مرکز چندکالایی دبی (DMCC)، با پشتوانه فرمانداری دبی، اعلام کرد که قصد دارد منطقه‌ای معاف از مالیات و مشابه با دره رمزارز یا کریپتو ولی (Crypto Valley) سوئیس در امارات متحده عربی به وجود آورد. با کوین نیک همراه باشید.

مرکز چندکالایی دبی (DMCC) در اجلاس ۲۰۲۰ داووس (Davos) اعلام کرد یک نهاد دولتی با شرکت CV VC سوئیس وارد همکاری شده تا بخشی مختص نوآوری‌های بلاک‌چین و رمزارز در امارات متحده عربی تاسیس کند.

طبق اعلام مرکز چندکالایی دبی، دره رمزارز دبی چندین مرکز تحصیلی، کار مشترک، و آموزشی برای افرادی ارائه می‌دهد که به دنبال مشاغلی در فضای بلاک‌چین هستند. علاوه بر این، این مکان خدماتی در جهت رشد استارتاپ‌ها و شرکت‌های مختلف مرتبط با حوزه رمزارز ارائه خواهد داد.

احمد بن سلیم، مدیر اجرایی و مدیرعامل مرکز چندکالایی دبی در بیانیه‌ای گفت:

«راه‌اندازی دره رمزارز در مرکز چندکالایی دبی باعث بهبود پویایی فضای کسب‌وکار شهر خواهد شد و از استراتژی گسترده‌تر دولت امارات متحده عربی برای جذب مبتکران، کارآفرینان، و پیشگامانی که اقتصاد آینده را شکل می‌دهند حمایت خواهد کرد.»

یکی از مهمترین مزایای مرکز چندکالایی دبی این است که در یکی از بسیار «مناطق آزاد» دبی واقع شده است، به این معنی که هیچ گونه مالیات شخصی و شرکتی یا مالیات تکلیفی در این منطقه اخذ نخواهد شد. همچنین هیچ محدودیتی برای هیچ رمزارز وجود نخواهد داشت، و کسب‌وکارها صددرصد درآمد خود را نگه خواهند داشت.

این یعنی شرکت‌ها و فروشگاه‌های رمزارز و بلاک‌چینی که در دره رمزارز مرکز چندکالایی دبی شعبه افتتاح می‌کنند نیز معاف از مالیات خواهند بود. طبق اعلان شرکت، بیش از ۱۷ هزار شرکت در حال حاضر در مرکز چندکالایی دبی ثبت شده‌اند. دفتر مرکزی دره رمزارز جدید در برج دریاچه‌های جمیرا (JLT) در منطقه تجاری مرکز چندکالایی دبی مستقر خواهد بود. مرکز چندکالایی دبی همچنین در نظر دارد به وضع مقرراتی برای صنعت رمزارز در منطقه کمک کند.

این نخستین بار نیست که فرمانداری دبی دست به اقدامات آزمایشی در خصوص رمزارزها زده است. دبی برای اولین بار برنامه‌های خود را برای رمزارز دولتی‌اش، ام‌کش (EmCash)، در اواخر سال ۲۰۱۷ اعلام کرد. فرمانداری دبی نیز اعلام کرده است که این کشور می‌خواهد اولین اقتصاد بین‌المللی باشد که به‌طور کامل بر اساس بلاک‌چین اداره می‌شود. دبی همچنین به‌تازگی با شرکت خوشه‌ای آلمانی زیمنس وارد همکاری شد تا تحصیلات مرتبط با بلاک‌چین را بهبود ببخشد.

منبع: decrypt.co