برخی از کارشناسان اعتقاد دارند اتریوم ممکن است بیش از چیزی که در هفته‌های گذشته ریزش کرده است سقوط کند، چرا که با مقاومت بسیار شدیدی روبرو است. حتی برخی از تحلیلگران از احتمال سقوط اتریوم به قیمتی زیر ۳۰۰ دلار در هفته‌های پیش رو خبر می‌دهند. در حال حاضر دومین ارز دیجیتال مهم بازار با مقاومت بسیار شدید در محدوده ۳۶۰ تا ۳۷۵ دلار روبرو است. اتریوم اگر می‌خواهد خودش را از این مهلکه نجات دهد باید از این منطقه مقاومت عبور کند.

امکان سقوط اتریوم به زیر قیمت ۳۰۰ دلار

یکی از تریدرهای ارز دیجیتال روز گذشته یعنی ۲۹ سپتامبر نموداری  را در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشت که نشان می‌دهد احتمال سقوط اتریوم نسبت به صعود آن بسیار بیشتر است.

به نظر می‌رسد تحلیل او از نمودار تغییرات قیمتی اتریوم نشان می‌دهد در حال حاضر مقاومتی که در این قیمت وجود دارد از حمایت آن بسیار قوی‌تر است، تا جایی که او احتمال می‌دهد قیمت اتریوم ممکن است در آینده نزدیک حتی به محدوده ۲۷۵ تا ۳۰۰ دلار هم ریزش کند.

سقوط اتریوم به زیر ۳۰۰ دلار

احتمال سقوط اتریوم به زیر ۳۰۰ دلار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰

این مطلب راهم مطالعه کنید: ارسال ایمیل از طریق اتریوم ممکن شد

البته این تریدر تنها کسی نیست که عقیده دارد قیمت اتر ممکن است سقوط شدیدی را تجربه کند.

مایکل فان د پوپ (Michael Van De Poppe) یکی از تحلیلگران سرشناس دنیای ارز دیجیتال در بازار بورس آمستردام است که به‌تازگی گفته بود ناتوانی اتریوم در عبور از مقاومت حیاتی ۳۶۶ تا ۳۷۵ دلار برای گاوهای بازار فاجعه‌بار خواهد بود.

او در ادامه توضیح داد اگر اتریوم موفق به شکست این مقاومت شود می‌توانیم انتظار داشته باشیم خیلی زود به محدوده ۴۱۵ دلار برسد، اما در صورتی که موفق به عبور از آن نشود ممکن است با رخ دادن اصلاح قیمتی شدید در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ حتی به محدوده ۲۸۰ دلار هم سقوط کند.

ساختار قوی شبکه اتریوم مانع از سقوط این رمزارز می‌شود؟

با وجود تغییرات قیمتی و رفتار اتریوم در نمودارهای روزانه و هفتگی، پایه‌های شبکه اتریوم بسیار قوی است.

اسپنسر نون (Spencer Noon) رئیس شرکت سرمایه‌گذاری «DTC Capital» در این باره گفته است:

پایه‌های اساسی قوی که در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، مشابه هیچ بازار گاوی دیگری نیست، به طوری که هر روز میلیاردها دلار ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری وارد حوزه دیفای می‌شود. در صورتی که اتفاق خاصی برای این حوزه رخ ندهد ما شاهد یک بازار چند تریلیون دلاری در این حوزه خواهیم بود.

او در ادامه توضیح می‌دهد، بازار ارزهای دیجیتال نسبت به گذشته وضعیت بهتر و پایه‌های مستحکم‌تری دارند. اتریوم یکی از ارزهایی که روی همین پایه‌های قوی بنا شده است، به خصوص اینکه فرصت‌های زیادی برای کسب سود روی این شبکه وجود دارد. بنابراین نمی‌توانیم تنها به پارامترهای تکنیکال نگاه کنیم و بگوییم اتریوم در آینده نزدیک سقوط قابل توجهی را تجربه می‌کند، چرا که این اصول فاندامنتال و پایه‌ای هم نقش بسیار موثری در تعیین قیمت یک ارز دیجیتال ایفا می‌کنند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا به نظر شما اتریوم که در حال حاضر با مقاومت بسیار قوی در محدوده قیمتی ۳۶۰ تا ۳۷۵ دلاری روبرو است ممکن است حتی به زیر ۳۰۰ دلار سقوط کند؟

فراموش نکنید می‌توانید پیش بینی‌ها و تحلیل‌های خود را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید و با فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

 

منبع: bitcoinist