ائتلافی از شرکت‌های هلندی طرح «فناوری علیه کرونا» را آغاز کرده‌اند. شرکت‌های مذکور قرار است دسترسی به فناوری‌های نوینی هم‌چون بلاک چین را برای دولت هلند تسهیل کنند تا در جهت مبارزه علیه ویروس کووید-۱۹ به کار گرفته شوند. با کوین نیک همراه باشید.

شرکت هلندی فناوری دفترکل توزیع‌شده (DLT)، تیملز (Tymlez)، یکی از چندین شرکتی است که قرار است داوطلبانه خدمات و فناوری‌های خود را در اختیار دولت قرار دهد.

پایانه بلاک چینی تیملز شفافیت زنجیره تامین پزشکی را فراهم خواهد کرد

تیملز پایانه بلاکچینی خود را به‌عنوان فناوری زیربنایی برای «الگوسازی برای اکوسیستم کالاهای پزشکی از طریق پایانه‌ای که عرضه را با تقاضا مطابق می‌کند» ارائه کرده است. از بلاک چین این شرکت برای اطمینان از شفافیت در سرتاسر زنجیره تامین استفاده خواهد شد. این کار می‌تواند از سواستفاده شکارچیان بازار در اموری مانند افزایش قیمت در طول شیوع ویروس کرونا بکاهد.

برخی از شرکت‌های محلی دیگر نیز به این اقدام دولت کمک می‌کنند، از جمله شرکت امنیت سایبری سایبراسپرینت (Cybersprint) که قرار است سرویس‌های امنیتی برای چندین بیمارستان مهیا ‌کند، شرکت امنیت اطلاعات تکسیون (Taxion) که قرار است داوطلبانه سیستم‌های آنلاین را برای سازماندهی به کارکنان داوطلب مدیریت کند، و شرکت فناوری اطلاعات کومپوماتیکا (Compumatica) که قرار است ارتباطات اینترنتی افرادی که در صنایع خدماتی بسیار مهم از خانه دورکاری می‌کنند را برقرار سازد.

به‌عنوان بخشی دیگر از این اقدام دولتی، شرکت مخابرات هلندی KPN نیز با شرکت خوشه‌ای فناوری اطلاعات مایکروسافت همکاری می‌کند تا سیستم‌های محاسباتی فراهم کنند.

صلیب سرخ هلند از کمک‌های مردمی در قالب بیت کوین استقبال می‌کند

بیت کوین (BTC) نیز در مبارزه با کووید-۱۹ در هلند مورد استفاده قرار می‌گیرد. صلیب سرخ هلند از طریق وبسایت خود کمک‌هایی که در قالب بیت کوین اهدا می‌شوند را می‌پذیرد.

صلیب سرخ ایتالیا نیز رمزارز می‌پذیرد. این سازمان تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار دلار برای خرید تجهیزات پزشکی و احداث بیمارستان‌های مجهز صحرایی در قالب بیت‌ کوین جمع‌آوری کرده است.

منبع: cointelegraph.com