بحران شیوع ویروس کرونا به‌شدت اقتصاد جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و شرایطی ایجاد کرده که به عقیده بسیاری، بدترین رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم است. به علت شیوع بیماری کووید ۱۹، بسیاری از کشورهای جهان مجبور به اعمال قوانین سختگیرانه و محدودیت‌های تردد شدند تا از تاثیر این ویروس بر شهروندان خود بکاهند. با اینکه آثار این ویروس بر اقتصاد تاکنون ویرانگر بوده است، اما احتمال احیای اقتصادی بازارها طی چند ماه آینده وجود دارد. پرسش اینجاست که آیا بیت کوین نیز در نهایت ممکن است با این رشد مجدد اقتصاد وارد یک جهش صعودی دیگر شود؟ برای اطلاع از سایر اخبار حوزه رمزارز و بیت کوین با کوین نیک همراه باشید.

پس از اینکه اقتصاد جهان چندین ماه پیاپی در شرایطی بحرانی و رکود کامل به سر برد، اقتصاددانان اکنون بر این باورند که در صورت رفع قرنطینه و محدودیت‌های عبورومرور طی هفته‌ها و ماه‌های آینده امکان احیای اقتصادی بازارها نیز وجود دارد. با توجه به اینکه این دارایی‌های دیجیتال در گروه دارایی‌هایی با ریسک بالا در نظر گرفته می‌شوند، آیا این روند بهبود بازارها می‌تواند تاثیری مثبت نیز بر بیت کوین و سایر رمزارزها داشته باشد.

اقتصاددان‌ها احیای اقتصادی بازارها را محتمل می‌دانند

اقتصاددان‌های گلدمن ساکس (Goldman Sachs) و مورگان استنلی (Morgan Stanley) اعتقاد دارند که به اندازه کافی شواهد برای احیای اقتصادی بازارها پس از بحران کنونی وجود دارد.

جان هاتزیوس (Jan Hatzius)، اقتصاددان ارشد در گلدمن ساکس در این خصوص اظهار داشت:

با اینکه فعالیت‌های اقتصادی اکنون به کمترین حد خود رسیده است، اما احتمال احیای اقتصادی بازارها در آینده نزدیک وجود دارد، زیرا با بازگشایی محتاطانه مکان‌های عمومی در بسیاری از کشورها، قرنطینه و فاصله اجتماعی در حال برطرف‌شدن است.

علاوه بر این، چتان آهیا (Chetan Ahya)، اقتصاددان ارشد در مورگان استنلی گفت که اقتصادها در حال حاضر در حال عبور از این بحران هستند. درواقع، اگر رفع قرنطینه و محدودیت‌های تردد را در نظر بگیریم، امکان احیای اقتصادی بازارها افزایش خواهد یافت.

همانطور که آهیا توضیح می‌دهد، اقتصاد چین در فوریه سقوط کرد و سپس شروع به رشد مجدد و احیای اقتصادی بازارهای خود کرد. منطقه اروپا و ایالات متحده نیز در روزهای آینده احتمالا از این روند پیروی کنند. ایتالیا و اسپانیا، دو کشوری که بیش از سایر کشورها در منطقه اروپا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، در حال منعطف‌ترکردن ممنوعیت‌های تردد هستند تا از مشکلات اقتصادی بیشتر جلوگیری کنند.

احیای اقتصادی بازارها برای بیت کوین نیز می‌تواند موثر واقع شود زیرا این ارز دیجیتال، طی چند ماه گذشته، به عنوان یک دارایی با ریسک بالا عمل کرده است. درواقع، هنگامی که قرنطینه در بسیاری از کشورها آغاز شد، بیت کوین برای مدت کوتاهی از قیمتی بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار تا ۳,۸۰۰ دلار سقوط کرد. علاوه بر این، در این مدت بیت کوین رفتار بازارهای سنتی مالی را که تحت تاثیر تعداد کمتری از سرمایه‌گذاران بوده‌اند دنبال کرده است.

با وخامت بحران، بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح دادند سهام‌ها و دارایی‌هایی که ریسک بالا دارند را رها کرده تا پول نقد بیشتر به دست آورند یا دارایی خود را از طریق ابزار سرمایه‌گذاری کم‌خطرتری سرمایه‌گذاری کنند. باید این نکته را در نظر گرفت که این تاثیر ممکن است بلافاصله مشاهده نشود و ممکن است با افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آینده، قرنطینه و محدودیت‌های عبورومرور مجددا وضع شوند.

در حال حاضر، و پس از سومین رویداد هاوینگ بیت کوین، در صورتیکه سرمایه‌گذاران بیشتری وارد بازار شوند، اوضاع برای بزرگترین دارایی دیجیتال جهان می‌تواند بسیار مثبت و امیدوارکننده باشد.

منبع: cryptonewmedia.press