذاران نزدیک به ۹۵ درصد از سرمایه خود را از دست دادند.

با توجه به این موضوع، اکانت رسمی داج کوین در توییتر در یک بیانیه اعلام کرد، سرمایه‌گذاران دچار هیجان نشوند و با دقت روی این ارز سرمایه‌گذاری کنند:

مراقب نیت مردم وقتی شما را به خرید چیزی تشویق می‌کنند باشید. هیچکدام از آن‌ها در مقام یک مشاور مالی نیستند.

درست انتخاب کنید و اسیر فومو و تشویق دیگران نشوید.

باهوش باشید تا در امان بمانید.

این بیانیه ممکن است در پاسخ به ویدیویی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی به نام تیک تاک (TikTok) وایرال شد، منتشر شده باشد. در این ویدیو یک فرد فالوئرها و دنبال کنندگانش را به خرید داج کوین دعوت می‌کند.

او مدعی می‌شود که اگر ۲۵ دلار روی ارز DOGE سرمایه‌گذاری کنید، زمانی که ارزش داج کوین به ۱ دلار برسد، به دارایی خالص ۱۰٫۰۰۰ دلار خواهید رسید.

نیازی به یادآوری نیست که هرگز به این گونه مشاوره‌ها و توصیه‌های مالی توجه نکنید و برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال حتما به دنبال سیگنال‌ها و نشانه‌های معتبر باشید.

فراموش نکنید برای کسب آخرین اخبار و حاشیه‌ها در زمینه ارز دیجیتال می‌توانید به سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک مراجعه کنید.

منبع: cryptopotato