با هجوم تریدرها به سمت بیت کوین، بار دیگر استفاده از آن گران شده است. کارمزد تراکنش ‌های بیت کوین ۳۴۴٪ افزایش یافته است. این امر تا حد زیادی به قیمت بالای بیت کوین بر می‌گردد. اکنون کارمزد بیت کوین به طور متوسط ۱۲ دلار شده است.

میانگین کارمزد تراکنش‌های بیت کوین ۱۲ دلار است

بر اساس داده‌های وب سایت BitInfoCharts، میانگین هزینه ارسال یک تراکنش بیت کوین به ۱۲ دلار افزایش یافته است که به بالاترین میزان خود از ۵ نوامبر رسیده، یعنی زمانی که بازار گاوی بیت کوین تازه شروع شده بود.

در روز یکشنبه، ۱۳ دسامبر، متوسط هزینه ارسال یک تراکنش بیت کوین فقط ۲/۷ دلار بود. این رقم در کمتر از یک هفته ۳۴۴٪ افزایش داشته است.

افزایش کارمزد بیت کوین یکی از اثرات جانبی ناگوار رکوردشکنی این هفته بیت کوین است که در روز شنبه به بالاترین رکورد تاریخ خود یعنی ۲۴٫۲۲۰ دلار رسید و در هفت روز گذشته بیش از ۳۰٪ افزایش داشته است. قیمت فعلی بیت کوین ۲۳٫۸۷۵ دلار است که در ۲۴ ساعت گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: چرا هزینه بالای تراکنش بیت کوین و اتریوم یک زنگ خطر برای ارزهای دیجیتال است؟

علت افزایش کارمزدها

کارمزد تراکنش ‌های بیت کوین هر زمان که فعالیت در بلاکچین زیاد شود، افزایش می‌یابد. تعداد ماینرهایی که مایل به پردازش تراکنش‌ها هستند، محدود بوده و آنها هر زمان که تقاضای پردازش تراکنش‌ها از عرضه بیشتر شود، کارمزدها را افزایش می‌دهند.

این بدان معناست که فقط کسانی که نیاز مبرم به تراکنش بیت کوین دارند باید هزینه‌های بالای ارسال این ارز بین کیف پول‌ها را پرداخت کنند.

جو دایپاسکوالی (Joe DiPasquale)، مدیر عامل BitBull Capital، در مصاحبه بادکریپت گفت، کارمزد تراکنش‌های بیت کوین بر اساس در دسترس بودن ماینرها (موجودی) و میزان جابه‌جایی این دارایی دیجیتال (تقاضا) است. به دلیل افزایش سریع استفاده و نقل و انتقالات و رشد آهسته‌تر ظرفیت ماینر، قیمت انتقال بیت کوین افزایش یافته است.

بنابراین، یک توضیح ساده در مورد هزینه‌های بالای بیت کوین، قیمت بیت کوین است. بسیاری از مردم می‌خواهند بیت کوین را معامله کنند، چه برای خرید با پیش‌بینی اینکه به قیمت‌های بالاتری می‌رسد و چه نقد کردن آن، به دلیل ترس از سقوط بیت کوین درست مثل آنچه در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد.

متوسط  کارمزد تراکنش های بیت کوین

میانگین کارمزد تراکنش های بیت کوین و اتریوم

بالاترین میزان کارمزدها

آخرین باری که متوسط هزینه‌های بیت کوین به میزان مشاهده شده در امروز افزایش یافت، اوایل ماه نوامبر بود، زمانی که قیمت بیت کوین صعود خود را آغاز کرده بود و تنها در عرض چند هفته حدود ۲۰۰۰ دلار افزایش یافت.

این مطلب را هم مطالعه کنید: کارمزد تراکنش شبکه بلاک چین چگونه محاسبه می‌شود؟

دسامبر ۲۰۱۷ رکورددار بالاترین کارمزد تراکنش ‌های بیت کوین است. در اوج بازار گاوی بیت کوین، متوسط کارمزدها به ۵۰ دلار رسید و همه اینها به خاطر مبلغ ۱۹٫۵۰۰ دلاری بیت کوین بود.

یک توضیح در مورد اینکه چرا کارمزدهای بیت کوین (هنوز!) به آن میزان افزایش نیافته، این است که تعداد ماینرها برای پردازش معاملات بیت کوین بسیار بیشتر از سه سال قبل است.

نظر شما در مورد کارمزدهای بیت کوین چیست؟ آیا ممکن است افزایش یابند؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt