دوج کوین (Dogecoin) روز پنجشنبه جهش قیمتی باورنکردنی را تجربه کرد و با نزدیک به ۸۰۰ درصد افزایش قیمت به قیمت ۰/۰۸۲ دلار به ازای هر واحد رسید. به این ترتیب ارزش بازار این ارز دیجیتال که بر اساس سرگرمی طراحی شده بود  از ۹ میلیارد دلار عبور کرد و به رده هفتم ارزشمندترین ارزهای دیجیتال بازار از نظر ارزش کل بازار رسید.

دوج کوین (Doge) که در سال ۲۰۱۳ و به عنوان یک جوک کار خود را شروع کرد حالا در بین ۱۰ ارز دیجیتال ارزشمند بازار دیده می‌شود، بالاتر از ارزهایی مانند بیت کوین کش یا بایننس کوین.

جالب است بدانید که قیمت دوج کوین در ۲۴ ساعت گذشته به ۰/۰۸۲ دلار رسید که بالاترین قیمت تاریخ این ارز محسوب می‌شود، البته این ارز با کمی اصلاح خیلی زود به ۰/۰۷۳ دلار رسید، با این حال رکورد ۸۲۲ درصد سود  در یک روز را به ثبت رساند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته به ارزش ۱۲ میلیون دلار دوج در بازار معامله شد.

هر چند دلیل اصلی این جهش قمیتی دوج کوین هنوز معلوم نیست اما به نظر می‌رسد علت اصلی آن جلب توجه از طریق گروه ردیت WallStreetBets و یک پست در شبکه اجتماعی «TikTok» در باره ارتش دوج کوین «dogecoin army» توسط یکی از سلبریتی‌های نتفلیکس به نام کارول بسکین (Carole Baskin) با نام مستعار «Tiger King» باشد.

صرفنظر از اینکه امروز دوج سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی بر پا کرده است، این موضوع متاثر از سابقه آن است. بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی « The Tie » ، دوج کوین با نزدیک به ۹۰ هزار توییت، رکورد بیشترین توییت در یک روز را از آن خودش کرده است. این رکورد پیش از این در دست بیت کوین بود که در روزهای ۲ ژانویه ۲۰۲۱ و ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷ بیش از هر ارز دیگری در توییتر بحث شده بود.

در روز پنجشنبه تعداد توییت‌هایی که درباره دوج کوین شد نسبت به میانگین یک ماه گذشته آن ۱۸۷۸ درصد داشت.  این اولین بار است که درباره یک آلت کوین در طی ۲۴ ساعت بیش از بیت کوین بحث می‌شود

افزایش قیمت دوج کوین

دوج کوین با ۸۹٫۹۹۱ توییت در یک روز رکورد بیشترین توییت را از آن خود کرد

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی بهترین فاست های دوج کوین

جهش‌های قیمتی این چنینی برای ارزهای دیجیتال غیرطبیعی است، به خصوص در مورد دوج کوین که در ماه‌های گذشته، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا بارها با توییت‌های خود قیمت این ارز را به پرواز درآورده بود. روز گذشته هم ایلان ماسک با توییت کردن عکس سگی که روی جلد یک مجله قرار گرفته بود، احتمالا به همین موضوع اشاره داشت.

نظر شما درباره افزایش قیمت دوج کوین چیست؟ آیا دوج می‌تواند به رشد خود ادامه دهد؟ یا این تنها یک اتفاق بود؟ نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق سایت کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk