اداره امور فارغ‌التحصیلان دانشگاه وِیک فارست ایالات متحده آمریکا، سیستمی را به منظور دریافت کمک‌های مالی از طریق انواع ارزهای دیجیتال توسعه داد. دریافت کمک‌های مالی با ارزهای دیجیتال در دانشگاه آمریکا به کمک شرکت کریپتو Giving Block راه‌اندازی شده است.

دو موسس شرکت Giving Block به نام‌‌های الکس ویلسون و پَت دافی، که هر دو از جمله فارغ‌التحصیلات دانشگاه Wake Forest هستند، برای اولین بار در همین دانشگاه با بیت کوین آشنا شدند و در همان ابتدا مسیر خود را به سمت ارز دیجیتال متمرکز کردند.

حالا شرکت گیوینگ بلاک با بیش از ۷۰ مرکز غیرانتفاعی همکاری می‌کند و تا امروز توانسته میلیون‌ها ارز دیجیتال جمع‌آوری کند. هرچند، ویک فارست،‌ اولین دانشگاهی است که مشتری این شرکت شده است.

بیشتر بخوانید: تدریس بلاک چین در دانشگاه ها در پی تقاضای بالا برای متخصصین بلاک چین

تا زمان نگارش این مطلب، دانشگاه ویک فارست تصمیم دارد تا ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین، اتر، لایت کوین، بیت کوین کش، زی‌کش، جمینی دلار، بَت و چین لینک را به منظور دریافت کمک مالی، قبول کند. این مسئله باعث می‌شود تا ویک فارست به اولین دانشگاهی تبدیل شود که ارزهای رمزنگاری شده را با هدف کمک‌های مالی می‌پذیرد.

کمک مالی با ارزهای دیجیتال در دانشگاه آمریکا راهی برای کاهش مالیات

طبق ادعای شرکت گیوینگ بلاک، از آن جایی که سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) ارزهای دیجیتال را به عنوان یک دارایی دسته‌بندی کرده است، بنابراین برای فرد اهدا کننده، مالیات بر عواید سرمایه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود.

کمک مالی با ارزهای دیجیتال در دانشگاه آمریکا راهی برای کاهش مالیات

کمک مالی با ارزهای دیجیتال در دانشگاه آمریکا راهی برای کاهش مالیات

علاوه بر این دانشگاه، موسسات و نهادهای مختلفی در سرتاسر دنیا، در حال پذیرش ارز دیجیتال نظیر بیت کوین با هدف دریافت کمک‌های مالی هستند. با استفاده از این روش، محدودیت‌های مرزی کاهش پیدا می‌کند و هر شخصی در سرتاسر دنیا قادر خواهد بود از این طریق، بدون دخالت واسطه‌ها، کمک مالی اهدا کند.

همچنین ارز دیجیتال باعث شده تا انجام کمک‌های مالی بسیار سریع و راحت‌تر صورت بگیرد.

نظر شما در خصوص کمک مالی با بیت کوین و اتریوم چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: BTCManager